Länsförsäkringar ett skämt

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Alla vet att hojen blir långsammare om man även försäkrar sitt hus hos samma bolag!
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag har bil, hus och motorcykel försäkrad i tre olika bolag, ingen dock i Länsförsäkringar. Dom har aldrig kunnat erbjuda konkurrenskraftiga premier...
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Är väl inte ett dugg konstigt att LF kör den strategin?

MC-försäkringar har en relativt stor risk att bli en rejäl utgift för bolaget.
Det tar man igen genom att kräva att försäkringstagaren även har någon annan försäkring hos dem med mindre risk och därmed mer av en inkomst för bolaget.

Det är mer troligt att någon med en plastmissil (eller vilken hoj som helst egentligen) hojar ut i skogen än att ett hus brinner ner.

Jag betalar 13k/år för en avställningsbar halvförsäkring hos LF, helt okej.
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Är väl inte ett dugg konstigt att LF kör den strategin?

MC-försäkringar har en relativt stor risk att bli en rejäl utgift för bolaget.
Det tar man igen genom att kräva att försäkringstagaren även har någon annan försäkring hos dem med mindre risk och därmed mer av en inkomst för bolaget.

Det är mer troligt att någon med en plastmissil (eller vilken hoj som helst egentligen) hojar ut i skogen än att ett hus brinner ner.

Jag betalar 13k/år för en avställningsbar halvförsäkring hos LF, helt okej.

Hur lyckades du få avställningsbar försäkring? För mig upplyste dom FLERA gånger att dom bara erbjuder årsförsäkring på sporthojar.. :va
 

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Det måste du fan drömt!!:D

Hahaha näe :D Först kom det en guldvinge i en jävla fart och 10 sekunder efter kom polisen. Mitt i ett villakvarter. Polisen körde säkert 100-120km/h på 50 vägen förbi ett skymt övergångsställe m.m efter en kurva. Inga sirener utan bara blåsljus :näsblod

Tror han sålde sin guldvinge efter det. för jag har inte sett den något mer. Han som körde är inte helt 100 (men det är väl ingen som kör guldvinge) :3freak
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hur lyckades du få avställningsbar försäkring? För mig upplyste dom FLERA gånger att dom bara erbjuder årsförsäkring på sporthojar.. :va

Genom att ha annan business där. Jag hade iofs både hemförsäkringen och aktier/fonder där innan jag försäkrade hojen där så jag kunde ta avställningsförsäkring direkt.

En bekant hade inte det och då nekade dom, tills han flyttade dit hemförsäkringen, då gick det bra.

OBS: Detta KAN ha ändrats då jag haft min försäkring där ett par år. Men kompisen flyttade dit förra våren och har fortf. avställningsbar.
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Genom att ha annan business där. Jag hade iofs både hemförsäkringen och aktier/fonder där innan jag försäkrade hojen där så jag kunde ta avställningsförsäkring direkt.

En bekant hade inte det och då nekade dom, tills han flyttade dit hemförsäkringen, då gick det bra.

OBS: Detta KAN ha ändrats då jag haft min försäkring där ett par år. Men kompisen flyttade dit förra våren och har fortf. avställningsbar.
Ok. :tummenupp
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fick 8000hel/helår där på rsv4 förra året.
Möjligtvis att de har lite konstiga regler, men de är bra när nåt hänt. Vilket många verkar ha mindre bra koll på..
 

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
Man blir så jävla less på alla försäkringsbolag. Jag har haft gsxr-1000, r1 samt gsxr 600 hos folksam, till bra premie och avställbar- alltid. Men nu i år blev rc-8:an 97000:- hel/år och 36000:- halv!!!! När jag frågade hur motorcyklar med MER effekt kan vara billigare hade han inget svar. Jag la på och fick 5200 trafik/år på dina försäkringar. Kätting och kraschpuckar lägger jag hellre pengar på.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Försäkringsbolag är bara bolag som vill lura av en så mycket pengar det går!

Fick också e premie på hemsidan LF ringde nä det var fel pris:glömdet.

Med tanke på att olyckor minskar och vi blir fler hojåkare så borde ju premien sjunka . Men nää serru
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Försäkringsbolag är efterblivna.

Kanske inte. Men försäkringsbolagen tenderar att utbilda sin (väldigt unga) personal med endast ETT perspektiv, försäkringsbolagets. Att se verksamheten ur ett kundperspektiv är inte aktuellt för vare sig f-bolag eller banker, de ser till att få våra pengar ändå.
 

Foppa.F

Medlem
Gick med
7 Apr 2013
Ort
Bollnäs
Hoj
GSXR 1000 K7
Har både bil,mc,småbåt och lån hos LF.. Min premie på MC:n sjönk från 6k till 5k i år,helförsäkring på en 1000 K4a. Jag är nöjd med LF.
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Länsförsäkringar har jag inget gott att säga om. Fick min bil vandaliserad när den vinterförvarades i en gammal fabrik. LFs handläggare kom ut efter ca 2v och kollade. Bedömde bilen som skrot, vilket den var. Men sa att han inte vågade värdera den då den var för ovanlig, Jaguar XJ6. 20000kr bil. Inga jättesummor. De skulle ringa mig när de funnit en lämplig värderare... Jag väntade och väntade... 2mån, nej ingen lämplig. 4 mån samma sak... 6, 10.. Då lackade jag ur och gick in och skällde på kontoret. Fick numret till en besiktningsman, hämtade honom och visade honom vraket. Han värderade till 19k, ok tänkte jag. Vi åkte tillsammans tillbaka och lämnade in värderingen. Sedan tog det 8 !!!!! Månader av tjat att få ut ett öre....

Så nej, de tar jag inte i med tång.
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Fick för övrigt inte ett öre för de 18 mån jag tvingades betala för platshyra för bilen! Hyresvärden var visserligen schysst och gav mig halva hyran, men ändå!
 

moddlaren

Guest
Mötte en guldvinge med snuthäng förra sommaren :gnissla Helt jävla OT men kom att tänka på det när jag läste din kommentar :D


Man kan faktiskt få böter för att man kör för långsamt oso!!!! Med tanke på hur dessa bastarder till asfalts vältar beter sig i flock på mindre kurviga vägar så är det nog mera risk för böter pga att dom stoppar upp trafiken:arsele
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Har LF i Blekinge. Inga andra försäkringar hos dom, GSX-R 1000 K5, importerad. 7K hel.
 

Bikupa

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2014
Ort
Skövde
Hoj
Pgo T-rex 150cc
Vilka priser ni har, en annan lägger 970:- helförsäkring... På en 150cc pgo vespa ;) :yoparty:yoparty:yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top