Dolomiterna 2015

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Hej

Då var semestern bokad med start 18 Juni från stockholm. Kommer rulla ned mot Harz Mountains sedan sikta in mig mot Munchen vidare ner mot Dolomiterna. Så nu fattas det bara att fylla på med lite pass i österike fram och tillbaka.
mo
Hemvägen blir nog upp förbi schwarzwald och Black forrest som jag missade förra året.

Nu gäller det bara att plutta in alla platser i Gps:n.

Dolomiten_Motorradtour_140.jpg


IMG_20140729_223447.jpg
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
favoritpass och vägar i dom trakterna är gaviapasset stelviopasset och väg 28 mellan stelvio och davoz!
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Lägesrapport dag 5. Regnat ända ner till italien.1par regnhandskar förbrukade.

Först i Cortina di empazzo kom solen fram. Mycket blåmörka moln hela dagen idag.

Kommer blixt oväder i hela dolomiterna imorgon tyvärr.

Nya regnhandskar inköpta, och ett par nya däck på honda i Bolzano.

Vädret är grått så bilderna är kassa.

Snöade igår på toppen av passo di Gavia.:yoparty
 
Gick med
15 Mar 2015
Ort
Karlskoga
Hoj
2015 BMW S1000R
Hamnar du vid Gardasjön föreslår jag vägen från Gargnano till Idro, sedan runda Lago di Idro och ta vägen till Breno som svänger av till vänster i norra änden av sjön.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Tackar för tipset:tummenupp Är själv vid Limone Sur Garda om några veckor. Ska vidare till Ossuccio vid Comosjön så den vägen blir det nog:D
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Lite mat tips på vägen om ni inte redan har bra koll. Med reservation för stavning!

1. Apfelshorle, äppelsaft med lite kolsyra , klart läskande på toppen sv något pass.
2. Schweinhakse, Middag och som namnet säger, griskött på ben inte som kotlett utan traditionellt slaktat. Gott och typiskt Alperna.
3. Kaiserschmar, Dessert eller fika också typiskt tysk/alp. En pankaka med florsocker och russin. Perfekt med en kaffe!

Finns mycket gott lite robust mat i alperna!
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Skulle du få för dig att åka mot Schwarzwald på vägen hem så hör av dig.
Vi bor ca 4 mil söder om Stuttgart i Tübingen, borde kunna ordna en övernattning om det skulle behövas. Beror på hur många ni är förstås. :lol

Skicka ett pm så kan du få mitt telefonnummer i så fall.
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Lite mat tips på vägen om ni inte redan har bra koll. Med reservation för stavning!

1. Apfelshorle, äppelsaft med lite kolsyra , klart läskande på toppen sv något pass.
2. Schweinhakse, Middag och som namnet säger, griskött på ben inte som kotlett utan traditionellt slaktat. Gott och typiskt Alperna.
3. Kaiserschmar, Dessert eller fika också typiskt tysk/alp. En pankaka med florsocker och russin. Perfekt med en kaffe!

Finns mycket gott lite robust mat i alperna!

Kaiserschmar åt jag i Fugen Zillertal i en Alphutte i förrgår, jag visste inte vad det var servitrisen sa något med Schwein tyckte jag. Men det var ok, har aldrig fått så god pannkaka någonsin.
Radler är också gott tycker jag riktigt läskande en blandning mellan öl och läsk det låter konstigt/äckligt men smakar faktiskt bra. Herbert sa att den kom till när tyristerna började cykla i Alperna, det blivit vingligt efter några bier så då späddes bier ut med citronläsk eller annat.
SS44 Från Merano norrut mot Brenner är ganska kul tycker jag.
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Frippe jag PM:a dig. Dock ser jag inte utgående meddelande? Skit samma.

Polizei var som galna idag. Stod en hel drös och sköt med laser på väg in i Österrike från Stelvio.

Nu har dom försökt och knipa mig 3ggr denna resa Polizei men icke, bocka och buga åt snälla MC vänner på vägarna i Österrike.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top