Bakreflexen!

Conan99

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsxr, KTM 690 sm
Så här löste jag reflexproblemet efter byte av undertail. Tog loss en trampreflex på cykeln och satte dit med dubbelhäftande tejp, passade precis mellan ledskruvarna(skyltbelysningen).
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    1.5 MB · Visningar: 254

moddlaren

Guest
Måste vara en godkänd reflex.. men med lite tur går den igenom.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det är lite svårt att avgöra på bilden, men trampreflexer brukar vara orangea och reflexen bak ska vara röd, dessutom får den inte sitta på regplåten, även om vissa besiktningsmän släpper igenom det, så länge det är en ok reflex.
 

Conan99

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsxr, KTM 690 sm
Japp vet att det ska vara godkänt och att ingenting får sättas dit på nummerskylten. Denna lösningen gjorde jag för att det skulle bli så lite ingrepp som möjligt och att jag ville ha så liten reflex som möjligt. När man sedan besiktar så byter jag bara reflex och hänger den under skylten. Reflexen är röd ska tilläggas
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
dessutom får den inte sitta på regplåten, även om vissa besiktningsmän släpper igenom det, så länge det är en ok reflex.

Stämmer det verkligen?

När jag besiktigade en av mina första hojar så hade den ingen reflex bak vilket jag fick nedslag på.

Besiktningsmannen själv tipsade om att Statoil-macken i grannbyggnaden hade en låda med reflexer med dubbelhäftande "tejp" just för ändamålet. Jag var inte först m ao.

Hursom, jag joggade över dit och tillbaka till bilprovningen med reflexen i handen medans han väntade. Frågade vart jag kunde montera den varpå han svarade "sätt den på skylten bara"..

Jag frågade om det verkligen var okej, och åtminstone då så sa han att bilprovningen har ingen åsikt om var den sitter, men polisen kan säkert gnälla. Klistrade dit den på skylten och har gjort så med varje hoj sen dess. Aldrig haft problem med besiktningen.
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Stämmer det verkligen?

När jag besiktigade en av mina första hojar så hade den ingen reflex bak vilket jag fick nedslag på.

Besiktningsmannen själv tipsade om att Statoil-macken i grannbyggnaden hade en låda med reflexer med dubbelhäftande "tejp" just för ändamålet. Jag var inte först m ao.

Hursom, jag joggade över dit och tillbaka till bilprovningen med reflexen i handen medans han väntade. Frågade vart jag kunde montera den varpå han svarade "sätt den på skylten bara"..

Jag frågade om det verkligen var okej, och åtminstone då så sa han att bilprovningen har ingen åsikt om var den sitter, men polisen kan säkert gnälla. Klistrade dit den på skylten och har gjort så med varje hoj sen dess. Aldrig haft problem med besiktningen.

Låter som du besiktigar i Rissne, han kör mycket med ägaransvar också, helt rätt enl. mig :tummenupp
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Besiktigade precis min med en reflex där skattemärket tidigare satt. Funkade hur bra som helst
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top