Vilken är den roligaste hojen för minst pengar!

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
härnösand
Hoj
Orion fiddy 07
Tjena :D

tänkte vilken är den roligaste hojjen i förhållande till priset ni kan komma på? :hihi
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
RF600 från tidigt 90-tal är jävligt rolig och kostar väl typ 10-12 papp.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
R1200GS brukar ju vinna tester (bla engelska Bike's Best Bike in 40 Years).

MEN min gamla Dr350 kostade mindre än en tiondel av en ny R1200GS och är skitkul på grusvägar där BMW-ägarna hade klivit av, fällt upp korvätarhjälmen från Schuberth, och ängsligt kliat sig i skägget.

Alltså är min grushoj den bästa hojen för minst pengar!:banana
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
R1200GS brukar ju vinna tester (bla engelska Bike's Best Bike in 40 Years).

MEN min gamla Dr350 kostade mindre än en tiondel av en ny R1200GS och är skitkul på grusvägar där BMW-ägarna hade klivit av, fällt upp korvätarhjälmen från Schuberth, och ängsligt kliat sig i skägget.

Alltså är min grushoj den bästa hojen för minst pengar!:banana

Ja, jag tror också att valfri 80-90-tals offroad är det mest kostnadseffektiva sättet att ha kul på hoj. Om man nu ska ge ett seriöst svar. :)
 

J1

Medlem
Gick med
13 Jun 2012
Ort
I Norrlands djupa skogar
Hoj
Suzuki SV1000-N 2004
Jag skulle nog säga som Loccone och laidback. Äger en Suzuki dr650 ifrån 91, köpte den för en billig slant men oj så rolig den är efter grusvägarna!
 
Last edited:

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Om man vill köra sporthoj får man SV650 för billig peng. Billig i försäkring och driftskostnaden borde vara väldigt låg med låg förbrukning och lågt däckslitage. Hojen är skitkul när det kroknar till rejält.
Min Falco ger också mycket bang for the bucks men är dyrare att köpa och driftskostnadera blir högre med högre effekt. Dock billig i försäkring med tanke på vad man får.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
En lagom gammal Transalp 650, en solig dag och en grusväg, kan inte bli bättre. :tummenupp:banana

Det där ser ju iofs astråkigt ut, tyvärr. Kollade 2min och sen snabbspola jag resten, en nästan helt rak grusväg utan något kul överhuvudtaget ju. Du har inte övertygat mig!


Eftersom alla håller på sitt eget lag så tillägger jag att gsxr750 -99 med helsystem är grymt prisvärd! Jag köpte min förra veckan för 16500kr. Motor med gott rykte, bra ljud och tillräckligt med effekt (134hk), samt potent banhoj för sin ålder. Tog mitt livs första knäskrap på vägen hem från stockholm, busenkelt. Säger en hel del om körglädje enligt mig!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det beror väl jävligt mycket på vad man tycker är skoj, men jag har haft fördjävla roligt på min RD350. Dyker upp för 10-12000 på blocket emellanåt, och har mer motor än väghållning, så redan i 70 börjar det kännas lite gungigt och bångstyrigt på kurviga vägar, men förbannat skoj ändå. :hihi

Annars, en CBR929RR för 20k?

Nån gammal tvåtaktsenduro från 80-talet är ju fantastiskt jävla skoj för en skitpeng med. Landsvägsreggad så man kan köra på väg till och från lekplatserna. :hihi (Man ska bara passa sig för att bryta ryggen. :crash)
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Som ren banhoj kanske en gsxr 1000 kan anses billig. Men varje gång ja kollar GP 125/250 eller Moto2/3 så säger ja fan vad kul det ser ut!! Ja vette fan men en RS250 verkar förbannat mycke banhoj för pengarna och att det är en tvåtaktare försämrar inte racekänslan :)
 

Fläppen1

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Sjuntorp
Hoj
2002 Aprilia RS 250,- 03 CBR954RR
Som ren banhoj kanske en gsxr 1000 kan anses billig. Men varje gång ja kollar GP 125/250 eller Moto2/3 så säger ja fan vad kul det ser ut!! Ja vette fan men en RS250 verkar förbannat mycke banhoj för pengarna och att det är en tvåtaktare försämrar inte racekänslan :)

Kan bara hålla med. Jag älskar min RS 250. Man får dock vara beredd på att skruva en del. Det blir ju inte så billigt heller om man hela tiden vill vara på säkra sidan.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Kan bara hålla med. Jag älskar min RS 250. Man får dock vara beredd på att skruva en del. Det blir ju inte så billigt heller om man hela tiden vill vara på säkra sidan.

Det är väl nackdelen! Men det kanske är billigt förhållandevis till mer cc racing?

Annars tänkte ja säga 954RR.. Kul att du har bägge, saknar bladen
 

Fläppen1

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Sjuntorp
Hoj
2002 Aprilia RS 250,- 03 CBR954RR
Det är väl nackdelen! Men det kanske är billigt förhållandevis till mer cc racing?

Annars tänkte ja säga 954RR.. Kul att du har bägge, saknar bladen

Ja jag älskar den med :), en underbar maskin! Hyfsat billig försäkring också för så mycket hoj! Den håller utseendemässigt också tycker jag, trots sina 12 år på nacken. Det säljs ju en del sådana på Blocket och jag tycker det är mycket kul för pengarna.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Ska det vara billigt, dt / ts / mtx 125 2-takt grushoj. Bör gå att få för 3 - 5 tusen
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top