Hallå!

Juizef

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2015
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-07
Hej mitt namn är Josef och är 25 snart 26 år gammal och kommer ifrån Myresjö i Småland men är just nu bosatt i Skövde. Jobbar just nu på Försvarsmakten men hoppas att jag kan ta mig ut till det civila nån gång i framtiden. Har väl alltid haft ett motorcykel intresse men aldrig riktigt haft planer på att skaffa hoj till jag drogs med på mc-mässan i Göteborg 2014.

Efter en heldag där så är jag såld på typ allt som har två hjul och kan inte förstå att varför jag inte skaffade hoj tidigare. Håller på att göra det sista som krävs för att få mitt körkort och nu på Måndag ska jag hämta min hoj, en Yamaha MT-07 vilket jag ser fram emot.

Det var lite snabbt om mig själv, och jag hoppas att vi syns på vägarna i sommar:)

/Mvh: Josef
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Låter som alla andra, man är alltid för sent ute att upptäcka hojar ^^

Välkommen!
 

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Äh skit i should've/could've/would've och tänk framåt! :) Ha kul och kör säkert, och vinka när du möter oss på vägen! :D
 

Sally

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2014
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki ER-6n 07
Hej, tänkte utnyttja detta till att både presentera mig själv och efterlysa nya hojvänner. :)
Kallas för Sally, 37 år, bor I Solna och är ursprungligen från Persien/Iran. Inleder min första säsong med både kort och egen hoj. Ögonstenen är Kawa Er-6n och BMW 118d. Kör som en tjuv men på 2 hjul är jag betydligt lugnare. Alltid gillat sportbilar, häftiga lastbilar och coola MC. Jobbar och tränar en del till vardags, älskar mat speciellt kött. Reser gärna till storstäder och värme.. och USA alla dagar I veckan. :kär Är blå, icke religiös men gillar att diskutera. Har några enstaka mc-vänner (av manliga könet) men välkomnar fler. :rolleyes:

Må gott!
 

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
Hallå,


Passar också på att hälsa i den här tråden då jag är ny på forumet.

Bor i Stockholm, 47 år, kör just nu BMW F800ST som passar mina behov för tillfället. Precis som du Sally tycker jag ER6an är en riktigt kul och skoj hoj. Hade en sån förra sommaren och rejsade på med en. Letar nu efter en lämplig Triumph Speed Triple som är min nästa hoj på tur.


Vi ses säkert på vägarna.

See ya,

/J
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hej, tänkte utnyttja detta till att både presentera mig själv och efterlysa nya hojvänner. :)
Kallas för Sally, 37 år, bor I Solna och är ursprungligen från Persien/Iran. Inleder min första säsong med både kort och egen hoj. Ögonstenen är Kawa Er-6n och BMW 118d. Kör som en tjuv men på 2 hjul är jag betydligt lugnare. Alltid gillat sportbilar, häftiga lastbilar och coola MC. Jobbar och tränar en del till vardags, älskar mat speciellt kött. Reser gärna till storstäder och värme.. och USA alla dagar I veckan. :kär Är blå, icke religiös men gillar att diskutera. Har några enstaka mc-vänner (av manliga könet) men välkomnar fler. :rolleyes:

Må gott!

Välkommen:hej
 

andders

Ny medlem
Gick med
12 May 2015
Ort
Lerum
Hoj
'91 VFR, '98 RS250
Hallå här med!

Anders Dahlberg heter jag, gammal gubbe som inte kört på tio år. Mina cyklar står i garaget och samlar damm men dom ska ut och en vacker dag ska jag köpa mig en lite äldre Ducati och åka runt och mullra på. Lite för mycket med alla barn och hus nu, tyvärr. :(

Det som står och ruttnar är en Honda VFR 750 '91 och en Aprilia RS250 '98. Aprilian är såklart en gammal rejshoj. Den har jag faktiskt luftat runt kvarteret ett par gånger på senare år.

Tjing!
 

Skumpen

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2015
Ort
Växjö
Hoj
-96 Honda Fireblade
Jag passar också på att säga hej!

Stoffe växjö, 29 år gammal. Ny här på forumet. Jobbar med bilåtervinning(Atracco AB) civilt och deltid i försvaret på Lv6. Har precis införskaffat mig en 919fireblade som ska krydda sommaren lite extra och självklart ska jag vinka till er andra när vi möts på vägarna:hej
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Blev det här någon allmän hejtråd eller:yoparty

Eeemmmm.....

Blev medlem 2011 men har nog aldrig sagt hej:va
27 år från Roslagen.
Började livet med en GPz900R från -90 som frontade med en bil i en kurva pga hal asfalt.
Blev sjukskriven i tre månader och efter det köpte jag en zx-9r från -03.
Kör även i skogen men det är inte aktuellt i det här forumet.
Jobbar inne i stan, egenföretagare med konstiga arbetstider.
Kör mestadels i norrort (den bättre sidan:hihi) men bulten någon gång i månaden är aldrig fel det heller.
Är någon sugen på att åka norrut så hojta till!
 
Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Får väl inte bryta trenden då!

Hej jag heter jesper och är 25 år.
Kör väldigt mycket hoj så ofta jag kan. Kör oavsätt väderlek men drar alltid på regnstället vid behov.
Kör mycket i Polen då jag pluggar där, det är ett mycket häftigare tempo i trafiken här och det finns ingen direkt ordningmakt som gör något åt saken för då hade alla åkt dit :fakta
Jag kör runt på en Suzuki GSXR 750 dag ut o dag in. redan avverkat 440 mil i år och de kommer bli mer. Snart kommer jag hem till Göteborg och då är ni alla osäkra på vägarna :yoparty

Skämt o sido, i sverige kör mer normalt :hihi
Söker människor som vill åka nöjesturer omkring Göteborg och norröver längst med kusten :) alltid fått köra själv typ och det blir lite ensamt ibland :gråta Hälsa gärna på mig i sommar om ni ser mig :krama
 

_marie_

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2015
Ort
Hälsingland
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer -98
Kliver väl in och säger hej jag också :hej
Tokig hälsingska på 44 som lider av road rage och har fått nåt infall och ska ta A-kort efter att haft ett ensamt B på kortet i 26 år. Egentligen är det sambons "fel" för han var först med infallet och skaffade hoj - men jag skulle inte vara sämre så jag gjorde samma sak!
Har införskaffat mig en äldre FZS 600 som går så det räcker för mig - ett tag iaf. Har precis börjat köra, men attans så kul det är. Och trots att jag knappt har kört moppe innan så måste jag säga att det går oförskämt bra - så länge jag slipper krypköra. Jaja, det fixar sig det också :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top