Postnord

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Vad är mitt nya Slipon till min ktm?????
Postnord slarvade bort det:mad:
Kom till Jönköping sen skickade dom det till Ulricehamn, sen var det borta.
Vad trött jag blir:kulspruta
Var tvungen att skriva av mig lite:tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Postnord är ju ena jävla klåparslen. De lyckades nästan slarva bort ett paket för några tusen för mig med, men en hjälpsam själ med databas-skills lyckades gräva fram det till slut.
För att inte tala om alla de där gångerna de skiter i att ens försöka leverera paket utan bara åker till närmaste utlämningsställe och dumpar av skiten och ljuger om att det inte gick att lämna. Varenda jävla paket de någonsin levererat till mig har de gjort så med. Trots att jag varit hemma, eller någon annan varit hemma.
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Postnord är ju ena jävla klåparslen. De lyckades nästan slarva bort ett paket för några tusen för mig med, men en hjälpsam själ med databas-skills lyckades gräva fram det till slut.
För att inte tala om alla de där gångerna de skiter i att ens försöka leverera paket utan bara åker till närmaste utlämningsställe och dumpar av skiten och ljuger om att det inte gick att lämna. Varenda jävla paket de någonsin levererat till mig har de gjort så med. Trots att jag varit hemma, eller någon annan varit hemma.

Det där hade jag också problem med på min förra adress. Jobbade hemma för att kunna ta emot paketet. Ser bilen åka förbi, vända och sen pilla på handdatorn. Sitter och gör refresh på trackingen och ser att han matat in "adresat ej hemma". Han fick komma tillbaka efter långt samtal till kundtjänst för först skulle det först kunna ske på följande måndag :huvet När han sen kom med svansen mellan benen skyllde han på att han knappat in fel kolli... Hände nog 5-6 ggr. Sen skickade jag alla paket till kontoret istället.
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Jag har det ganska bra, jobba på enda macken i byn direkt i infarten där alla budbilar passerar. och nu har de sån jefla rutin på det så är det något större så lämpar de av det på jobbet. skitsmidigt, man behöver inte bry sig om att vara hemma eller någe längre :D

Jag har blivit av med två försändelser, ena slarvade kina-posten bort och det andra postnord. det postnord slarvade bort var lite surt då det var till båten och givetvis precis innan iläggning..
 

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Nu känns det bättre när jag får lite medhåll från er, ska ringa till dom på måndag om det inte hänt nått då.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
De är hopplösa. Hälften skickar de till grannen ovanför (samma inital på förnamnet och samma efternamn. Men jag har förhelvete specificerat lägenhetsnummer på adressfältet), andra hälften skiter de i. Men de skickar inte till lokala utlämningsstället. Det går tillbaka till centralen och skickas ut nästföljande vardag. Eftersom de har en förkärlek att köra ut grejor på fredagar innebär det en jävla massa onödigt väntande :mad:
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Klåpare är bara förnamnet. Hade beställt upphämtning igår och inväntade samtal på att de skulle ringa och säga att de var på väg, kunde ju knappast stanna hemma hela dagen och vänta på ett jon. Icke, det ringde aldrig någon. Ringde upp någon kundtjänst och fick till svar: -"Nej, vi ringer inte innan vi anländer för det måste vara någon på plats".
Suck, vilka jävla nötter. Får flera leveranser i veckan från Schenker, Dhl, Ups mfl och det är tamefan bara Schenker och Posten som strular så jävla mycket hela tiden.
Förutom när man beställer sprit, de kör hem det till dörren och ställer till och med in pallen i garaget åt mig.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Väldigt tråkigt med dit slipon Målaren, hoppas det löser sig. Jag hade inga problem när jag köpte mitt på tidig vår 2014. Hämtade ut paketet på postkontoret.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Angående Postnord så känns det som "Postens" service blivit sämre sen namnbytet. Ett stort problem är att mer och mer av körningarna läggs ut på privata aktörer som jagar kronor/timme.

Jag jobbar på ett företag som kör gods/paket/brev åt Postnord. Dock har Postnord en underleverantör som vi jobbar för. Han tar en summa av postnord, sen dumpar han priset och skickar det vidare till andra bolag som vårat bland annat.

Nu finns det flera mellanhänder som bara bryr sig om att tjäna pengar och skiter i servicen. Postnord jobbar mer och mer på att skaffa underleverantörer, så det kommer bara att bli sämre. Väldigt tråkigt då jag tycker gamla Posten var kanon och jag hade aldrig nånsin problem med dom.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Postnord har supit bort en uppsättning fälgar för mig, och den andra uppsättningen skickade de helt enkelt tillbaka efter att den legat på deras terminal i 5 dagar. Utan att jag fått reda på att de fanns där...
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Postnord var nära att skicka tillbaka paket utomlands för mig, krävdes _mycket_ jobb från min sida för att det inte skulle hända.

De har också lurat ut mig till deras industriområde utanför stan, där jag så klart inte fick hämta ut mitt paket.
Då hade jag trots allt frågat kundtjänst två gånger "är du säker på att jag kan åka dit och hämta paket?".

Givetvis har jag även drabbats av deras typiska driveby när de anser att man inte är hemma.

Får säga att jag nog haft mest problem med postnord, även om DHL, TNT mfl sällan är problemfria vid hemleveranser.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Givetvis har jag även drabbats av deras typiska driveby när de anser att man inte är hemma.
Det är nästan lika spännande när de utan att höra av sig innan försöker leverera till en när man inte är hemma. Vilket inte är så extremt konstigt att en privatperson inte är mitt på dagen en vanlig vardag. Så man kommer hem och hittar en avi om att det går att hämta paketet på sitt vanliga utlämningsställe nästkommande vardag efter klockan 16:00. För utkörningsbilen kan såklart inte lämna det olevererade paketet direkt på utlämningsstället efter avslutad runda, utan det måste först tillbaka till centralen och sedan köras till utlämningsstället av en annan bil, vilket kan ske först nästföljande vardag. Jättekul när man väntar på viktiga delar och det är en fredag...
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Postnord är det absolut bästa företag jag haft att göra med när det gäller större transporter från Asien. Nu skackar jag inte privata paket, utan pall på flyg eller båt.
Snabba, billiga och med en personlig service som jag aldrig upplevt tidigare.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Postnord levererade mina matkassar från ICA 20 minuter sent en gång, vidrigt. :finger
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
De hade varit hemma hos mig idag igen för upphämtning, trots att jag förklarade att jag endast åker hem om de ringer. Nej, de kan minsann inte ringa. Det ska bli kul att se upprinnelsen på detta, företaget som jag ska skicka till väntar på min maskin och jag håller inne med betalning innan den är fixad på garantin...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top