Powerwheelar era hojar?

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Min Aprilia får man va försiktig med på 1:an. Sticker till väders så man gör på sig. 2:an kommer det mjukt och fint och är lätt att hantera.
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Sitter ni som på en hd chopper eller hur får ni hojarna att power wheela på höga växlar:va
Mina literklubbor har max lyft en aning på 2an. Stunthojen (cbr600) lyfter knappt på 1an med 60t drev.

Har mkt med sittställning att göra. En cykel med med upprätt sittställning kommer ju att bli mer "lekfull". Annars är det få sporthojar som faktiskt lyfter framhjulet på treans växel.
En powerwheelie för mig är när man vrider fullt på exempelvis trean redan vid 2000rpm och sitter normalt. Om den hissar längre upp i varvtal, då powerwheelar den. Tycker jag.
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Precis. På ettan kommer framhjulet vid 4-5000 rpm, på tvåan vid 7-8000.
Kan dock hålla den nere på tvåan med lite mer tryck på framhjulet. På ettan - glöm det...
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Har ägt gsxr1000 -07 och -08. R1 -02, -08, -09

Ingen powerwheelar på 3:an o uppåt utan krön, ryck, neddrevning lr koppling.
Dags att köpa en 1290 superduke kanske =/
 
Last edited:

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Ort
Kalmar
Hoj
CB400N -82
KTM 990 SMR -10. -1 kugg fram, Slipon, Akramapp.

1: Ja
2: Ja
3: Nja men de krävs inte mycket.
4: Får slita i styret och helst inte nytankat.
5: På krön eller gupp.
6: Nej

Har samma båge och setup men originaldrevning (tror jag, tidigare ägare kanske pysslat med drevningen).

Min beter sig ungefär lika. 3an kanske man behöver flytta bak arslet 2 cm. Har bara tjört 20 mil än.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
jävligt feg och vill/ kan inte mono hjula. sket knäck när jag brassa på över ett litet krön i 140-150 och fick tanken i nyllet....(ska sanningen fram så var det jäääävligt mysigt när jag väl fattade vad som just hänt- men innan jag fattade:confused:!)
skaftar man fullt på ettan/ 2'an så känns ju framändan jävligt diffus- men jag flyttar alltid kroppsvikten framåt vid acc- just för att undvika bakhjulskasande.

//jj
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Gixxern 1:an vid typ 10 000varv åker framhjulet upp en liten bit med då fullgas utan ryck och av/på.

RMZ 250 wheelar upp till 3:an vad jag vet.

som andra skiver så är ju powerwheelie när endast motoreffekten gör arbetet att få upp framhjulet i luften.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Mv Agusta Brutale Dragster -14

1 Jo som fan !!
2 Känns bättre.
3. Lite lammare
4. För trött = nej

Ninja 636 -05 med lite jox gjort.

1 Jo då
2 Då med
3 om man råkar peta i den vid 14500rpm från 2an...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kommer vara den långsammaste på gridden och se ut som den totala nybörjaren jag är :6surkart

Synd att jag inte kan köra i år, annars hade du kunnat leva i trygg förvissning om att jag är långsammast från gridden. :hihi
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
990SMR

Rottweiler luftfilter, PC 5, "snabbgas", 520 drivpaket, 2 extra kugg bak, bänkad och mappad hos Turbo Andersson.

1. Japp
2. Japp
3. Inga problem
4. Liten bula, eller backkrön behövs
5
 

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
From 2012 drevade Triumph om 1:an, den är ganska "lång". Jag var ute igår efter att jag läst tråden för att se om den Wheelar utan ryck/gung/flytta bak. Nej det gör den inte på 1:an ( hade fulltank)
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
TL1000S PCIII Bänkad
Klättrar 1&2an själv. Efter det är det tricks som gäller men är för gammal för det.. Skämmigt ju!? Någon direkt svacka i vrid existerar inte..
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
From 2012 drevade Triumph om 1:an, den är ganska "lång". Jag var ute igår efter att jag läst tråden för att se om den Wheelar utan ryck/gung/flytta bak. Nej det gör den inte på 1:an ( hade fulltank)

Vet många som jag frågat om deras hoj powerwheelar och då har det visat sig att de fegar på gasen, dvs. rullar på gasen. Ger du fullt riktigt snabbt så borde den ju wheela?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top