Vem har bästa servicen i landet?

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Borås
Hoj
Affar
Jag hade hojen hos bike Trollhättan på ett försäkringsjobb hösten 2013, när jag fick tillbaka den så hittade jag lite skruvar som inte var åtdragna, mailade dom efter jag inte hade fått tag på någon via telefon, och frågade om jag behövde vara orolig för att det var några fler skruvar som satt löst?
Jag har fortfarande inte fått något svar.
Dom har gjort bort sig ganska kraftigt i mina ögon.
/A
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Kan bara uttala mig om säljdelen, men tyckte BIKE i Trollhättan gav ett bra intryck när jag köpte min KTM där förra året.

Sälj delen är trevlig, Tomas är kanon! Men brorsan köpte en ducati där och mekanikern han knappt ut ur verkstan med cykeln innan han skulle testa en power wheelie. Så kör man ju inte kund cyklar enligt mig.
 

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Ge fan i mig så ger jag fan i dig
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
Jag tycker att gällande mek så är Mitonga i Lomma (Skåne) den bästa som jag har stött på.

Har alltid haft min hoj där och även nu när jag bytt hoj tycker jag att det lönar sig för mig att i fortsättningen köra ner dit från Gbg/Jkpng o få den served där.

Jag gillar att man får ett rakt och ärligt bemötande samtidigt som det inte handlar om att man är till besvär om man staller en massa frågor som andra hade uppfattat som dumma.

Sjukt nöjd och kommer fortsätta med dem.
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Det flesta mc firmor är väldigt trevliga när man köper en mc, det säger väl sig självt ellerhur? Det är när det strular rätta färgerna kommer fram. Lämnade precis in min mc på garantijobb (beggad mc där jag fick förlängd garanti) utan några som helst problem eller gnäll från butiken. Får se hur jobbet blir innan jag uttalar mig. Det jag alltså försöker säga är att man inte kan rekommendera en butik endast genom att man köpt en mc där enligt mig.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Det flesta mc firmor är väldigt trevliga när man köper en mc, det säger väl sig självt ellerhur? Det är när det strular rätta färgerna kommer fram. Lämnade precis in min mc på garantijobb (beggad mc där jag fick förlängd garanti) utan några som helst problem eller gnäll från butiken. Får se hur jobbet blir innan jag uttalar mig. Det jag alltså försöker säga är att man inte kan rekommendera en butik endast genom att man köpt en mc där enligt mig.

Man tycker att det borde vara självklart att alla säljare skulle vara serviceminded, men tyvärr är det inte så. Vem har inte gått in i en bilhall, butik eller restaurang där det är usel service? Samma gäller mc handlare. Det varierar och är personrelaterat, en del verkar inte förstå sin arbetsuppgift. Jag väljer då att handla någon annanstans, jag vill lägga mina pengar hos någon som är kunnig,ärlig, trevlig.
Sen har du naturligtvis rätt i att om dom inte klarar av efterföljande service på ett bra sätt så faller dom bort, och det är därför jag frågar er, då vet jag lite mer om dom än bara ett första intryck.
 
Last edited:

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Man tycker att det borde vara självklart att alla säljare skulle vara serviceminded, men tyvärr är det inte så. Vem har inte gått in i en bilhall, butik eller restaurang där det är usel service? Samma gäller mc handlare. Det varierar och är personrelaterat, en del verkar inte förstå sin arbetsuppgift. Jag väljer då att handla någon annanstans, jag vill lägga mina pengar hos någon som är kunnig,ärlig, trevlig.
Sen har du naturligtvis rätt i att om dom inte klarar av efterföljande service på ett bra sätt så faller dom bort, och det är därför jag frågar er, då vet jag lite mer om dom än bara ett första intryck.

Håller definitivt med det om att det finns usel service även då man vill köpa något...men jag personligen hade aldrig köpt något av en säljare som beter sig som ett rövhål. Det är det jag försöker komma fram till :D
 

Mr Blackis

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2014
Ort
åstorp
Hoj
cbr 1100 xx -97
Or-center i klippan har mycket bra service. Man kan även få tips per telefon om det skulle behövas, så det är tummen upp:banana
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Lingvalls i Gävle.Trevliga och bra säljare.Samma gäller verkstadspersonalen.
Funbike i västerås kommer jag aldrig mer sätta min fot på.Fick vänta 3 månader på att få org.dämparna till min hoj när jag köpte den där.Även om det var ett säljuppdrag för en kund så är det skamligt. Säljaren skyllde på att han blivit av med körkortet så han hade problem att hämta grejorna.Skulle säkert haft fler org.grejor men orkade inte bråka nå mer med dom.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När jag köpte SXen för några år sen så åkte jag upp till Sthlm för att kolla runt på lite olika hojar, pga det stora utbudet av olika märken och affärer. Det var bara Honda i Södertälje som hade intresserade och trevliga säljare av alla ställen jag var på. Några ville inte ens prata, medans andra inte ville släppa ut mig på provkörning för att det var för tidigt på året. :gnissla
Tyvärr hittade jag ingen honda som passade mig, annars hade jag definitivt köpt en av dem.
Istället köpte jag min SX av några ÄNNU mer intresserade och hängivna säljare på ett ställe i Jönköping som tyvärr konkat.

Annars har funbike varit väldigt trevliga att ha att göra med, snabbt jobbat med ett försäkringsärende förra året, och när vi varit där och handlat och tittat har säljarna varit intresserade, de blev till och med eld och lågor när sambon frågade om att lämna en hoj för försäljning hos dem. Har inte köpt nån hoj där, eller servat hojen dock. Tänkte testa att lämna in hojen på service nu i vår, för jag är lite skröpplig och orkar nog inte göra servicen själv den här gången.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
FUNBIKE i Västerås, OTROLIGT bra och proffsigt bemötande. Jag åker 22mil T/R för att serva hojjen, men det är det värt.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
yamaha store västerås och motospeed har jag haft o göra med och är mer än nöjd!
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Det verkar vara väldigt delade åsikter om Funbike, antingen riktigt dåligt eller riktigt bra.
Kanske dagshumöret som avgör? Hursomhelst så ger det inte ngt proffsigt intryck.
 

Onewall72

Medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z900 2018
Jag håller med om Lingvalls i Gävle. Har köpt 4 hojar hos dom genom åren och jag har alltid blivit trevligt och bra bemött. Det kan man inte direkt säga om vissa av butikerna i Stockholm, även om det förstås kan ha berott på dåliga dagar hos vissa säljare. :)
 

Termik

Medlem
Gick med
22 Jul 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawa Z1000SX
För de som kör Kawasaki och bor i Stockholmsområdet så är Tobbe på Svenska Motorcykelaktiebolaget i Järfälla svårslagen. Blir nog inte bättre än så. Seriös, kunnig, trevlig och väldigt serviceinriktad.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det verkar vara väldigt delade åsikter om Funbike, antingen riktigt dåligt eller riktigt bra.
Kanske dagshumöret som avgör? Hursomhelst så ger det inte ngt proffsigt intryck.

Är väl bara en person än så länge som klagat på dem, och jag upplever att det var en smula överdramatiskt.

Hur är handlarna i Örebro?

Vilka handlare i Örebro? Finns ett par moppebutiker, men mer än så är det inte. Förutom Marin & Fritid då, men dit skulle jag bara gå om jag skulle köpa båt eller fiskeprylar.

Annars är det Carlbarks i Kumla som gäller. Jag har bara bra erfarenheter av dem och de är alltid trevliga när jag är där och inventerar bland hojarna. Däremot var det några år sedan jag hade hoj på service hos dem, har kört mycket italienskt de senaste åren så jag har låtit IBC i Arboga sköta servicebiten.
Tänkte dock testa Carlbarks igen när det blir dags för service på KTMn, kan återkomma med rapport framåt hösten. :hej
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Biscaya servade min ST2 idag. Alltid trevliga och så fanns det ju massa ögongodis att kolla och klämma på också samt gott kaffe.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top