F650gs (twin) -08 Rimligt pris?

daniel5908

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2015
Ort
Motala
Hoj
Virago XV535
Hej alla sportåkare! :)

Nu vet jag inte ifall den här tråden borde ligga i det här forumet men eftersom jag har läst mycket på det här forumet tyckte jag att det var värt ett försök :)

Jag blev spontant sugen på att ta mc kort efter gymnasiet och köpte mig en virago 535 för att börja övningsköra på. Det är en trevlig hojj men nu när jag övningskört på den ett tag känner jag att det inte är rätt hojj för mig.

Jag är istället sugen på någon slags "allaround" mc som ska fungera till det mesta samtidigt som man kan ha lite kul med den :D Jag har därför börjat titta lite på en F650gs eftersom jag kört en sådan på körskolan och älskade komforten och köregenskaperna hos den :)

Jag har då tittat lite på dessa på blocket och sett att de billigaste ligger strax ovanför 50.000 kronor. Min fråga är då egentligen ifall detta är det pris som de brukar säljas för eller om det är för dyrt?

Anledningen till att jag frågar är för att det inte finns så många uppe på blocket och eftersom jag inte har hållit utkik särskiljt länge och därför inte vet vad de brukar gå för. Nypriset som jag uppfattat det låg på ca 80.000 kr (?) när de kom ut -08, är det en vettig värdeminskning på 7 år ?

Jag ber om ursäkt ifall det inte riktigt passar in på det här forumet men jag vet inte riktigt vem jag ska fråga och jag vill verkligen ha svar eftersom jag ska åka och titta på en i veckan :)

Är väldigt tacksam för svar :)
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Hojjar är gjorda i guld så här års. BMW's är genrellt lite dyrare , precis som italienska hojjar.

Annars är Africa Twin ganska bra beg köp :)
 

daniel5908

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2015
Ort
Motala
Hoj
Virago XV535
Hej gluffis, tack så mycket för svar :)

Tror du att de kommer gå ner mycket i pris till hösten eller handlar det bara om några procent ? Jag har läst lite i trådar här på forumet om när man ska köpa och det är lite olika budskap. Vissa säger att det skiljer mycket medan andra säger att det bara skiljer lite ?
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Det är nog väldigt olika. Min uppfattning är att saker är 5-10k dyrare nu än i februari. Men Offroadhojjar är nog ganska lika prisade året runt :)
 

daniel5908

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2015
Ort
Motala
Hoj
Virago XV535
Okej, tack så mycket för svar :) Tror det får bli en sån nu endå eftersom de är så härliga att köra på :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top