Kawasaki Z300

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Tänkte att en samlingstråd för den nya skönheten Z300 är på sin plats.

Jag kan börja fråga om vilka mods som ni planerar att installera på hojen. Själv har jag köpt mig ett integrated taillight från TST Industries, fender eliminator, Musarri slip-on (carbon) och GP-style fälgdekalset.

Bilder kommer när hojen är levererad och allt är monterat :yoparty
 

Zkrill

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2015
Ort
Anderstorp
Hoj
Kawasaki z300 2015
Tjena! Jag väntar på min z300 mattgrå! Troligen får jag den nästa vecka!

Och det enda jag fundert på såhär länge är någon slip on, funderar starkt på yoshimurras!
 
Last edited:

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Tjena! Jag väntar på min z300 mattgrå! Troligen får jag den nästa vecka!

Och det enda jag fundert på såhär länge är någon slip on, funderar starkt på yoshimurras!

Kul! Hoppas på att få se bilder på hojen. :)

Synd som fasen bara att du inte bor i Stockholm, vore kul att dra ihop ett litet gäng och köra på gatorna :yoparty
 

Zkrill

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2015
Ort
Anderstorp
Hoj
Kawasaki z300 2015
Kan lägga upp några bilder när jag får den! Har du fått hem din? Lägg upp lite bilder isåfall! ;) Aa hade varit kul att dra ihop ett gäng!
Och dom verkar ganska populära, beställde min förra fredagen då fanns det bara 3 kvar på kawasakis lager!
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Kan lägga upp några bilder när jag får den! Har du fått hem din? Lägg upp lite bilder isåfall! ;) Aa hade varit kul att dra ihop ett gäng!
Och dom verkar ganska populära, beställde min förra fredagen då fanns det bara 3 kvar på kawasakis lager!

Inte än, väntar tålmodigt på mitt ex likaså. Borde få hem den ganska snart :/
Och ja, de är väldigt väldigt populära. Min handlare har sålt slut på alla sina och kan inte beställa några fler längre. Tråkigt för de som inte hinner få sin :arsele
 

Zkrill

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2015
Ort
Anderstorp
Hoj
Kawasaki z300 2015
Jaha, hur lång leveranstid var det för dig? Min handlare sa 2-3 veckor så hoppas på nästa!

Har du också bara A2 kortet än sålänge?
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Handlaren sa slutet av april så förhoppningsvis nästa eller påföljande vecka. Har ju inte körkortet ännu så spelar inte så stor roll egentligen, men klart man vill ha skönheten ståendes hemma. :)

Ska ta A2-kortet, förhoppningsvis i nästa månad.
 

Zkrill

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2015
Ort
Anderstorp
Hoj
Kawasaki z300 2015
Jahaja, ah nae då har du la ingen brådska! Jag var ute igår någon timme med polarens ninja 300, så man är ju inte mindre sugen nu haha..
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Kan tänka mig! Har ju själv fått hem alla tillbehör och mods, det enda som saknas är hojen..

Borde komma i nästa vecka, annars ringer jag handlaren ;)
 

Zkrill

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2015
Ort
Anderstorp
Hoj
Kawasaki z300 2015
Jag ska ringa på måndag och fråga vart min är... Börjar bli trött på att vänta!
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Får man fråga när du köpte den? Eller ja, när du la deposition och handlaren beställde den..

Jag gjorde detta 27 mars och de sa att lev sker mot slutet av denna månad.
 

Zkrill

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2015
Ort
Anderstorp
Hoj
Kawasaki z300 2015
2015-04/10 beställde han den, och dom hade den på lagret så han sa att det skulle ta 2-3 veckor så är inne på 3e veckan nu! Får hoppas det han sagt stämmer bara, nu vill jag köra! :)
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Nu jäklar händer saker. Hojen kom igår, skriver på avtal imorgon och har sen förhoppningsvis innan helgen. Bilder på den kommer så snart allt är monterat ����
 

Zkrill

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2015
Ort
Anderstorp
Hoj
Kawasaki z300 2015
Gött! Jag har ännu inte fått min, hinner ju bli galen innan den kommer verkar det som!
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Och så fick man till slut hem den idag!

Riktig skönhet, har tyvärr bara inte haft tid att köra den mer än två mil nu under kvällen. Bilder/videoklipp kommer upp så småningom, ska ta före/efter bilden allteftersom jag installerar de nya tillbehören.

En generell fråga dock vad gäller inkörningsperiod: Kawasaki säger som vanligt att man ska hålla sig under 4000 RPM i 160 mil, men det är ju nästintill stört omöjligt.. Redan vid 60km/h och på sjätte växeln är jag över 4000 RPM. Hur ska man göra här?
 

Zkrill

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2015
Ort
Anderstorp
Hoj
Kawasaki z300 2015
Fasen så gött! Jag har ännu inte fått min, börjar bli smått irriterad nu..

Och vad gäller inkörningen så sa dom till min polare att man skulle hålla sig runt 5000 rpm och inte varva ut växlarna och inte ligga i mer än 100 iallafall.. Så tror la är något sånt, ligger du och glider så kan du nog ligga runt 90-100km/h utan att det ska vara någon fara.
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Kul Zkrill!! Be sure att posta bilder och klipp vetja, kul att se vilka tweaks du gör på din hoj. :)

Installerade mitt musarri slip-on och skillnaden är verkligen enorm, både visuellt och vad gäller ljudet. Rekommenderar verkligen alla att köpa musarri till sina Z300, bekymret för mig dock vid installationen var att "hållaren" som är gjord av järn inte riktigt passade (jag köpte den för Ninja 250, om jag inte missminner mig) trots att tillverkarna sa att det inte skulle vara några problem. Min lösning var att göra en riktig fuling och justera den med tång. Ser inte bra ut om man kollar på hållaren nu då den är smått deformerad men den sitter fasen på sin plats nu iallafall.

Videon:
https://www.youtube.com/watch?v=KfCyGEdBQr0
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Idag fick jag tummen ur och monterade mitt integrerade tail light och fender eliminator (båda från TST Industries). Överlag är jag riktigt nöjd och skillnaden är i mitt tycke enorm.

Bilder kommer imorgon, möjligtvis onsdag.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top