Skyddsutrustning från AliExpress?

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Vi alla har säkert köpt "elektronik-skit" från Aliexpress tidigare.
Många standard grejer är precis samma saker man köper här i butik, fast till en % av priset.

Var inne och kikade runt idag och såg (nytt för mig) att det nu fanns kategorin "Motorcycle protective gear":
http://www.aliexpress.com/af/catego...y&SortType=total_weight_score_desc&isrefine=y

Tänkte först att shit va dumt att snåla in på skydd. Skulle aldrig köpa en hjälm där.
Men sen började jag kika runt på handskar och skor och det är verkligen otroligt billigt för vad som ser ut att vara riktigt schyssta grejer om man sorterar på betyg/antal ordrar osv.
Vad är det som säger att Handelsboden/mcboden/avmc´s handskar i diverse realådor eller liknande inte kommer därifrån med CE-godkännande?

Ser även att många utav recensionerna/omdömen kommer från svenskar.

Skulle du våga åka runt med ett par t.ex. AliExpress handskar?
http://www.aliexpress.com/item/2013...pping/1467349342.html?spm=2114.30010108.0.346
 
Last edited:

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Känns lite tveksamt, skulle nog inte satsa på det utan att få lite kraschrapporter. Tycker skyddsutrustning är ändå den lilla kostnaden i sammanhanget.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Trist att upptäcka att sömmen på handskarna spricker när man går i backen. . .
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hmmm, jag har ju numera även Geggmoppe och köpte skor, handskar, knäskydd och skyddsväst på hemmaplan - det ville jag prova och därmed handlar jag det också i butik. Däremot beställde jag nyfiket KTMs Adventurebrallor och -jacka med Goretex från AliExpress, märkta med OEM beteckning.

Nu har jag så tur att kompisen i fjol köpt motsvarande grejor i fina butiken här hemma. Vi kan inte hitta någon enda skillnad mellan prylarna, alls. Reflexer, dragkedjor, dekor, märklappar - allt överensstämmer. Förutom prislappen då.

Men det är bara ett exempel, jag kan ju ha haft duktigt tur också...
 
Last edited:

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Finspång
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Nä skyddsutrustning vill jag inte snåla på utan då tar jag sånt som jag vet är bra. Vissa av de där är säkert bra men mycket är säkert också av tvivelaktig kvalitet.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top