Nya Africa Twin är här!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bilderna skall iofs enligt uppgift komma från deras patentansökningar...
Men vi får väl se snart gissar jag på.
Intressant är den i alla hur det än blir :yoparty
 

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Alingsås
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Karaktär sade Bull...

honda__africa_twin_rd04_1991_1_lgw.jpg


Lite cerise, en hel del lila, några stänk mintgrönt: karaktär?
Eller en ondskefull attack på synnerven...?
Tillochmed "förr" var bättre förr...

Bilderna som Wiseguy lagt upp är fortfarande "impressions" av hur folk tror den kommer att se ut när den lanseras. Vi kan fortfarande bli överraskade, eller besvikna.

Klart är att jag känner igen dragningen av rören vid sidan av motorn i vart fall!
100% XTZ 750, så mycket är klart. Knasigt att efterföljaren till ATn blinkar mer åt den dåtida konkurrenten, än åt sin anfader...

Nu letade du allt runt tills du hittade fulast möjliga färgsättning. jag tycker hojen har karaktär. Hondas nya modeller börjar kännas väl präktiga. Jämför typ vfr 1200 vs 1100 xx.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Näe, hoppas nån av de japanska vågar vara inkorrekta nog att komma med en replik på Superenduro och HP2, alltså en riktig grusräser. Jag menar att korvlådepråmar finns redan i parti och minut och som Klockringaren sa; Honda har redan Varaderon för folk med den dragningen.

Skulle någon prompt ändå vilja ge sig ut på touren med en rallyräser så måste det väl vara lättare att touringkitta en sådan, än att räserkitta en pråm?


Å föressten, vilken är grussnabbast, 690R eller 950SE?
690R.jpg KTM950_superenduro_r.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Näe, hoppas nån av de japanska vågar vara inkorrekta nog att komma med en replik på Superenduro och HP2, alltså en riktig grusräser. Jag menar att korvlådepråmar finns redan i parti och minut och som Klockringaren sa; Honda har redan Varaderon för folk med den dragningen.

Skulle någon prompt ändå vilja ge sig ut på touren med en rallyräser så måste det väl vara lättare att touringkitta en sådan, än att räserkitta en pråm?


Å föressten, vilken är grussnabbast, 690R eller 950SE?
View attachment 419667 View attachment 419668

Nu är väl Honda likt de andra tillverkarna affärsdrivande, och volymerna ligger i pråmarna... och därmed vinsten.
 

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Min förra älskade Affe. Har haft 4st och kört över 20.000mil /30-tal länder på dom.

Har haft allt från tl1000r till WR250 supermoto. Idag åker jag en r1200gs men jag kommer garanterat att köpa en till affe. Det är så otroligt skön motor och en sanslöst välballanserad hoj. Med en bra förare hänger man med bra långt både på asfalt och grus.

Min senaste hade jag ett 8cm höjningskitt, dynojet, k&n och gpr på. Gick superfint. Om man inte har kört en välbygd affe så kan man inte veta hur bra den är.

Min nuvarande 1200gs har massa irriterande elfel. Saknar enkelheten av en Affe som jag kunde felsöka genom att mäta motstånd o.s.v. och inte behövde en dator......

För övrigt inga problem att slanga om man kan :D

IMG_0057.jpg



1.jpg

P9160116.jpg

02Ukraine1.JPG

P9180170.jpg

P8122054.JPG

P8166263.jpg
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Väldigt ful och den väcker ingen "vill ha" känsla:(
 

Tommi

Medlem
Gick med
11 Apr 2015
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda vfr 2015
Effekten är för låg för att konkurrera med andra märken och utseendet ger jag inte mycket för inte heller den extrautrustningen som finns... Hade förväntat mig MYCKET mera av honda men ännu en gång missar dom målet se på vfr 1200 som exempel......
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Effekten är för låg för att konkurrera med andra märken och utseendet ger jag inte mycket för inte heller den extrautrustningen som finns... Hade förväntat mig MYCKET mera av honda men ännu en gång missar dom målet se på vfr 1200 som exempel......

Den är ju å andra sidan lättare än alla stora monster till andventurehojar med mycket effekt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top