Erfarenheter av Northern Classic, Custom & Race (NCCR.SE)?

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Någon som har någon erfarenhet av Northern Classic, Custom & Race i Delsbo http://www.nccr.se ?

Beställde och förskottsbetalade 1.217 kronor för två veckor sedan avseende två trottelmembran till en XV535 Virago och fick orderbekräftelse på direkten via mail men har ännu inte mottagit något från företaget.

Hade veckan innan mailat dom och då hade de svarat att leveranstiden var 5 - 6 dagar. Har återigen mailat dom två veckor efter beställning och förskottsbetalning men inget svar.

Någon som vet om det är bedragare så jag måste göra en polisanmälan?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Nej jag har ingen erfarenhet av att de skulle vara bedragare. Jag tycker dessutom det är lite hårt att antyda det i rubriken om felet de gjort är att inte leverera en beställningsvara inom 2 veckor.
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Nej jag har ingen erfarenhet av att de skulle vara bedragare. Jag tycker dessutom det är lite hårt att antyda det i rubriken om felet de gjort är att inte leverera en beställningsvara inom 2 veckor.
Jag förväntar mig att om jag förskottsbetalar så meddelar företaget ev leveransförsening. En viss skillnad hade varit om jag önskat leverans mot postförskott. Men god god ton och försäljningspolicy är att man meddelar kunden om kunden förskottsbetalat. Eller i vart fall besvarar en mailförfrågan från mig. Så har inte skett.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag beställde gaffelfjädrar inkl olja och en bakdämpare från dom förra året, en hel bunt tusenlappar blev det, i förskott. Grejerna kom ungefär när dom skulle, kanske tom någon dag tidigare? På det hela var jag väldigt nöjd med den affären iaf :tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag förväntar mig att om jag förskottsbetalar så meddelar företaget ev leveransförsening. En viss skillnad hade varit om jag önskat leverans mot postförskott. Men god god ton och försäljningspolicy är att man meddelar kunden om kunden förskottsbetalat. Eller i vart fall besvarar en mailförfrågan från mig. Så har inte skett.

Jag försvarar inte bolaget på något sätt men det är en ganska lång väg mellan att inte sköta sin kunkommunikation optimalt till att vara bedragare. Företaget har två telefonnummer på hemsidan så du får väl ringa och höra....
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har beställt ifrån dem vid flera tillfällen. De har haft ganska långa leveranstider men aldrig några problem i övrigt. Till och med när jag beställt fel grejer har de nästintill bett om ursäkt och snabbt åtgärdat felet utan extra kostnad i form av returfrakt och ny frakt.

Mitt intryck är gott!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Trottelmembran är beställningsvara och i villkoren att leveranstid på beställningsvaror är 7-14 arbetsdagar. Om jag förstår dig rätt så har det ännu inte gått mer än 10 arbetsdagar och du pratar om polisanmälan:confused::va
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Jag försvarar inte bolaget på något sätt men det är en ganska lång väg mellan att inte sköta sin kunkommunikation optimalt till att vara bedragare. Företaget har två telefonnummer på hemsidan så du får väl ringa och höra....
Jag har heller inte beskyllt företaget för att vara "bedragare" utan enbart ställt frågan.
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Trottelmembran är beställningsvara och i villkoren att leveranstid på beställningsvaror är 7-14 arbetsdagar. Om jag förstår dig rätt så har det ännu inte gått mer än 10 arbetsdagar och du pratar om polisanmälan:confused::va
Just av den anledningen mailade jag företaget INNAN jag gjorde beställningen för att själv ta ett beslut om jag skulle köpa från Sverige eller Tyskland. Fick då omg svar från en kille som Pär (om jag inte minns fel) att varan (membranen) inte fanns i lager men leveranstiden skulle bli 5 - 6 dagar.

Har själv köpt mycket delar både till bil och MC från Tyskland och gör jag beställningen på ex en måndagmorgon så har jag paketet på onsdagen eller torsdagen via DHL. Jag är väl bortskämd med snabba leveranser från utlandet. :rodnar

Men som rubriken är ställd... detta är ENBART en fråga!
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Någon som har någon erfarenhet av Northern Classic, Custom & Race i Delsbo http://www.nccr.se ?

Beställde och förskottsbetalade 1.217 kronor för två veckor sedan avseende två trottelmembran till en XV535 Virago och fick orderbekräftelse på direkten via mail men har ännu inte mottagit något från företaget.

Hade veckan innan mailat dom och då hade de svarat att leveranstiden var 5 - 6 dagar. Har återigen mailat dom två veckor efter beställning och förskottsbetalning men inget svar.

Någon som vet om det är bedragare så jag måste göra en polisanmälan?
Beställde en lampa därifrån förra året, fick efter par dagar ett mail att den inte fanns i lager.
Efter lite mailande bestämde jag mig att annullera ordern och de skulle skicka tillbaka pengarna, tänkte inte mer på det..

Efter två månader (!) fick jag ett utbetalningskort från dem..

Handlar jag där igen? Nä..
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Handlat från dom vid några olika tillfällen och aldrig haft problem. Snabba leveranser? Nej. Leverans enligt deras uppskattning om 7-14 dagar? Ja.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Varför skicka efter beställningsvaror från en svensk firma när man kan ta det direkt från utlandet? Bara en extra mellanhand ju.
 

MiggeG

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F2 -92
Jag har köpt av dem. Det tog lite tid och kommunikationen var sådär, men bedragare är de verkligen inte.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, det tar tid att få in en del beställningsvaror. Sånt är livet. Ringde och frågade hur det gick när jag väntat lite väl länge, dom erbjöd att skicka grejerna som fanns inne i ett separat paket utan extra frakt så helt ok folk enligt min åsikt.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
De är knappast tekniskt i framkant, med tanke på deras minst sagt sunkiga webbsida. Men prylarna kommer fram och jag har aldrig haft några problem med dem. Bra utbud och priser på Willbers-fjädring. De är ett litet mer familjärt präglat företag från vischan som ger ett aningen lantigt intryck när man har kontakt med dem :). Lite sämre svarsfrekvens och längre leveranstider på beställningsvaror är väl ganska praxis såhär när säsongen drar igång för fullt.
 
Last edited:

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Tyvärr fungerar inte 7-14 dagars leverans idag, speciellt inte när man kan köpa samma grejer från kina med samma leveranstider..
Anledningen till att jag beställde därifrån var att det skulle gå fort, och jag valde att annullera eftersom det skulle ta ca. 3-4 veckor innan han skulle få in lampan igen..

Men varför ska det behöva ta 2 månader att få tillbaka sina pengar, det förstår inte jag..?
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Köpte backspeglar å nå blinkers av dom.
Sega som tusan med leveransen, men det beror nog på att dom egentligen bara är en mellanhand mot Ebay. Men orkar man inte leta själv var det ju smidigt.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag har heller inte beskyllt företaget för att vara "bedragare" utan enbart ställt frågan.
Man kan ställa frågan utan att använda kvällstidningsrubriker och formuleringar som lätt tolkas fel.
Använder jag t.ex. en rubrik som lyder "Är [användarnamn] en våldtäktsman?", så kommer ju ganska många att sammankoppla användarnamnet med våldtäkt närmaste året.
Bättre då att använda en annan formulering som inte ger samma negativa klang innan saken är utredd.

Och i sakfrågan...ringa dem kanske ifall det tar för lång tid...?

Har beställt saker därifrån och tycker de tar lika lång tid som alla andra svenska försäljare som inte har saken i lager utan får beställa hem den till sig först.
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Varför skicka efter beställningsvaror från en svensk firma när man kan ta det direkt från utlandet? Bara en extra mellanhand ju.
Anledningen varför jag köpte membranen från Sverige kan jag lätt svara på. Jag bor på en avfolkningsbygd eller snarare "landet" som Stockholmarna skulle kalla Borgholm för. Butikerna, bankerna m fl är väldigt beroende av sina lokala kunder. Slutar vi handla i butikerna så stänger de igen sina butiker och då är vi tvungna att köra 4 mil in till Kalmar för att handla. Likaså bör gälla för sådana småhålor som Delsbo som gissningsvis är ungefär lika stort som Borgholm. Så kan jag så försöker jag handla i Sverige även om jag då och då är "otrogen" mot Sverige och handlar via Ebay, Amazon osv. Men landsbygden och de näringsidkare som finns i alla Sveriges småhålor är viktiga för Sveriges framtid. Alla kan inte eller vill inte bo i storstäderna.

Därför valde jag NCCR.SE istället för att handla från Tyskland eller Hong Kong.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Just av den anledningen mailade jag företaget INNAN jag gjorde beställningen för att själv ta ett beslut om jag skulle köpa från Sverige eller Tyskland. Fick då omg svar från en kille som Pär (om jag inte minns fel) att varan (membranen) inte fanns i lager men leveranstiden skulle bli 5 - 6 dagar.

Har själv köpt mycket delar både till bil och MC från Tyskland och gör jag beställningen på ex en måndagmorgon så har jag paketet på onsdagen eller torsdagen via DHL. Jag är väl bortskämd med snabba leveranser från utlandet. :rodnar

Men som rubriken är ställd... detta är ENBART en fråga!


Om man är van vid att beställa från utlandet så har du valt en udda firma att beställa slitdetaljer till weekendwarriorhoj. De,vill nog hellre sälja kromade framlampor men tackar väl inte nej till en mailorder att beställa hem med 50% påslag
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top