Intressant invit från HMS gällande Knudan

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hittade denna infon på Hyllinge MS hemsida, en omvärdering av verksamheten på G kanske?


"Bjuder in alla som har intresse för motorcyklar att komma och göra sin röst hörd Lördagen 23/5.
Du behöver inte vara medlem i klubben, utan vi är mest intresserad att höra din åsikt och låta dig höra vad som kommer hända de kommande åren.
Plats: VIP-huset, Ring Knutstorp. Ingång trappan närmast Vita tornet
Tid: 13:00
Att dra motorcykel intresset själv, är inget jag klarar av. Därför ber jag er som finns i området runt Ring Knutstorp. Att komma och göra eran röst hörd, så att det blir en tydlig bild vad som ska behövas göras den närmaste tiden.
Dagordning
1. Höra vad ni önskar ska hända i klubben närmaste 5 åren.
2. Skapa en sektion som hjälper mig jobba med alla önskemål och klasser (SM, rookie, klassik, enduroance, BoTT, junior osv).
3. Funktionärer som intresserade av MC. Vi är i stort behov av funktionärer runt banan och i tekniska just nu.
Jag hoppas se så många som möjligt. Klubben kommer bjuda på kaffe och the och någon form av kaka.
Anmälan är inte nödvändigt, men vi uppskatar om ni kan höra av er senast den 20 maj och säga att ni kommer, så att fikan räcker till alla.
Med Vänliga Hälsningar
Jonas Persson RR kordinator Hyllinge MS
roadracing@hyllingems.se"
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Av min egen erfarenhet av ideellt arbete, verkar vi ha en kille som jobbat som fan men behöver satans mycket hjälp för att kunna utveckla sporten vidare.
Det är ett problem i många sporter att folk vill tävla och träna men inte fattar att utan ideella funktionärer kommer vi att få en mycket dyrare sport när vi ska betala för hundratals arbetstimmar.
Så jag tycker att ni som hålls i trakten ska dit och tycka till om hur ni vill ha det och sen jobba med att förverkliga det.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ett av Hyllinge ms problem är att mc folk lämnade hyllinge ms och gick till bl.a. Sydskånes mc när hyllknge ms alltmer fokuserade på bilar och Stcc.

Nu gäller det att få tillbaka det folket om satsningen skall lyckas. Alternativet är att slå samman klubbarna och skapa ett bra klimat för båda sektionerna att verka på lika villkor. Det viktiga är att skapa ett svenskt klubbalternativ till alla utländska organisationer och bandagsbolag som arrangerar körningar på t.ex Knutstorp.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top