Tjuvar i Örebro?

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
I tisdags kväll när jag kom hem ifrån jobbet kl 22:10 ish, så kommer det en kille utan hjälm på fyrhjuling ifrån cykelbanan inne i stjärnhusen.
Han kör fram till mig och frågar:
-hur stor motor är det? 689cc säger jag
-hur mycket pengar är den värd? jag säger ny eller? och då säger han asså hur mycket är den värd i pengar? jag: 61k
-vad är det för årsmodell? jag svarar -14

sen säger han jag funderar på att köpa likadan, sen drar han igen.

är man spekulant på just den hojen ja så frågan man väl iaf om jag var nöjd med hojen. jag tolkar det som att han är ute och rekar för att senare komma och sno det han finner av intresse.
Kan även tillägga att sambon vaknade 1-2 på natten onsdag till torsdag av att det small utanför, hon kollade ut men såg inget. Det är bucklor i plåtdörren där jag har hojen, MEN dom kan likagärna vara gamla ja har ingen koll på om de fanns där innan, men min tanke är att dom kollar ifall någon hör va dom hålls med.

hoppas jag inte pekar ut någon oskyldig men, med tanke på killens underliga beteende så måste jag varna er så att ni kan hålla lite extra koll.
killen skulle ja tro var runt 25-30 år och utländsk brytning, ren chansning men skulle tro bosnien/Slovakien.
han åkte på en röd fyrhjuling, möjligtvis fler färger men de va mörkt så såg bara den röda.
fyrtaktsmotor skulle tro 400+cc. Ingen alternativt regskylt gömd långt in under sitsen/hjulhusen.
jag känner garanterat igen honom om ja ser han igen, men så jävla korkad kan ju ingen vara att dom pratar med ägaren och sedan snor deras hoj. eller?

jag slängde genast på extra lås och i kväll åker jag och hämtar mclarmet ifrån min andra hoj som står vinterförvarad.

jag ringde polisen och sa att han gled runt utan hjälm på cykelbanan och ställde konstiga frågor om min hoj, men dom verkade ju inte allt för intresserade :)
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
bygg en fälla! Hagbelbössa och snöre kommer man långt med :tummenupp fett mysko kille för övrigt :va
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
def jag tror du kan vara lugn men man vet ju aldrig. Just Rosta har så länge jag vet varit ett lugnt och tryggt område i stil med Adolfsberg. Men det kanske blivit värre..bor ju på norr och där var det nåt skit som rekade runt förra sommarn i färd med å planera sno utvalda "objekt".. bara hålla uppsikt :gnissla en liten chetting runt bakaxel på fyrhjulingen å linda andra endan runt en stålpe..sen kan han få chöra bäst han vill..:hihi
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
def jag tror du kan vara lugn men man vet ju aldrig. Just Rosta har så länge jag vet varit ett lugnt och tryggt område i stil med Adolfsberg. Men det kanske blivit värre..bor ju på norr och där var det nåt skit som rekade runt förra sommarn i färd med å planera sno utvalda "objekt".. bara hålla uppsikt :gnissla en liten chetting runt bakaxel på fyrhjulingen å linda andra endan runt en stålpe..sen kan han få chöra bäst han vill..:hihi

tyvär så är det inte så lungt där, en av grannarna fick sin 690 duke snodd förra sommaren, den stod visserligen utomhus men ändå. den hittades några dagar senare någonstans i örebro
ja har kollat lite efter fyrhjulingen men han bor inte i området va ja vet.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
bygg en fälla! Hagbelbössa och snöre kommer man långt med :tummenupp fett mysko kille för övrigt :va

ja eller dra 240 volt i plåtdörren höhöhöhö synd bara att jag delar gareget/förrådet med barnfamiljer som har leksaker där inne :(

finns tyvärr inget att kedja fast hojen i häller. men bättre än cykelstället är de ju iaf.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det jag skulle vilja är att man som privatperson inte ska kunna söka på regnummer. Jag vill at det ska vara möjligt att ha hemligt regnummer. Inga problem om man inte har hojen i garage eller på gatan hemma men bor man på landet eller i villa är det inga problem att plocka det man vill ha för den som vill... :(
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
ja eller dra 240 volt i plåtdörren höhöhöhö synd bara att jag delar gareget/förrådet med barnfamiljer som har leksaker där inne :(

finns tyvärr inget att kedja fast hojen i häller. men bättre än cykelstället är de ju iaf.
Skaffa en 50-litersdunk, fyll den med cement/betong och på toppen skjuter du ner en ring av grovt armeringsjärn. En 100-kgklump i andra änden av en kätting gör ju hojen lite mer svårflyttad om inte annat.
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Det jag skulle vilja är att man som privatperson inte ska kunna söka på regnummer. Jag vill at det ska vara möjligt att ha hemligt regnummer. Inga problem om man inte har hojen i garage eller på gatan hemma men bor man på landet eller i villa är det inga problem att plocka det man vill ha för den som vill... :(

De skrattar ju åt oss i Finland över hur offentligt allt ska vara här, jag förstår egentligen inte anledningen till att det ska vara sökbart för andra än polisen. Har bara gjort när man åker skogsmoppe att man drar på en luva på skylten för att slippa att någon dåre ska ringa en för man åkt på "deras" grusväg fast det egentligen är en allmän väg..
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Skaffa en 50-litersdunk, fyll den med cement/betong och på toppen skjuter du ner en ring av grovt armeringsjärn. En 100-kgklump i andra änden av en kätting gör ju hojen lite mer svårflyttad om inte annat.

Ja så kan man göra . gräv en grop i rabatten i skydd av skymninen , skicka i en stor plastpåse, tillverka 50kg i betong i badkaret , skicka i betongen toppat med fetaste rostfria svårfilade kjettingen
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top