Hjälp, ventiljustering, r6, Göteborg

Nybörjare-GBG

Ny medlem
Gick med
18 May 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 1999
Hej. Jag har skaffat en Yamaha r6 från 99. Den har gått 5300 mil och jag kan inte hitta bland service pappren att det är gjort nån ventiljustering på den. Har inte råd just nu att lämna in den på verkstan så tänkte kolla om det e nån vettig själ i Göteborgstrakten som kan hjälpa mig med det mot en viss betalning (enlighet överenskommelse)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Först kontrollerar man OM ventilerna behöver justeras. Srn kanske man justerar ventilerna. Om det behövs.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Mm. Fast man kan säga att jag inte har en ledig stund förrän tidigast oktober att hjälpa nån med meck.. men finns säkert nån kunnig i stan som kan behöva ryckas ur sin slummer på sitt sofflock och lossa alla kåpor och mojickler som behöver lossas på såna där hojar för att komma åt själva ventilkåpan och mäta!
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Nu vet jag inte riktigt hur R6an är uppbyggd. Men har du någon skruvar vana alls själv?
Att kolla ventilerna är faktiskt lättare än man tror.
Nu brukar jag iofs skruva lite, men räknas nog ändå som rejäl amatör. Och jag kollade ventilerna på min Duke och det var inte alls vidare svårt faktiskt.
Det enda som egentligen är svårt är att inte glömma någonting när man skruvar ihop...
Men borde finnas ett helt gäng sidor på nätet som beskriver hur man gör. Annars finns väl nån Haynes manual kanske? =)

Det utgår ju dock från att du har någonstans att hålla till.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top