"Streetfighter" vilken typ av kläder gäller?

goahead

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Japanare
Hej
Har nu gått och blivit med "nakenhoj" vad för typ av kläder är det som gäller, allvädersställ eller skinnställ? Jag har slängt mina gamla mc kläder så det är dags för köp av nya.

Så ni som kör denna typ av hoj, vad har ni för några mc kläder?

Mvh
Magnus
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Svaret är väl egentligen enkelt - kör i kläder som du faktiskt kränger på dig inför VARJE tur!
Ett raceställ med airbag och värsta skydden fungerar jävligt dåligt om man inte använder det så att säga :)

Personligen så trivs jag bra med mitt allvädersställ. Kör förresten streetfighter (Superduke 990).
 

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Härryda
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Skinn!
Helställ
Halvarson ryggskydd
TCX racingstövlar
Shoei XR1000
Hanskar med knogskydd
 
Gick med
15 Mar 2015
Ort
Karlskoga
Hoj
2015 BMW S1000R
En uppsättning delbart skinnställ och ett par mc-jeans.
Ett par mc-stövlar och ett par TCX-dojjor.

Då kan du kombinera ihop så det täcker det mesta i körväg.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Kör Fz1n, Åker i Lindstrands Silverstone (Helställ-skinn), Alpinestars Bionoc ryggskydd, Alpinestars handskar med knogskydd, Racestövlar och HJC FG-17 hjälm. Åker inte en meter utan hela rustningen på. Sen är det ju valfritt men funderar på chest-guard för bröstkorgen. Dock är Läderställ det enda rätta! :fakta
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Skulle faktiskt inte våga köra hoj fort och kurvigt utan helställ. Textil är för mig användbart vid transport av arslet från A till B, men inte vid riktig mc körning.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Skinn!

Sweep Ashigaru helställ
HJC R-PHA 10 hjälm
Sweep Laguna handskar
Alpinestars Bionic ryggskydd
Alpinestars Supertech stövlar

Bana som gata. Efter att ha kraschat (hårt) så vet jag att ovan iaf håller ihop min kropp hyggligt..
 

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Dainese Cage jacka
Dainese Alien byxor
Dainese Torque RS Out stövlar
Dainese Full Metal RS handskar
Shoei NXR hjälm
 

Michael.S

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Varberg
Hoj
Superduke -08 / CBR600RR -03
handlar inte om vad man kör....kör man som en kärring så funkar allt från shorts till jeans osv...

gillar man kurvor och fart så finns det ju inget som heter för dåligt skydd......helställ med bra handskar och bra stövlar gäller.
formeln funkar för alla modeller.

hur svårt ska det va?
du vet väl själv hur du kör och kan gissa dig till va du behöver för skydd?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
handlar inte om vad man kör....kör man som en kärring så funkar allt från shorts till jeans osv...

gillar man kurvor och fart så finns det ju inget som heter för dåligt skydd......helställ med bra handskar och bra stövlar gäller.
formeln funkar för alla modeller.

hur svårt ska det va?
du vet väl själv hur du kör och kan gissa dig till va du behöver för skydd?
Seriöst... bara för du kör som en kärring så kan du ha på dig vad som... du vet att det finns fler ute i trafiken va??.. ngt på fyra hjul.. som kan va jevligt blinda:crash:tungan
 

Michael.S

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Varberg
Hoj
Superduke -08 / CBR600RR -03
jo men det handlar om oturen. den kan man ju aldrig förutse....men är väl också en viktig del I ekvationen.

så vill vill man va super säkern så kör man aldrig över 30 och har skinnställ....inte riktigt säker ändå.

eller så tar man dom risker man vill :)
men man borde veta själv hur man själv kör och bedömma vad man ska ha för skyddsklädel.
jag kör själv streetfighter och har inte I närheten av tillräckligt skydd för det jag behöver.
kör jag av I år så är invalid eller dödsfaktorn hög misstänker jagl, trots helställ.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
jo men det handlar om oturen. den kan man ju aldrig förutse....men är väl också en viktig del I ekvationen.

så vill vill man va super säkern så kör man aldrig över 30 och har skinnställ....inte riktigt säker ändå.

eller så tar man dom risker man vill :)
men man borde veta själv hur man själv kör och bedömma vad man ska ha för skyddsklädel.
jag kör själv streetfighter och har inte I närheten av tillräckligt skydd för det jag behöver.
kör jag av I år så är invalid eller dödsfaktorn hög misstänker jagl, trots helställ.
Det är ju oturen man ska klä sig för. Grus i en kurva, bilar eller djur som far ut framför en.

Det är ju när du kör så hårt så du dör oavsett vad du har på dig som du kan ha shorts när du kör, det spelar ju ändå ingen roll.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är ju oturen man ska klä sig för. Grus i en kurva, bilar eller djur som far ut framför en.

Det är ju när du kör så hårt så du dör oavsett vad du har på dig som du kan ha shorts när du kör, det spelar ju ändå ingen roll.

Indeed, det går alldeles utmärkt att bryta ryggen när man ramlar av vägen i 50-60 trots fulla skydd. Men, måste säga att jag föredrar att ha skydden på mig. De hjälper trots allt.
 

Dirigo

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Fz1-N 2008
Kör Fz1n, Åker i Lindstrands Silverstone (Helställ-skinn), Alpinestars Bionoc ryggskydd, Alpinestars handskar med knogskydd, Racestövlar och HJC FG-17 hjälm. Åker inte en meter utan hela rustningen på. Sen är det ju valfritt men funderar på chest-guard för bröstkorgen. Dock är Läderställ det enda rätta! :fakta

Hmm, fz1-n och silverstoneställ känns faktist väldigt bekant.. då är vi två alltså :fyllisar
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Tycker mitt skinnställ passar till min ST3 :yoparty
Sen har jag av praktiska skäl ett Rukka ställ med två överdelar beroende på om det är 20+ och sol eller 4-18 grader och regn.

Nytt för i år, Dainese skinnställ, chickmagnet. Går att ha vid 10+ med underställ.
omslag3.jpg

Allväders, sjukt praktskt när man pendlar jobb, körde det förra säsongen med min MT-03
983744_10152251544409157_5388531919493958549_n.jpg

Regntäta överdelen vilket gör hela Rukka gearet vattentätt :tummenupp
1959294_949127918437034_3061141178732936858_n.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top