Tips på vägval Stockholm-Linköping

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Ska köpa en hoj i stockholm på lördag och då köra hem den till Linköping. Aldrig kört i de delarna av landet så behöver tips på vägval! Den närmast mytomspunna slingerbulten är väl nånstans söder om stockholm vad jag förstått, är den värd att köra?
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Om du inte har bråttom: Följ Utflyktsvägen från Södertälje ner till Norrköping; den varierar ganska mycket så den har både roliga och tråkiga partier. Från Norrköping finns det sedan en del roliga (om)vägar; jag har dock inte mina mc-kartor på jobbet, så jag kan inte ge några tips just nu. :)
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Är "utflyktsvägen" mellan södertälje-norrköping samma väg som ulfj ritat ut i sin karta? Den ser i alla fall ut att vara vacker med kustnära sträckor! Har alls inte bråttom men tänker att sträckan bör avverkas på 3 timmar i alla fall, så kanske tar E4an och gasar på lite vissa partier för att sedan gå ut på den mindre vägen igen.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag skulle inte köra bulten en lördag på årets hittills varmaste och soligaste dag :fakta Både för att vägen är sådär, och för att mottrafikanterna kan utgöra vissa hälsoproblem :( Jag hade tagit den här vägen istället: http://goo.gl/maps/20HVY Ingen trafik, en kombination mellan kurviga högfartsbitar och mer kurviga sträckor, men inte någon trafik just och bra vägar. Efter Nyköping hittar jag dock rätt uselt.
 

Thorak

Medlem
Gick med
13 Nov 2009
Ort
Kista
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Jag kör alltid via Katrineholm när jag ska söderut från Stockholm. Svänger av E4:an vid Södertälje. Lite av en omväg men 10 gånger roligare än tråk-4:an.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag skulle inte köra bulten en lördag på årets hittills varmaste och soligaste dag :fakta Både för att vägen är sådär, och för att mottrafikanterna kan utgöra vissa hälsoproblem :( Jag hade tagit den här vägen istället: http://goo.gl/maps/20HVY Ingen trafik, en kombination mellan kurviga högfartsbitar och mer kurviga sträckor, men inte någon trafik just och bra vägar. Efter Nyköping hittar jag dock rätt uselt.

Äsch, nu ska du inte vara sån, bulten är väl värd att riskera liv o läm för att få köra på? Eller försöker du bara minska antalet hojar där för att få mer plats själv :D
 

amaktor

svettig
Gick med
15 May 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Nej, tyvärr
Norrköping-Linköping kan köras via Norsholm och Lillkyrka. Lite kryssande på östra sidan av sjön Roxen bjuder på fantastiska vägar.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Lutar nog åt att prova bulten ändå, trots allt. I värsta fall så svänger jag väl av om det duggar alltför tätt med kamikaze-piloter. Sedan får det bli den där "utflyktsvägen" som verkar rätt skön! Har kört 55an Linköping-Katrineholm innan och den är inget kul, så låter bli förslaget om att åka via katrineholm, men tackar ändå. Sedan från norrköping ungefär blir det E4an, då jag redan kör rätt mycket till "vardags" på småvägarna i dessa krokar.
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Utflyktsvägen är väg 219 (är välskyltat), ganska trist ner till Nyköping men bättre än 218 på andra sidan E4'an. Har du tid i från Norrköping kör du runt sjön Roxen :tummenupp
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Åkte nån tråkig igensatt väg ut ur stockholm och sedan körde jag vilse i trosa när jag skulle hitta "Utflyktsvägen". Fick i alla fall åka färja! :banana Och träffade två trevliga killar på varsin gsx1400 som jag tjötade lite med och tog rygg på en bit. Sedan pallade jag inte längre utan blåste E4an resten av vägen.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Åkte nån tråkig igensatt väg ut ur stockholm och sedan körde jag vilse i trosa när jag skulle hitta "Utflyktsvägen". Fick i alla fall åka färja! :banana Och träffade två trevliga killar på varsin gsx1400 som jag tjötade lite med och tog rygg på en bit. Sedan pallade jag inte längre utan blåste E4an resten av vägen.
Såg dig vid vägfärjan. Trodde du var en TL1000R först, men blev besviken :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top