Stulen Honda Grom MSX125

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Stulen ikväll vid gullmarsplan. Regnr CGG855. Svart.

Ring mig om du sett eller hört något 0707562598

Skriver mer när jag kommer hem
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Babianbajsmulat skitfolk till skitfolk! :fakta

Spanar på knivsöder!

:mad:

/e
 
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
Stackare. Min SP1 blev stulen förra helgen, och efter exakt 24 timmar beslutade polisen att det finns inget att gå på så dom startar ingen utredning. Fast jag själv har fått fram både personnummer, namn och adress på en misstänkt gärningsman utifrån de ledtrådar jag hittade på brottsplatsen.

Jag hoppas att folk här på sporthoj håller ögon och öron öppna och att vi försöker hjälpa varandra med mc-stölderna, för polisen bryr sig tydligen inte ett skit även om det kryllar av ledtrådar på brottsplatsen.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Stackare. Min SP1 blev stulen förra helgen, och efter exakt 24 timmar beslutade polisen att det finns inget att gå på så dom startar ingen utredning.
Det var lång tid.
Mitt fall lades ned när jag var på plats och gjorde anmälan med hänvisning att spaningsuppslag saknades. Det skrevs ju f*n till och med på samma papper som anmälan ifall jag inte kommer ihåg fel.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Alltså, det är så tröttsamt. Var och åt middag vid Gullmarsplan. Kommer dit vid åtta på kvällen och vid elva när jag ska hem så är hojen borta. Hon har inga fönster mot MC-parkeringen, annars hade man ju haft koll. Men det är ju sjukt att man ska behöva vara orolig att ens grejer försvinner exakt hela tiden.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Den är nog redan skyltlös eller falsk skyltad. Troligtvis åker den omkring som en moped i ett bostadsområde. När tekniken sviktar, då brinner den upp.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Snuten ringde precis. Den är återfunnen i enskede. Någon som är i närheten och vill hålla utkik så inte tjuvarna kommer tillbaka och tar den igen? Det tar ett tag för mig att komma dit.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Snuten ringde precis. Den är återfunnen i enskede. Någon som är i närheten och vill hålla utkik så inte tjuvarna kommer tillbaka och tar den igen? Det tar ett tag för mig att komma dit.

Hur lång tid tar det för dig att ta dig dit? Kan åka dit och sätta ett lås på den men tidigast om 1 timme typ (mat på spisen) hoppas att du får hjälp innan dess. Hör av dig annars
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den var inte kvar :(
Men va fan...:mad:

Snart dags att skramla ihop lite pengar så polisen kan ha ett Biltemalås i varje bil och låsa fast stulna saker med efter att ha pratat med ägaren att det är ok.

Fast det är klart då kan de ju inte "lösa" brott i samma utsträckning som tidigare. Nu kan de ju lösa stölden en gång till minst innan den kommer tillrätta.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Så Haffa hittade den och åkte sedan vidare utan åtgärd?

Jag försökte få klarhet i om det var polisen som hittat den, eller om det var en privatperson som hittat och ringt in tips, men telefonisten kunde inte svara på det.

Hojen skulle alltså finnas i området Dalen i Gamla Enskede. Det känns som ett sjukt otryggt område dit man helst inte går in - typ sunkigaste stället på Gröna Linjen. Jag funderade på vad jag ska göra om hojen är fastlåst där av sin "nya ägare". Kom dit och letade en halvtimma och gav upp.
 

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR800 07
Tyvärr är det massor av skumma saker som händer i Enskede just nu. Min grannes son ringde mig och varnade om 3 killar som stog och tittad på min hoj, jag sprang ut med en gång, men dom hade försvunnit.
Ringde Polisen och dom sa att dom har en hel del anmälningar som kommer från Enskede. :(
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
galet samhälle.
Sverige och svenskarna (både äkta och plast-) har fått det land man röstat för....:tummenupp

Edit: För undvikande av ev missförstånd, det är inte enbart senaste valet som åsyftas i kommentaren...
 
Last edited:
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top