MotoGP Gran Premio d'italia TIM 2015

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Helt plötsligt känns inte MM som den självklara vinnaren, inte mkt har gått hans väg den här säsongen i två race har han fått backa av pga av däckproblem, frågan är hur mkt sånt här sätter sig på hans psyke och just hans psyke trots sin ringa ålder är ett av hans starkaste kort! Risken är att han halkar för långt efter i mästerskapet och därmed missar sin tredje raka titel men någon gång ska det väl spöka efter två felfria säsonger.

Förstår inte snacket om att Marquez skulle ha tappat stinget. I Qatar körde han upp sig från sista plats till femte. Vem förutom honom hade fixat det? Rejset efter vann han relativt ohotad. I Argentina var det bara Rossi som kunde matcha Marquez, och han hade utan tvekan bärgat andraplatsen om han inte blivit lite för het och kraschat. I Jerez var han bara 5 sekunder från en urstark Lorenzo, trots brutet finger. Visst, Le Mans gick inte toppen, men det är ETT av fem race.

Vem som hamnar var på pallen i Mugello är en väldigt öppen fråga men att Marquez kommer vara med och slåss om pallplats/vinst ser jag som självklart.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Förstår inte snacket om att Marquez skulle ha tappat stinget. I Qatar körde han upp sig från sista plats till femte. Vem förutom honom hade fixat det? Rejset efter vann han relativt ohotad. I Argentina var det bara Rossi som kunde matcha Marquez, och han hade utan tvekan bärgat andraplatsen om han inte blivit lite för het och kraschat. I Jerez var han bara 5 sekunder från en urstark Lorenzo, trots brutet finger. Visst, Le Mans gick inte toppen, men det är ETT av fem race.

Vem som hamnar var på pallen i Mugello är en väldigt öppen fråga men att Marquez kommer vara med och slåss om pallplats/vinst ser jag som självklart.

Skulle tro att MM snart kommer att bränna av en typisk MM-seger där han kör som en komplett galning och klämmer sig om alla som är ivägen på helt omöjliga sätt. Han har bara inte riktigt haft lika förspänt den här säsongen som han hade de två tidigare. Nu kan det ju bli riktigt spännande när skiten väl rättar sig i leden för honom, med tanke på att både JL och VR verkar ha rätt bra fart i år. JL visade ju att han kan bjuda upp till dans han med när MM sprang iväg med ledningen.
Med lite tur så hittar DP tillbaka till bra form, så han med kan vara med och stöka till det i toppen. Tillsammans med AD och AI när ducce får den sista lilla biten upp till toppen på plats.
Det är mycket mer spännande att se på rejsen när det inte går att tippa top 6. Alls. :D
 

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Umeå
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
Här kommer facit för söndagen, så titta inte om ni inte vill att racet spoilas..

JL
Maq
Dovi
Ros
Cru
Smi
Resten

Dnf: Iannone, Karel Abraham:hihi + några fler
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Börja ta fram recept på gamla strumpor :tungan

Tror du det, Dovi satte ju ändå sin snabbaste tid på mediumdäcket, vem vet hur fort han kan åka på soft? :näsblod

Men visst, det lär bli jämnt, så jag ska leta reda på några gamla svettiga :D
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
'Tror nog på JL, VR och AD på den här. Ducati har ju testat rätt nyligen på banan och borde ha lite försprång på settings, JL och VR är båda snabba som faen på banan.
MM kan väl vara en wildcard, men hans säsong har varit lite tveksam hittills. Blir det någon pall tror jag det är på ADs bekostnad.

Vilken ordning det blir på pallen vetefan... Antagligen AD på tredjeplats, men de två andra är ju svårt att sia om.
Rejält försiktigt tips som jag dock instämmer helt i.


JL visade ju att han kan bjuda upp till dans han med när MM sprang iväg med ledningen.
Vad då för slags dans? Han är fenomenal på att lägga snabba varv om han får vara i fred men någon större fighter är han inte. Mot en jämnsnabb gubbe har jag inte sett honom rejsa emot ordentligt vid mer än tre-fyra tillfällen - och han har hållit på länge nu.
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det är väl inte svårt så lite hungrig som han har varit?
Tvärarg 'nu ska jag vinna den här skiten'-förbannad vore kul.

Har sett han stångats några gånger, mot Lorre bla. (var det Brno..?) och Malaysia vill jag minnas han tog för sig på en gång så blir han bara så sugen och kroppen funkar så... :)

Men sitta på hojen och titta på har han ju gjort "några" gånger med......dock ska sägas att funkar inte armarna är det förlåtet, Går inte att köra med pump, antingen försvarar man sig och stumnar helt och får nästan bryta för det inte går att komma tillbaka eller så håller man sig precis under gränsen och ser motståndet passera och köra iväg frustrerad som fan för man Vet vad som händer om man försöker.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Har sett han stångats några gånger, mot Lorre bla. (var det Brno..?) och Malaysia vill jag minnas han tog för sig på en gång så blir han bara så sugen och kroppen funkar så... :)
Du ser, man kan räkna gångerna på ena handens fingrar.

funkar inte armarna är det förlåtet
Visst, i cross kan man tvingas stanna helt. Kör lillen cross, åker man mycket brukar det i alla fall fixa crossvarianten av armpump helt.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Mitt tips på Lorre ser väldigt bra ut, bästa GP cykeln utan diskussion!
Men MM :va Honda har stora bekymmer :gnissla Fixar de inte det snabbt så kan han glömma titeln för i år!

MM kommer säkert vara inom topp 5 i kvalet såklart men racet.... om han ens kommer i mål pga överkörning...
 
Last edited:

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Fan, jag får nog börja lite fram ett par gamla slitna trots allt.... :gnissla
 

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Umeå
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
Alltså kolla Lorenzos varvtider.. Helt jävla sjukt vilken maskin den killen är..

Av 15 slutförda varv var ett på 48, två på 46 och resten på 47..

Ingen är ju fan ens i närheten!
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Om någon på Honda vinner imorgon är det inte annat än en bragd, jösses vad de får kämpa. De kommer inte klara att hålla fästet hela racet i racepace.

Både Marc. ( som nyss krashade i kurva 1) och Pedrosa har stora bekymmer.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ja Hyndan verkar svårkörd. Scott Redding har ändrat sin körstil. Det går inte att hålla fullt och snabbt slå av och bromsa hårt, då blir den väldigt jobbig. MM har visat det ett antal gånger idag. Man måste tydligen slå av mjukare och bromsa mjukare men det är Scott inte van vid. Be slower to become faster!
 

Lazzekongo

Member of Team Rubank Racing
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Daytona 675 -08 R6 -00
Underbart kval, det mest spännande på länge. Om inte Lorenzos hjälm fallerar eller nåt annat inträffar kommer han defilera hem det här imorrn. Han ser ruskigt vass ut även om han inte tog pole.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ligger pedrosa kvar på den gamla svingen?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top