Video Kawasaki H2R vs. Bugatti, McLaren & GTR

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skulle vilja se H2R med långsving mot den där GTRen.
Sedan lyckades de ju bara köra 1 av 3 heat med GTRen för att den gick sönder. :hihi
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag förstår faktiskt inte tjusningen med bilar när allt är både bättre och billigare med hoj. Vad har stödhjulsracing som inte någon annan har?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag förstår faktiskt inte tjusningen med bilar när allt är både bättre och billigare med hoj. Vad har stödhjulsracing som inte någon annan har?

Demolition Derby! :hihi
Men mjoh, jag delar väl din åsikt, även om jag faktiskt aldrig kört en bil som motsvarar en sporthoj, än mindre kört den på en bana.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Jag förstår faktiskt inte tjusningen med bilar när allt är både bättre och billigare med hoj. Vad har stödhjulsracing som inte någon annan har?

Dom gör mer ont i plånboken när man är dum i huvudet.
Med hoj är det kroppen som får lida.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Bilar är också kul, dock beror det på vad man kör ;) Men bilarna har olika karaktärer olika känsla och allt handlar inte heller om rakt fram körning. Den ena bilen är den andra olik. Dessutom är jag en bättre bilförare än Mc förare och kan få ut mer av en bil än hoj. Men men jag är bara glad att jag har både en kul bil och en kul Mc. Finns de som inte äger nått av dem :D

...Förövrigt, fasiken vad Veyron är ful :)
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag förstår faktiskt inte tjusningen med bilar när allt är både bättre och billigare med hoj. Vad har stödhjulsracing som inte någon annan har?

Bilar och hojar är roligt på helt olika sätt.
Jag kör själv hoj samtidigt som min andra passion är fräna turbobilar. min busbil och min hoj går ungefär lika bra hojen skulle nog till och med få pisk 50-150.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Demolition Derby! :hihi
Men mjoh, jag delar väl din åsikt, även om jag faktiskt aldrig kört en bil som motsvarar en sporthoj, än mindre kört den på en bana.

Haha, ja det ska väl vara demolition derby då ;)

Bilar är också kul, dock beror det på vad man kör ;) Men bilarna har olika karaktärer olika känsla och allt handlar inte heller om rakt fram körning. Den ena bilen är den andra olik. Dessutom är jag en bättre bilförare än Mc förare och kan få ut mer av en bil än hoj. Men men jag är bara glad att jag har både en kul bil och en kul Mc. Finns de som inte äger nått av dem :D

...Förövrigt, fasiken vad Veyron är ful :)

Bilar och hojar är roligt på helt olika sätt.
Jag kör själv hoj samtidigt som min andra passion är fräna turbobilar. min busbil och min hoj går ungefär lika bra hojen skulle nog till och med få pisk 50-150.

Givetvis kan bilar vara roligt också. Jätteroligt. Men då är det till en betydligt högre summa än motsvarande rolighetsfaktor för hojen. Det är så jag resonerar. Med obegränsad ekonomi så kommer ett fyrhjulsdrivet fordon att äga ett tvåhjuligt oavsett kategori.
MotoGP vs F1
Dragracingbilar vs dragracinghojar
Thrust SSC vs BUB seven streamliner.
osv osv. Möjligtvis vinner vi mark på crossbanor, enduroslingor över trialhinder ;)

Men är man lite lätt dödlig så är det så mycket billigare att uppleva samma sak fast med hoj. Du kommer aldrig kunna skrapa varken knän eller armbågar med en bil heller. Knappt ens wheela :brynad
Det skall till en helt brutalsöndertrimmad GTR för att vinna över en original standardproducerad kompressormatad motorcykel. Kostnaderna går liksom inte ens att jämföra trots att kawasakin är riktigt dyr i förhållande till andra hojar :rofl
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har lekt med fyrhjulsdrivna överladdade prylar där det spårade ur friskt, och även om det var en rapp bil, så är hojar "gratis" för betydligt mer prestanda.

Och skall de användas på riktigt, det är då det stora skillnaderna i pengar börjar dyka upp...när det börjar bli prestanda i bitarna, då går det sönder med...
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Ptja, resjade nån sorts cabbad ferrari, antar det var en 430 men den var i alla fall av nyare årsmodell. En sån ligger väl på runt 500hk och kostar typ 1,5 miljoner eller nåt? Jag körde en gixxer 750 från 90-tal värd under 20 papp. Fick ge 75% gas för att inte åka in i röven på honom då det var bilar i andra filen. Slog dock av vid 130 ungefär då det dök upp ett rödlyse. Han gav dock fullt rakt igenom rödlyset, sitter man i bil sitter man säkrare antar jag. Sen hade han en fett fräsch blondin bredvid sig i bilen att lägga armen om samt kunde komma fram fräsch till festen i skjorta och solglajjor. Så det är väl ett par ganska stora fördelar för många antar jag. Men han skulle bara veta att jag minsann hade kunnat köra om honom med min hoj vid under andra förhållanden!! :fyllisar
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Åh, harre vilken ögonporr. Ljudet av H2an på avstånd är ju magiskt för öronen också. :tuttar
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Jag har köpt en Ford Fiesta ST med 200 turbo hästar och 1160 kg vikt och gav 200.000 kr för den ny.
Jag har även kört värsting bilar från Mercedes, BMW, Audi, Corvette. När det kommer till körglädje/krona är ST oslagbar och slår dessa monster på fingrarna när det gäller styrkänsla, växellåda och körkänsla och körglädje.
ST är full av karaktär och är som en gocart att köra. Folk lever i en bubbla om att ju dyrare eller snabbare nått är desto roligare blir det. Håller inte riktigt med om att man måste vara miljonär för att ha kul med en bil.

Just saying :)

Rekommenderar min bil om man vill ha kul för lagom med pengar.

14797326984_4c93cf32ff_b.jpg

14799685355_521fe4ee7e_b.jpg




PS lite väl off-topic kanske så förlåt :)
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag har köpt en Ford Fiesta ST med 200 hk och 1160 kg vikt och gav 200.000 kr för den ny.
Jag har även kört värsting bilar från Mercedes, BMW, Audi, Corvette. När det kommer till körglädje/krona är ST oslagbar och slår dessa monster på fingrarna när det gäller styrkänsla, växellåda och körkänsla och körglädje.
ST är full av karaktär och är som en gocart att köra. Folk lever i en bubbla om att ju dyrare eller snabbare nått är desto roligare blir det. Håller inte riktigt med om att man måste vara miljonär för att ha kul med en bil.

Just saying :)

Hur skulle din Ford Fiesta ST stå i jämförelse med en 2015 Yamaha R1?
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Hur skulle din Ford Fiesta ST stå i jämförelse med en 2015 Yamaha R1?


rakt fram menar du? ;)
Varför ska det jämföras, det handlade väl ändå om att man kan ha kul med en bil som inte kostar en förmögenhet.
Jag ska inte prata mer om det då jag vet att det är känsligt ämne mellan biker boys och bil nördar. Jag vet bara att jag kan ha kul med både bil och Mc. Det räcker för mig. Jag har iallafall två roliga saker :)
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har köpt en Ford Fiesta ST med 200 turbo hästar och 1160 kg vikt och gav 200.000 kr för den ny.
Jag har även kört värsting bilar från Mercedes, BMW, Audi, Corvette. När det kommer till körglädje/krona är ST oslagbar och slår dessa monster på fingrarna när det gäller styrkänsla, växellåda och körkänsla och körglädje.
ST är full av karaktär och är som en gocart att köra. Folk lever i en bubbla om att ju dyrare eller snabbare nått är desto roligare blir det. Håller inte riktigt med om att man måste vara miljonär för att ha kul med en bil.

Just saying :)

Rekommenderar min bil om man vill ha kul för lagom med pengar.

14797326984_4c93cf32ff_b.jpg

14799685355_521fe4ee7e_b.jpg




PS lite väl off-topic kanske så förlåt :)
Jag jobbar ihop med bilnördar.
Är egentligen inte intresserad av gatbilar med effekt.
Köra kan jag dock.
Som åka till jobbet/hundbil köpte jag en Opel Astra 2,0 Turbo.
Så länge det inte är för rakt för länge, så piskar den betydligt dyrare bilar.
Forden är säkert lika bra/bättre.
Men aldrig att jag sätter mig i en fordprodukt.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Men aldrig att jag sätter mig i en fordprodukt.

Sa jag också innan jag körde BMW i 5 år. Men jag ändrade åsikt efter provkörning av ST. Dessutom nybilsgaranti i 5 år och än så länge med sina 2200 mil har den gått problemfritt. Dessutom inga lån på bilen. Just nu ångrar jag inte mitt Ford köp. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top