Orsa / Mora körtråden...

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Arbrå
Hoj
R1 Streetfighter
Startar en tråd för oss som bor i Orsa/Mora med omnejd i Dalarna.
Sugen på att köra en sväng? Gör ett inlägg isf :)
 

TobbeW

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Mora
Hoj
YZF600R Thundercat
:tummenupp
Åkte ett varv runt orsa pölen tidigare idag. såg dock inga andra hojar ute.
 

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Arbrå
Hoj
R1 Streetfighter
Vi är ju tyvärr inte så många som åker i dessa små byar...
Är det regnfritt och har torkat upp i morgon em så tar en sväng.
Jag kan vilken tid som i morgon :tummenupp
 

TobbeW

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Mora
Hoj
YZF600R Thundercat
Jag har Tyvär fullt upp fram till 19 00 idag
vädret börjar juiofs bli ganska fint. Får se om en timme hur det ser ut
 

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Arbrå
Hoj
R1 Streetfighter
Vädret känns en aning ostadigt för min del...
Vi får hålla tummarna för gott väder inom det närmaste :)
 

TobbeW

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Mora
Hoj
YZF600R Thundercat
jepp. Öser ner regn här.
det blir vell fint nån dag framöver :gnissla
 

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Arbrå
Hoj
R1 Streetfighter
I morgon så lovas det uppehåll och fint väder :banana
Jag kommer att dra ut en sväng både på dagen och kvällen om någon är sugen :tummenupp

- - - Updated - - -
 

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Arbrå
Hoj
R1 Streetfighter
Kan det vara så att man kanske bara finåker på egen hand i Dalarna och står och myser över hojen på en lokal bensinstation i hopp om att någon ska tycka att hojen är cool :confused:

För alla er som kanske känner att ni inte har modet pga att ni är oerfarna, kanske inte har den senaste värstinghojen, kanske inte tror att ni platsar med i högt tempo... Allt detta är helt fel :smasha
Det finns inget roligare och lättare sätt att utvecklas som förare som att åka ihop med andra.
Visst kan det gå undan ibland, men det gör inget... Håll ditt eget tempo så ska du se att killen framför dig väntar på dig längre fram.
Jag är absolut ingen expert eller världsmästare på något vis! Bodde tidigare i Göteborg där man hade samkörningar varje dag och det fanns inget roligare att göra på hoj :tummenupp
Finns bara en nackdel med att köra ihop med ett gäng andra, det blir fruktansvärt tråkigt att ta ut hojen på egen hand och köra en sväng :huvet
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Känns mest som att vägarna runt framförallt Orsa inte är direkt vänliga mot gatmaskiner, en motard/dual-sport/offroad är väl att föredra då kanske. Fast jag vet inte, jag har aldrig haft hojen med mig upp än. (är bara uppe 1-2ggr per år för att hälsa på släkten)
 

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 1050
Kan det vara så att man kanske bara finåker på egen hand i Dalarna och står och myser över hojen på en lokal bensinstation i hopp om att någon ska tycka att hojen är cool :confused:

För alla er som kanske känner att ni inte har modet pga att ni är oerfarna, kanske inte har den senaste värstinghojen, kanske inte tror att ni platsar med i högt tempo... Allt detta är helt fel :smasha
Det finns inget roligare och lättare sätt att utvecklas som förare som att åka ihop med andra.
Visst kan det gå undan ibland, men det gör inget... Håll ditt eget tempo så ska du se att killen framför dig väntar på dig längre fram.
Jag är absolut ingen expert eller världsmästare på något vis! Bodde tidigare i Göteborg där man hade samkörningar varje dag och det fanns inget roligare att göra på hoj :tummenupp
Finns bara en nackdel med att köra ihop med ett gäng andra, det blir fruktansvärt tråkigt att ta ut hojen på egen hand och köra en sväng :huvet

Samåker gärna i sommar. Kommer upp med hojen vid Midsommar och är kvar fram till aug. Förra året hann jag med en tur och vägen mellan Sälen-Särna är helt ok för gathojar, dock lite tjälskadad.

Har även en Offroad/endurohoj ståendes i dalarna så om det finns möjlighet till samåkning där så är jag intresserad.
 

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Arbrå
Hoj
R1 Streetfighter
Finns både bättre och sämre vägar här uppe, man får tänka med insidan och räkna med tjälskador på sina ställen... Men det går absolut fin fint att leka av sig på sporthojar utan att besväras av väglaget :)
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Vi är några stycken i Orsa som brukar åka iallafall :)
Skulle bli en tur ikväll med det satte vädret stopp för..
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Kan det vara så att man kanske bara finåker på egen hand i Dalarna och står och myser över hojen på en lokal bensinstation i hopp om att någon ska tycka att hojen är cool :confused:

För alla er som kanske känner att ni inte har modet pga att ni är oerfarna, kanske inte har den senaste värstinghojen, kanske inte tror att ni platsar med i högt tempo... Allt detta är helt fel :smasha
Det finns inget roligare och lättare sätt att utvecklas som förare som att åka ihop med andra.
Visst kan det gå undan ibland, men det gör inget... Håll ditt eget tempo så ska du se att killen framför dig väntar på dig längre fram.
Jag är absolut ingen expert eller världsmästare på något vis! Bodde tidigare i Göteborg där man hade samkörningar varje dag och det fanns inget roligare att göra på hoj :tummenupp
Finns bara en nackdel med att köra ihop med ett gäng andra, det blir fruktansvärt tråkigt att ta ut hojen på egen hand och köra en sväng :huvet

Lite därför jag la av med gatåkning när jag flyttade hem då både vägarna och antalet sporthojar är dåligt.
 

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Arbrå
Hoj
R1 Streetfighter
Kul att jag inte är ensam i Orsa :tummenupp
Jag skickar ett pm med mitt nummer. Slå gärna en signal eller skicka ett mess när ni är sugna på att åka.
Är ni ute å kör så kan ni annars bara komma inom, bor på Sandhed (handelsträdgården).
 

TobbeW

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Mora
Hoj
YZF600R Thundercat
Blir nog åka av snart!
Åka själv är segt som fan.
Men under veckorna så försvinner ju all tid åt jobb och ungar. Bara sommaren kommer igång så kan man ju ut och åka på kvällstid under veckorna utan att frysa ihjäl.
Åkte och besiktade hojen tidigt i morse och det var ju nästan frostvarning. :)
Skriv ut här eller skicka pm så ska jag haka på direkt jag kan.

Aryey sålde gathojjen och köpte en rejs6a som han ännu mer sällan kör på nu för tiden. :dummer :hej
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Blir nog åka av snart!
Åka själv är segt som fan.
Men under veckorna så försvinner ju all tid åt jobb och ungar. Bara sommaren kommer igång så kan man ju ut och åka på kvällstid under veckorna utan att frysa ihjäl.
Åkte och besiktade hojen tidigt i morse och det var ju nästan frostvarning. :)
Skriv ut här eller skicka pm så ska jag haka på direkt jag kan.

Aryey sålde gathojjen och köpte en rejs6a som han ännu mer sällan kör på nu för tiden. :dummer :hej

Va snäll nu Tobbe annars måste jag köpa literklubba och köra ifrån dig igen...:tungan
 

TobbeW

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Mora
Hoj
YZF600R Thundercat
Låt säga att det blir fint i morgon trotts allt...
Så har ju Borlänge bikers arrangerat Actiondag på biltemas parkering i Borlänge..
Klockan 10-15
Jag åker dit på hojen om det går annars blir det nog bilen.
Någon mer som är på eller?
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Om det otroligt nog skulle vara fint väder så hänger jag på :)

Den 6 juni blir det nog en tur till Vansbro om vädret tillåter.
Cruising och burnouttävling.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top