Stulen Honda Grom MSX125

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag försökte få klarhet i om det var polisen som hittat den, eller om det var en privatperson som hittat och ringt in tips, men telefonisten kunde inte svara på det.

Hojen skulle alltså finnas i området Dalen i Gamla Enskede. Det känns som ett sjukt otryggt område dit man helst inte går in - typ sunkigaste stället på Gröna Linjen. Jag funderade på vad jag ska göra om hojen är fastlåst där av sin "nya ägare". Kom dit och letade en halvtimma och gav upp.

Inte omöjligt att den som nu äger den kommer parkera där fler gånger, så fortsätt glid dit o kika då o då de närmaste dagarna.

Men vid det här laget kanske det är lika bra att den blir löst av fk?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag försökte få klarhet i om det var polisen som hittat den, eller om det var en privatperson som hittat och ringt in tips, men telefonisten kunde inte svara på det.

Hojen skulle alltså finnas i området Dalen i Gamla Enskede. Det känns som ett sjukt otryggt område dit man helst inte går in - typ sunkigaste stället på Gröna Linjen. Jag funderade på vad jag ska göra om hojen är fastlåst där av sin "nya ägare". Kom dit och letade en halvtimma och gav upp.
Fan va surt att polisen hittat hojen och inte ordnat bärgning. Jag trodde att det var standardförfarande. Irriterande att hojen var borta. Du fick alltså en exakt adress så du kunde åka dit?
Jag har passerat det områden och fick inga särskilda vibbar. Om jag hade haft möjlighet så hade jag letat igenom området. TangentbordsRambo just nu men jag går på kryckor.
Ett tips bara, att hitta sin stulna motorcykel innebär inte att du kan ta den eller ens låsa fast den med ett eget lås. Det kallas egenmäktigt förfarande.
Fast vad sa polisen att du skulle göra om de gav dig adressen?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Sverige och svenskarna (både äkta och plast-) har fått det land man röstat för....:tummenupp
För innan valet i höstas så var allt frid och fröjd och sen har allt bara gått utför och alla dessa problem har uppkommit helt plötsligt :crash

@Geggamoja Rätt väg: Ifall du påträffar den fastlåst så skulle jag låsa fast den med eget lås och ringa polisen som får komma dit och bekräfta vem som är ägare på den eller ta den i beslag tills ägarförhållandena är utredda.
Fel väg: Låsa fast, stå kvar, ringa polare med släp och köra hem den. Kommer tjuvarna så ring polisen och säg "pågående misshandel" så brukar de bemöda sig att dyka upp.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Ja, min fabriksnya hoj är ett minne blott. Körde precis hem på ett vrak. Får se om försäkringsbolaget vill laga eller lösa in den :(
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det bästa är nog om fb löser in den. Motorn kan vara skadad av den omilda behandlingen.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Det bästa är nog om fb löser in den. Motorn kan vara skadad av den omilda behandlingen.

Precis.. måste vara delade känslor att få tillbaka sin fultjörda hoj. Svårt att få ersättning från FB för potentiellt (ej bevisat) motorslitage på stulet och återfunnet fordon..
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Ni vet väl vad FB betalar för när man får in en stulen hoj som är körd med?
Kompressionsprov och koll av oljenivå.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Trist att den blev stulen, igen, och då brann upp. :gnissla
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Trist att den blev stulen, igen, och då brann upp. :gnissla

Hahaha! Inte min grej, jag körde bort den till verkstaden, så nu får det bli en grej mellan dem och försäkringsbolaget. Vette tusan hur mycket som kommer fixas, har svårt att se att den kommer vara som fabriksny när jag får tillbaka den ...
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Fick pynta 2000kr självrisk och fick ut en helt ny hoj.

Ärendet har hanterats väldigt bra av: Svedea försäkringsbolag, Stockholms MC-varuhus (verkstaden).

Jag är mycket nöjd med alla de tre företagens inblandning och hantering, och kan varmt rekommendera dem. :tummenupp:tummenupp:tummenupp
 
Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Fick pynta 2000kr självrisk och fick ut en helt ny hoj.

Ärendet har hanterats väldigt bra av: Svedea försäkringsbolag, Stockholms MC-varuhus (verkstaden), Lelles MC (nya hojen).

Jag är mycket nöjd med alla de tre företagens inblandning och hantering, och kan varmt rekommendera dem. :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Larm och fet lås på den nya nu då?
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Snackade med snuten idag igen. De har haffat en liten snorapa, och frågade om mina ersättningsanspråk. Miraklernas tid är ej förbi! Mitt anspråk är alltså självrisken, 2 lax, och försäkringsbolaget lär kräva pengar för sina utgifter. Pengarna lär väl inte dyka upp, men kul att det faktiskt händer saker ibland! :banana
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top