Länsförsäkringar ett skämt

jenssa

Medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
ystad
Hoj
ducati scrambler 2015
Fick idag mitt nya avtal på min försäkring från Folksam, så jag tänkte kolla runt lite...
Hittade Länsförsäkringar som var en tusenlapp billigare på nätet..Yes tänkte jag sparar lite pengar där.
Tänkte då fixar vi detta över nätet så blir detta bra. Nope, måste givetvis fylla i ett formulär och bli uppringd.
Efter inte blivit uppringd på en hel dag så ringde jag upp, tänkte nu fixar vi det här...

Men det gick inte så lätt. Man kan tydligen inte försäkra en 12 år gammal sporthoj, om man inte har haft sin hemförsäkring där i ett år.
Motiveringen:
en sån snabb motorcykel har vi så mycket olyckor.

Min fråga blev om olycksstatistiken blev bättre om jag hade haft huset försäkrat där..
Försökte förklara att min frus Audi går lika snabbt, och även en guldvinge med KAN gå så fort om man vill...
Sa även att jag har haft mina andra sporthojar där innan, och då var det inga problem.
Svaret: då gjorde den handläggaren fel...

Blev bara fruktansvärt imponerad av argumenten på detta företag och lade på luren

Men det jag ville säga är att Länsförsäkringar sjönk i mina ögon
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Och å andra sidan finns det personer som har jättebra erfarenhet av dem. Men tyvärr är ett försäkringsbolag bara så bra som deras handläggare (när det kommer till bemötande). :va
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Jag har min fireblade hos dom och har inga andra försäkringar hos dom... Det va inga konstigheter när jag teckna den. Skumt men det är ju det försäkringsbolag är!
 

Triumph-Jocke

Medlem
Gick med
6 Feb 2014
Ort
Hagfors
Hoj
2010, Triumph Speed Triple
Jag har min fireblade hos dom och har inga andra försäkringar hos dom... Det va inga konstigheter när jag teckna den. Skumt men det är ju det försäkringsbolag är!

Vad får du betala för den hos dom?

Letar efter ett försäkringsbolag till min Triumph Daytona -98:a
Det verkar inte va nåt bolag som ens vill ta i den med tång....
Verkar vara klassad som nån exotiskt extremsportmaskin :huvet
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Länsförsäkringar är ju fristående bolag per län med egna regler och villkor som inte gäller mer än det länet. Värmland försäkrar inte sh alls om du inte vill ha trafik för 24 papp då. . . .
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Oj, är det så med län verkligen? Isf är älsvborg värt att bo i! Där funkar det super!! :) Blev så jävla sur på Folksam så ja flyttade bil/hus/hoj och nästan käring dit ;)

Trygg-Hansa 36 000 hel/hel
Läns 11 100 hel hel
Folksam avställningsbar 1700 trafik/mån
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Jag fick en offert på Suzuki B-king halvförsäkring stockholm för 8000:- 200hk sjukt billigt. Var det verkligen http://suzukimcforsakring.se/ du ringde ? och inte länsförsäkringar ?

De har även givit offerter på mail ang GSX1300 hayabusa som låg runt samma pris.

Dom känner typ inte till varandras existens. jag ringde till Länsförsäkringar och frågade efter numret till Suzuki märkesförsäkring. Växeln sa att något sådant finns inte på LF....
 
Last edited:

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Vad får du betala för den hos dom?

Letar efter ett försäkringsbolag till min Triumph Daytona -98:a
Det verkar inte va nåt bolag som ens vill ta i den med tång....
Verkar vara klassad som nån exotiskt extremsportmaskin :huvet

Betalar 3200/halv/år
 

avi8or

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2014
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha MT-07 -14
ringde dem för att få en offert på en MV Agusta Brutale 800 Dragster... förra året på runt 16k för mig, <29 i storstad. men nu var listan omgjord. den vanliga Brutale 800an låg på 16k, men Dragster (med samma motor och chassi) kostade nu 26k. Logiskt det där med försäkringsbolag. :huvet
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
För mig som kör triple ligger LFs (märkes) helår 4000kr lägre än konkurrenterna i centrala Sthlm, då har en av konkurrenterna ändå dragit 30% genom nån återförsäljarhistoria... har inget annat hos LF.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Jag har också Länsförsäkringar. Lustigt nog så var inte suzuki märkesförsäkring billigare. :confused::confused::confused:
 

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Har varit i liknande sits som TS (Länsförsäkringar Bergslagen) precis nyligen. Visade sig till slut att det inte alls fanns något krav att ha/teckna hemförsäkrin som dom initialt försökte lura på mig med massa bortförklaringar. Hänger helt och hållet på kunnandet på den man pratar med, som även någon annan nämnde.
Tecknade enbart hojförsäkring.
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Jag har länsförsäkringar Södermanland, betalar 12000 halvförsäkring, har även hemförsäkring där.
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Jag har Länsförsäkringar i Kronoberg och ger 9000 för hel/hel på min ZX10R -11. Är helt nöjd med det priset med tanke på vad andra får betala. :)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Är mycket nöjd med LF älvsborg, när jag haft sporthojar har de varit helt överlägset billigast (ca 3k/år för min 636 t.ex) och när jag tyvärr varit tvungen att nyttja försäkringen har de varit supertrevliga och svarat direkt utan telefonköer och dynga
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Så deras offert på hemsidan är inte att lita på? Kollar sporthojar runt -00 och kan ibland få så lågt som 4000-8000 halv/hel vilket är helt okej för mig. Har testat R6 och RSV Mille t ex.
 

jenssa

Medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
ystad
Hoj
ducati scrambler 2015
Ring och få bekräftat... Allt berodde på att mm hemförsäkring inte låg där
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
"och även en guldvinge med KAN gå så fort om man vill..."

:fyllisar :)


Jag tycker hela försäkringsbranschen är ett skämt - Vissa som får förslag på helförsäkringar på 100 000 kr och mer, andra som hos ett bolag får betala 3 600 kr hos ett bolag och 24 000 kr hos ett annat.

Förutom försäkringsbranschen är det väl bara telekombolagens prissättning på roaming utomlands som är så snårig och idiotiskt prissatt att man baxnar.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top