Att missa drömhojen!

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Ååååååååååh, :gråta Varför, varför, varför glömde jag mobilen hemma just idag! Har vissa sökningar på bevakning på blocket och appen uppdaterar IRL när något kommer ut som passar. Men idag låg den kvar på hallbänken när jag åkte i morse... Så vad hände?

Idag dök det ut en av mina "realistiska" drömhojar på blocket... FÖR 1500 SPÄNN!!!! Och jag missade den... Fan, en Honda cb400F Super Sport... Det hade varit något det... Är såååååå 70-talsfrän det bara kan bli...

:huvet:huvet:huvet

Så, slut på gnäll... Var bara tvungen att ventilera...

(om det är fler, som liksom jag, fallit på målsnöret så kan era historier med fördel blidka min ångest)
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Det är ungefär som när man letar, och letat länge efter exakt det man vill ha, till slut så hittar man ett 95% "rätt"objekt och slår till..
En vecka senare är Blocket fyllt av 100% "exakt rätta" objekt.:huvet
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Jaa du,
Om (om) det är ngn tröst så ringde jag 15 min efter annonsen kom in - inget svar. Lämnade meddelande, skickade SMS och mejlade - inget svar alls. Försökte igen - inget svar....

sen var annonsen borta & såld - även jag är besviken då objektet såg kul ut.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det är ungefär som när man letar, och letat länge efter exakt det man vill ha, till slut så hittar man ett 95% "rätt"objekt och slår till..
En vecka senare är Blocket fyllt av 100% "exakt rätta" objekt.:huvet

Ja, varför är det så?

Efter att hållit span i något år hittade jag ett superexemplar och slog till, helnöjd. Någon månad senare fanns en likadan som gått hälften så långt och med bara två tidigare ägare, dessutom två kompisar. Varför?! :huvet
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Såg också supersporten och hann tänka "kanske nåt när lönen kommer på tisdag". Haha! Fet chans...

Nä, men med bägge mina hojköp har det gått precis tvärtom till. Först kom ekonomin, sen hårt blocketsurfande, drömhojarna svävande förbi i mitt inre, var är de, var är de? Så dyker plötsligt nånting annat upp som jag har råd med, inte alls vad jag tänkt mig. Sen gick det fort. Nu står jag här, två veckor senare, och är fortfarande så där härligt överraskad: "Va!?! Det står ju en gammal fireblade parkerad här!? Och den är ju...min? Det var det jävligaste...måste googla igen och kolla spec...hoho."
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Det är ungefär som när man letar, och letat länge efter exakt det man vill ha, till slut så hittar man ett 95% "rätt"objekt och slår till..
En vecka senare är Blocket fyllt av 100% "exakt rätta" objekt.:huvet

Ja, det måste finnas någon naturlag som styr det där!! Så var det när jag köpte bil sist! Letade i fan ett halvår efter det jag ville ha. Tröttnade på att vänta och köpte "the next best thing". Samma dag som jag köpte dök det på kvällen upp två annonser i Karlstad med exakt vad jag sökt :gnissla

Jaa du,
Om (om) det är ngn tröst så ringde jag 15 min efter annonsen kom in - inget svar. Lämnade meddelande, skickade SMS och mejlade - inget svar alls. Försökte igen - inget svar....

sen var annonsen borta & såld - även jag är besviken då objektet såg kul ut.

Jo, det gör mig lite gladare. Visst hade det gått att göra något riiiktigt bra av den??

Ja, varför är det så?

Efter att hållit span i något år hittade jag ett superexemplar och slog till, helnöjd. Någon månad senare fanns en likadan som gått hälften så långt och med bara två tidigare ägare, dessutom två kompisar. Varför?! :huvet

Haha, lagen om allt´s naturliga jävlighet som slog till!

Såg också supersporten och hann tänka "kanske nåt när lönen kommer på tisdag". Haha! Fet chans...
+ mer text

Ja, så blev det inte riktigt nej!

Kul att höra att det funkar åt det hållet också!!
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Jag hade en Honda CB400F -75:a som förstahoj. Ångrar att jag sålde den, trots att det var lite att fixa på den. Tyvärr blev den stulen några dagar innan han som köpt den skulle hämta den.

Hittades helt svartmålad senare under dagen. Han skulle ändå renovera den, så var inga problem att sälja den. Hoppas den rullar igen.
Nä, den hojen är något speciellt. Varva upp en 400cc radfyra från '75, det är nice.
 

moddlaren

Guest
Jodå jag har gjort likadant.. Det kom ut en RD500 för 22k med renoverad motor o kvitton fanns. Kollade på denna på blocket tog en kopp the o sedan var den väck Fan Fan Fan tomen. Har lixom önskat en sådan i 25år o så tvekar man när det kommer en 10mil hemifrån.. Suuuuck i bland är det berättigat att kallas idiot:gråta
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top