Skogsvägsutforskning runt Uppsala

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Hejsan!

Jag är sugen på att hitta fina ställen att utforska lite runt Uppsala med min hoj. Jag är inget proffs på att åka offroad, så jag tar mig fram mer i sakta mak..Men jag undrar bara om det är nån som kan tipsa på bra ställen runt Uppsala där det finns "framkomliga vägar" som leder till nått fint område eller så? Jag har testat en gång redan med chans-metoden och den är ju också skoj, detta är mest en chansfråga, köra kommer jag göra ändå :p

Om det är nån som är sugen på att åka ut och utforska lite nu när det blir finare väder så får de gärna säga till också! Men jag vill bara vara noggrann med att påpeka att jag är nybörjare med offroadåkning och jag kör inte som en tok, så har ni väldigt bråttom och inget tålamod med att jag inte susar fram på stigen så behöver ni kanske höra av er .. :)
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Regga dig på soe.se. Glada gubbar (...mest) med härlig attityd och kunskap. Återkommande körningar även för större hojar i lägre tempo, samt andra som dig som letar körsällskap. Det finns en hel del fina grus och skogsvägar ut mot Gimo/Knutby, men har själv dålig koll på regionen. Maka iväg dig till SMCs gruskurs så löser du båda behoven.
 

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Har reggat mig där men av nån anledning blir jag aldrig aktiverad så att jag kan posta...har mailat admin men inget händer :/ Måste kanske regga om i ett annat namn igen? Känns ju onödigt dock... Men bra tips som jag tackar för! :) Hörde om den där gruskursen förut, den är värd då antar jag? Funderar starkt på att anmäla mig nu till nivå 1&2 som går en helg i maj..
 
Last edited:

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Har reggat mig där men av nån anledning blir jag aldrig aktiverad så att jag kan posta...har mailat admin men inget händer :/ Måste kanske regga om i ett annat namn igen? Känns ju onödigt dock... Men bra tips som jag tackar för! :) Hörde om den där gruskursen förut, den är värd då antar jag? Funderar starkt på att anmäla mig nu till nivå 1&2 som går en helg i maj..

Jag har samma problem. Också reggat mig, men kan inte posta inlägg eller något. Har inte brytt mig mkt mer om det än. Inte införskaffat någon grushoj, men det ligger högt på listan :)
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Å fan.

Jag sparkar lite på Hagenblad och kollar om det är tekniskt strul, eller om det är Dakar-bakfyllan som gör att ingen sköter användaradministrationen.

Tack för påpekandet.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Å fan.

Jag sparkar lite på Hagenblad och kollar om det är tekniskt strul, eller om det är Dakar-bakfyllan som gör att ingen sköter användaradministrationen.

Tack för påpekandet.

Fick du något gehör ang. detta? Reg. 5/5, drog iväg ett mail efter ett par dagar men inte ett ljud tyvärr.. läst igenom en tråd på 63 sidor så det börjar klia lite i fingrarna nu =)
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Fick du något gehör ang. detta? Reg. 5/5, drog iväg ett mail efter ett par dagar men inte ett ljud tyvärr.. läst igenom en tråd på 63 sidor så det börjar klia lite i fingrarna nu =)

Det är påtalat, men inte fått någon återkoppling.
Du är ju redan reggad, så vad grinar du om? :krama
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Japp det var jag tydligen men det visste jag inte då, typ :tummenupp

Var styvt 6 år och fyra hojar sen med en ännu äldre mail, hade för mig det men fick inte till det med inloggningen. När registreringen/mailet uteblev var det till o bli lite kreativ och tillslut föll polletten ner.

Nu ska vi se hur länge det tar att ta bort ett konto istället så jag kan byta till rätt mail för det det ursprungliga...

;)

Tack oavsett!
 
Last edited:

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Jag är också reggad, problemet är inte reggningen utan det är nån slags aktivering som gör att man inte kan posta i trådar. Jag kan logga in, skicka PM etc, men inte posta i nån tråd..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top