Gran Premio Red Bull de la República Argentina - MotoGP deltävling III 2015

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Forza Rossi. Jäklar vilken puls man satt med sista 6 varven. Ruskigt onödigt av MM, men det kryddar mästerskapet lite - och det är väl dags för lite motgångar/hjärnspöken.

Crutchlows omkörning och pallplats var väl inte helt väntad med tanke på missade inbromsningar och yviga sladdar...friskus.

Så Dovi på det - han har snott JLos metronom.
 
Last edited:

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Ändå rätt kung av MM att efter denna krasch hylla VR som sin idol. Han känns verkligen inte som en dålig förlorare :tummenupp
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Angående JL så har det ju länge varit känt att ingen är ens i närheten av liknande inställningar då Spies förtvivlat provade men inte kunde förstå hur man kunde köra så. Detta borde ju vara bra om hojen passar för just JL men när den inte gör det så blir nog problemen mkt större för honom. Jag har inte hört honom prata om att ändra körsätt som VR vilket kanske behövs nu. Dock så är han bara sämsta alien och resten har fortfarande inte den nivån.

Att MM valde fel däck tror jag inte då CC sa att han inte trodde det extra hårda skulle passat hondan samt att han insåg att VR skulle komma oavsett då han var den enda som ökade ju längre racet gick.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har du sett helikopterversionen? Den börjar vid minutstrecket. Jag tycker det ser ut som Marquez råkar köra in sitt framhjul i Rossis bakhjul precis när Rossi lägger om från höger till vänster (var han skymd för Marquez då...?).

https://www.youtube.com/watch?v=fXVgIUE2AH0

Jävla svårt att avgöra du..

Kollar du vid 53-54 någonstans, runt där iaf, tycker jag det ser ut som att dom ligger i linje när baken "stöter" till lite på MMs hoj sen är dom inte i samma linje längre, då är dom på samma plats.
Men, kollar man helikopterkameran ser det ju mer ut som det är Rossi som bryter in framför MM.....

Aja, raceincident, shit happens in racing. :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Verkar inte funka med nya däcken för Lorre när jag tänkt lite på det, finns inte det grepp han behöver för att bygga fart.

Är det inte så att yttersta spetsgreppet saknas och däcket "vandrar" lite mer nu?
Tycker mig minnas läst det någonstans, allt för att få ett mer förutsägbart däck som inte snärtar av dom utan varnar lite istället.
Lorenzo är väl den som kör med absolut rundast spår och högsta kurvhastighet av alla så han är ju den som drabbas hårdast av ett sådant däck, anpassar han sig inte till det sen utan försöker ställa in hojen att kännas på samma sätt så blir det ju besvärligt....

Om det nu är så med däcken då.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
1. Rossi
2. JL
3. Dovi
4. Cal
5. Dovi
6. P Esp

DNF: Smith, Marquez och Iannone

Hade rätt att Marquez skulle krascha och att Rossi skulle vinna, det är det enda viktiga.
Även om det hade varit bättre för Rossi med Marquez som tvåa så är det bättre att leda med 6p före Dovi och Marquez 36p bakom.

Grymt race och imponerande uppkörning av Rossi, kan bli en riktigt bra säsong.
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Jag tror helt enkelt att det är så att Lorenzo inte känner sig hemma på den "nya" Yamahan alternativt hart svårt att anpassa sig. Lorenzo och Rossi ser inte ut att dela körstil. Tror tyvärr också att han som i början av förra säsongen har psykat sig själv.

Hoppas han hittar sin Mojo.

Fan vet vad som är problemet, mojo verkar han ju ha så det räcker och blir över i början av racen och sen tar det stop. Tungt att vara Lorenzo fan just nu:(
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
PHP:
MM åk still sparar ju inte däcken precis. Jag har inte fattat att han kan få dom å hålla ett helt race.

Denna bana lär vara extra elakt mot däcken. Vilket visade sig utslagsgivande.
Detta race måste vara en av de bästa jag sett Rossi göra, helt magiskt att han från 3e startled kunde köra upp sig.

Mycket gnäll på Marqués men han vågar utmana men vetif.. hur årets motogp kommer sluta.
30 poäng efter och 15 race kvar så mycket kan hända.

Ser ut att bli ett intressant motogp år.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Som Vr fan sedan man var i tonåren så var det ett bra rejs. Men jag tyckte ändå det sög att mm vurpade. Hade varit roligare om vr kunnat hänga av honom på riktigt. Vilket han iof ändå gjorde med tanke på uppkörningen.

Forza rossi
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Vänta nu! Var inte Rossi nyss "sopslut" haha

Det är Rossis spöke som kör!! :brinnerup

För... jag tror Rossi var sopslut redan 2006 när han inte kom överens med Michelindäcken.
Å har väl varit mer eller mindre sopslut sedan dess. Trots ett par titlar till. :rolleyes:

:tungan

Hurra.... hurra.. hurra!!!!! Kungen är kung. Kungen är Rossi. Kommer aldrig finnas någon annan. :krama

Men MM går inte av för hackor. Roligt att se Dovi vara med ovanför plats 4. Och nya killar på pallen än samma gamla vanliga. MotoGp 2015 ser ut att bli en spännande historia.

//M
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Rossi GOAT :tummenupp

Blir kul att se MM jaga poäng resten av säsongen. Det känns som MM är snabbast just nu, men banan/däcken passade inte honom.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Är det Lorre som är sopslut nu?
Bra fråga men nej knappast. Man är inte sopslut när man inte vinner titlar. Man är inte sopslut för att man inte vinner över teamkamraten. Man är inte ens sopslut när man inte längre kör fabrikshoj.

JLo är en Alien för sin förmåga att köra exakt som en metronom, att kunna lägga demontider redan första varvet och kunna hålla en sjukt hög kurvhastighet. Det var de egenskaperna som gav honom titlarna.

Men MotoGP är en fråga om framtida potential, förmågan att fortsatt förvalta sina fördelar när förutsättningarna förändras. Och att kunna överge någon när materialutvecklingen helt enkelt tar en annan väg. Utvecklas. Att JLo kommer att vara lika stark igen OM utvecklingen helt plötsligt prioriterar hans starka sidor ifrågasätter väl ingen? Men går den åt ett annat håll måste man ödmjukt anpassa sin egen körstil, stjäla allt vad som går från de för dagen bästa och försöka hitta något för att ge sig själv en liten konkurrensfördel.

Fixar Jorge det är han fortsatt en toppAlien. Funkar det inte är han en Alien som drabbats av att utvecklingen aldrig står still och söker sig nya vägar. Tror jag.

Pedrosa är en Alien som jobbat häcken av sig för att utvecklas, det är trots allt i mångt och mycket med "hans maskin" som Stoner och MM bärgar klasar med guld. Det finns ingen större anledning att betvivla att han kan vara med i toppen om bara kroppen funkar.

Därför är ingen av våra Aliens sopslut, det handlar med om hur de svarar upp mot den oundvikliga utvecklingen...
 
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag är här. Rossi är slut om han inte vinner VM, allt annat är slut för att vara honom. Svårare än så är det inte!

Sege din gamla hängröv. Du lever.!?? :hej

Nää...det förstås. Är man kungarnas kung och doktor av rang. Då jävlar är vinst det enda som räknas.

Det är skillnad för övriga tomtar som kan harva runt på mitten ett helt racing liv.

Dom kan inte ta slut. För dom har aldrig börjat. :fakta
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Lille pojken Marq ska inte försöka va nosig för då kommer fabbrå Vale och sänker honom med en halvmiss.

MotoGP har definitivt gjort ett lyft i underhållande värde.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag är här. Rossi är slut om han inte vinner VM, allt annat är slut för att vara honom. Svårare än så är det inte!

Nu är jag helt klart osäker ... meeen brukar inte gängse ordning vara tvärtom och de allra flesta är oerhört ense om att man vinner rejs (om man inte heter Emilio Alzamora) innan man vinner VM titeln?? Kan ju inte vara svårare än så!!
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Nu är jag helt klart osäker ... meeen brukar inte gängse ordning vara tvärtom och de allra flesta är oerhört ense om att man vinner rejs (om man inte heter Emilio Alzamora) innan man vinner VM titeln?? Kan ju inte vara svårare än så!!

Nu vann Alzamora några race innan han vann titeln. Dock inget/inga året han blev mästare.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top