Skinnställ för tjejer

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Hej
Tänkte kolla med er tjejer ang ställ. Jag är 169 o väger 64 kg. Har ett dainese ställ i stl 46...MEN skrevet sitter katastrof...så fort jag sätter mig på hojen så blir det en bula...massa plats...det vill inte sitta där det ska sitta. Börjar tro att jag är kort i rocken.
Testat alpinestars o herr dainese. Sitter heller inte så värst bra.
Har ni tjejer sj sådana problem? Vilke ställ kör ni i?

Ps:någon tjej runt gbg som vill ta en tur nångång när lusten faller på? Hojta gärna till
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Mooseknuckle eller kameltå?
Vad är målbilden liksom? :D
Som pungbärare hade jag vart glad över att slippa För tight passform just där iaf..
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Har trängt ner mig i ett spidi strl 44, 162 kort i rocken men får ändå typ kameltå om jag sträcker på mig...
 

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Men jag har ingen pung...så jag vill inte ha kameltå....hemsk ju

- - - Updated - - -

Har trängt ner mig i ett spidi strl 44, 162 kort i rocken men får ändå typ kameltå om jag sträcker på mig...

Får fortsätta testa ställ...problemet uppstår endast när jag sitter på hoj=)
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Om det är ett helställ?
Då blir det lätt lite fel passform på en streethoj eftersom dom ställen sydda för en förare som sitter på t.ex. ZX 10r eller cbr 600 rr. Dom är helt enkelt gjorda för rr förare som ligger betydligt mer framåtlutade än på ER 6 n.

På en ER 6 tror jag att ett tvådelat ställ passar betydligt bättre. Där kan man i vissa fall kombinera olika storlekar på jacka och byxor så länge båda är tjej modeller resp kill modeller ( dragkedjans längd).
 

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Har ett tjej delat ställ. Det är den som sitter inte bra tyvärr. Vad jag vet är det bara Held som du kan variera med olika stl på jacka och byxa.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Har ett tjej delat ställ. Det är den som sitter inte bra tyvärr. Vad jag vet är det bara Held som du kan variera med olika stl på jacka och byxa.

De flesta, om inte alla, Jofamaställ [Lindstrand (STR), Halvarsson och Jofama] har samma blixtlås för herr[längre] resp. dam[kortare].
Om man är så hågad kan man fritt kombinera en Lindstrands skinnjacka med Jofama tygbrallor så länge man håller sig till dam eller herr...
Inte bara blanda modeller utan förstås även storlekar...
Eller så får man byta blixtlås...

EDIT: Tydligare om de olika blixtlåslängderna....
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det är samma dragkedja. Men jag tror längden varierar mellan dam och herr, så det blir inte riktigt bra.
 

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Jag är ute efter ett hel ställ först o främst. Har kollat runt och det är inte lätt att få köpa jacka och byxor var för sig. Dam jacka o herr byxor går inte ihop...som Börje nämnde så blir dragkedjan problemet
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Jag är ute efter ett hel ställ först o främst. Har kollat runt och det är inte lätt att få köpa jacka och byxor var för sig. Dam jacka o herr byxor går inte ihop...som Börje nämnde så blir dragkedjan problemet
Det går att fixa. Minst svårt är att byta jackans blixtlås. Lätt är det inte...bara mindre svårt.
 

Tommi

Medlem
Gick med
11 Apr 2015
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda vfr 2015
Denna tråd har för lite bilder... Men för att hjälpa till så kolla med personligt besök på lelles i uppsala det finns en snubbe som jobbar där som är bra på kläder kommer just nu inte ihåg vad han heter förstås..
 

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
Åk förbi några större handlare. Prova en rad olika ställ när du har allt på dig. Provsitt även en hoj med stället på. Ge inte upp i första taget. Om inget fungerar så återstår måttsydd.
 

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Å nej ger inte upp. Klart att jag har åkt runt o kollat läget men saken är den att det sällan finns ställ i den stl jag vill prova...för det mesta å finns det stora stl...å det hjälper inte mig.
Har jag vägarna förbi lelles så kikar jag in så klart=):tummenupp

- - - Updated - - -

Har du testat Dainese stl. 44?

Hittar inte i den stl ju....tråkigt värre
 

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Jag kör med ett dainese 2-delat stl. 46....sitter inte jättebra...löst här o där. Har även ett helställ herr var jag tvungen att köpa sitter jättegott överallt utom i midjan....har tyvärr ingen midja alls i herrstället:(. Skulle behöva sy in det. Men det går inte. Har jättestora problem med skinnställ. Jag har smal midja breda höfter o byst finns. Då har man problem. Man ska inte ha kvinnliga former utan se ut som en speta tydligen. Jag är 165 cm lång o väger 63 kg.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Finns väl tillverkare som skräddarsyr skinnställ? Fanns nån i Sverige för några år sen i alla fall utan att det va direkt dyrare.
 

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Jag kör med ett dainese 2-delat stl. 46....sitter inte jättebra...löst här o där. Har även ett helställ herr var jag tvungen att köpa sitter jättegott överallt utom i midjan....har tyvärr ingen midja alls i herrstället:(. Skulle behöva sy in det. Men det går inte. Har jättestora problem med skinnställ. Jag har smal midja breda höfter o byst finns. Då har man problem. Man ska inte ha kvinnliga former utan se ut som en speta tydligen. Jag är 165 cm lång o väger 63 kg.

herrställ skulle funka, har testat ett men wtf man vill ju ha ett kvinnligt ju:tuttar
skönt att jag inte e ensam om dessa problem...hittar jag inget annat får jag stå ut i det jag har...

- - - Updated - - -

http://biffensmc.se/formsydda-skinnstall.html

Helt ok kvalitet och inte speciellt dyra, iaf med tanke på vad man får.

Tack ska kolla detta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top