Vem har bästa servicen i landet?

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Det varierar ju ganska mycket både vad det gäller förmåga och kunskaper, bemötande och god vilja.

Jag funderar på att köpa en ny hoj och frågar därför er,

Var hittar man idag dedikerade mc- meckar o säljare enligt dig, ge din favorit en röst, den som är bra är värd det!

Jag är mest intresserad av mellansveige, men ni i norr eller söder kan väl också höra av er.
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Kan bara uttala mig om säljdelen, men tyckte BIKE i Trollhättan gav ett bra intryck när jag köpte min KTM där förra året.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hemma i mitt garage! Jag vet absolut ingen som har så kort inställelsetid, sådana känslor för serviceobjektet och sådan omsorg om utfallet. Billigt blir det också, jag har nämligen upptäckt att mecken nöjer sig med sidådär en sexpack per fyra timmar.

Å andra sidan är det ett rent elände att försöka boka en förutbestämd tid när hojen ska få sin välförtjänta kärlek. Det kan slå på ett halvår! :(

Därmed sagt skulle jag rekommendera Dig som Mälardaling denna firma, att döma av mina kamrater som trakterar hojar i Mälardalen som en annan tar sig an en duktig bit suovas...
 
Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Bor man i Västsverige och kör BMW, Honda eller Kawasaki är det tveklöst Kenneths MC-service i Göteborg. Riktigt proffsiga och alltid toppenbra bemötande. Har servat hojen och bytt däck där ett flertal gånger och aldrig blivit besviken.

En gång blev jag stående med trasig dödarknapp när jag skulle till Norge med hojen dagen efter. Fixades gratis på goodwill trots garanti var slut. Delarna behövde beställas hem, men de lyckades ordna fram en lånedel så jag slapp spoliera minisemestern till Rudskogen och de stannade till och med kvar efter stängning så jag kunde hämta delen. Inte en krona kostade det.

Har alltid varit skeptisk till kvaliteten på serviceverkstäder för bil och MC i största allmänhet, men det här är en sån där verkstad som är så bra att det till stor del påverkar vilket hojmärke jag väljer.
 
Last edited by a moderator:

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Yamaha Center i Helsingborg har iallafall gett mig en mycket bra service vid köp av MC!
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Hemma i mitt garage! Jag vet absolut ingen som har så kort inställelsetid, sådana känslor för serviceobjektet och sådan omsorg om utfallet. Billigt blir det också, jag har nämligen upptäckt att mecken nöjer sig med sidådär en sexpack per fyra timmar.

Å andra sidan är det ett rent elände att försöka boka en förutbestämd tid när hojen ska få sin välförtjänta kärlek. Det kan slå på ett halvår! :(

Därmed sagt skulle jag rekommendera Dig som Mälardaling denna firma, att döma av mina kamrater som trakterar hojar i Mälardalen som en annan tar sig an en duktig bit suovas...

Jo men visst, bra bemötande och har inte haft några problem alls, finns en bra firma till inte långt där ifrån den här
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Bike (Trollhättan) har jättebra säljpersonal, spec utrustning i thn. Men verkstaden ger jag tyvärr inte mycket för!

Johans Mc Gbg, förbannat trevliga och hjälpsamma!
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
bike i trollhättan, satte på 2år gamla däck samt att inte hade balanserat ordentligt, sen när jag kom till gbg butiken å tog upp detta så ville de inte ens veta av det men sade att de skulle höra av sig vilket aldrig blev av.

kenneths mc verkar vara ganska pro men när en hoj koka över för mig så sade de att det skulla kosta 16k typ. när jag titta va de hade beställt så va det 100saker som inte hade något med jobbet att göra i princip. slangar, massa packningar här å där, utöver själva topplockspackningen som eg bara behövdes samt jobbet då..

johansmc, verkar vara bra men oftast så undrar man om de överhuvudtaget hade gjort nått, vet inte om det e bra eller ej, får hoppas att det e bra då :p Oftast blir ca 20% dyrare än vad man kommit överens om.
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Aelm på Motospeed i Västerås. :yoparty En tung anledning att åka suka/kawa häromkring.

...eller Italia Bike Center i Arboga om man åker ducce.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Hemma i mitt garage! Jag vet absolut ingen som har så kort inställelsetid, sådana känslor för serviceobjektet och sådan omsorg om utfallet. Billigt blir det också, jag har nämligen upptäckt att mecken nöjer sig med sidådär en sexpack per fyra timmar.

Å andra sidan är det ett rent elände att försöka boka en förutbestämd tid när hojen ska få sin välförtjänta kärlek. Det kan slå på ett halvår! :(

Därmed sagt skulle jag rekommendera Dig som Mälardaling denna firma, att döma av mina kamrater som trakterar hojar i Mälardalen som en annan tar sig an en duktig bit suovas...

Köpa en beggad o mecka själv är nog bäst om man kan.
Ang. Funbike så har jag inga bra erfarenheter, en säljare påstod att jag inget begrep om handskar på ett oförskämt sätt och svar på inbyte av min hoj tog över 1 mån och det på sommaren.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Aelm på Motospeed i Västerås. :yoparty En tung anledning att åka suka/kawa häromkring.

...eller Italia Bike Center i Arboga om man åker ducce.

Jag har inte varit på Motospeed på länge, men slutade inte dom sälja mc för länge sedan?

Italia bike får lovord av alla man pratar med, synd att man inte litar på en Ducce.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Om du tänker köpa en riktig hoj :fakta

Så tar dom här filurerna väldigt väl hand om dig och din hoj !

http://www.italiabikecenter.com/om-oss


Dom är tydligen skitbra, jag var där o fika en gång, riktigt trevliga. Synd att man inte är inne på Ducce....
Det skulle vara en Desmo isåfall men dom växer inte på trän o hittar man en så blir det utan garanti, verkar farligt dyrt:)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har inte varit på Motospeed på länge, men slutade inte dom sälja mc för länge sedan?

Italia bike får lovord av alla man pratar med, synd att man inte litar på en Ducce.

Jag läste frågan om service...som i service. Speeden har grym sådan, och är auktoriserad på iaf suka. Men hojen får man shoppa någon annanstans.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Funbike.jpg


Funbike! Hands down Funbike i Västerås. Mina erfarenheter av Funbike är enbart goda och jag blir imponerad gång på gång över att de gör det lilla extra för att jag ska bli nöjd som kund. Jag åker utan att tveka de 13 milen jag har till dem istället för 15km/70km till närmsta ktm-butik. Så pass bra är servicen så att det är värt det. Och så länge jag får en sådan service så tycker jag att det är värt att ge dem cred för det.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Jag läste frågan om service...som i service. Speeden har grym sådan, och är auktoriserad på iaf suka. Men hojen får man shoppa någon annanstans.

Även säljaren tycker jag ska ge bra service, det var därför jag skrev både dedikerade säljare och meckar.
Det är alltså frågan om en ny hoj ifrån en handlare, som jag helst servar där jag köpt den.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Bike i Trollhättan ligger bra till med sin 5års garanti. Tex Probike som numera är Bmw center ger bara 2år.
Problemet med Bmw är att man måste serva den i Trollhättan för att få garantin.
Det gäller däremot inte Yamaha, den kan man serva på vilken Yamahacenter som helst.

Nonstop garantin fick jag lite luddigt svar på, men om jag förstod det rätt så får man en ersättningshoj om den blir stillastående.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top