Falken onsdag 6/5

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Hej!
Är det nån som skall till Falkenberg idag?
Skulle behövt lite hjälp :)

//David
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Japp jag ska dit:tummenupp vad är det du behöver hjälp med?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Tänkte provat men hoppade pga ffa tidsbrist.

Vad gäller för typ mig på Falken: ingen licens, påställd cykel fast med kraschkåpor och slicks.
Får jag åka där då? Nån som vet?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tänkte provat men hoppade pga ffa tidsbrist.

Vad gäller för typ mig på Falken: ingen licens, påställd cykel fast med kraschkåpor och slicks.
Får jag åka där då? Nån som vet?

Mig veterligen skall det inte vara några problem!
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Antingen har du licens och en racehoj som uppfyller kraven enligt reglementet eller så har du körkort för mc och en påställd, försäkrad, skattad och besiktad godkänd hoj. Den kan troligen ha racekåpor men måste varit godkänd vid senaste besiktningstillfälle.

Tänkte provat men hoppade pga ffa tidsbrist.

Vad gäller för typ mig på Falken: ingen licens, påställd cykel fast med kraschkåpor och slicks.
Får jag åka där då? Nån som vet?
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Vet inte om de ändrat sig men frågade för 2 år sen om man fick använda slicks i gatgrupperna och det var ett blankt nej då i.a.f (utan nån egentlig förklaring på varför)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Köpa biljett!
Om jag skickar pengar innan.
Skulle det vara ok?

Absolut! Har du swish isf kan vi gå över till pm! Jag rullar ut direkt efter jobbet och fixar min plats!
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Det där med slicks har varierat under tid. Vet ej nuvarande policy. Ska man köra på slicks bör man ha depåstöd å däckvärmare. Kalla slicks är väldigt hala vilket kan vara en trolig orsak till att man inte vill att gatåkare riskerar sig och andra.

Vet inte om de ändrat sig men frågade för 2 år sen om man fick använda slicks i gatgrupperna och det var ett blankt nej då i.a.f (utan nån egentlig förklaring på varför)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det där med slicks har varierat under tid. Vet ej nuvarande policy. Ska man köra på slicks bör man ha depåstöd å däckvärmare. Kalla slicks är väldigt hala vilket kan vara en trolig orsak till att man inte vill att gatåkare riskerar sig och andra.

I just mitt fall så har jag värmare, stöd och eget elverk om det skulle vara så.
På t.ex Kinnekulle får jag inte åka gatgrupp iom att jag saknar plåt, lykta och mönsterdjup och vill bara kolla så jag inte åker 11+16 mil i onödan.

(det går inte särskilt fort, det blev bara så här efter en vurpa).
Cykeln är "i trafik", dvs påställd och klar. Fixar jag fram alla gatgrejor kan jag alltså rulla på väg direCkt.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Vädret ser väl ut att bli rätt så ok? I alla fall enl. Smhi, man kanske skulle åka förbi en sväng. :)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Nja det blev ju sådär...!

Massa jävla latmaskar i licensgruppen, hade ju räknat med att alla ni skulle kränga om till regndäck och skapa fina torrspår åt oss i gatgruppen, men alla packa ihop och åkte hem :va

Snyggt av fmk att släppa de få kvarvarande fritt de sista 30min iaf, blev ju torrt och fint igen :tummenupp iaf torrspår
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Perfekt väder första passet...................och sedan började det regna på andra passet :(

Men skam den som ger sig, på´t igen på tredje passet och i slutet var det (nästan) torrt och fint :tummenupp

Testade min nya "Diablo Super Biker"-app på telefonen - Funkade riktigt bra, men den visar för höga varvtider. Jag kör ju låga 50 i depån.................och höga 48:eek:r på krogen efter 7 öl. Den här envisas med att redovisa sanningen. Men har precis skaffat den, kanske finns ett "hittepå-mode" i inställningarna.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top