Video From Malmö to Mölle in 2:30 min, Enjoy

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
That is a lot of drama and broad imagination. :3freak

What about people driving fast in main road, isn't also a chance for child to be around !!:va
at least there is MORE control driving at speed around 10-15km/hour :va
(not saying it right thing to drive on sidewalks, but it just happened once).

För helvete, hur gammal är du? Man kör inte motorcykel på en cykel/gångväg oavsett hur långsamt man kör, det är INTE tillåtet, är inte du utbildad tandläkare, krävs det inte lite innanför pannbenet för att bli det? nu vet jag inte riktigt vilket land du ursprungligen kommer ifrån men uppenbarlien ett land där det är lite mer okej att köra ihjäl små barn på en cykelväg! Hur fan tänkte du när du la upp filmen! Trodde du verkligen att folk skulle hylla dig för din körning på gångvägar, idiot:näsblod motorcykelfolket är redan skamfilade och du underlättar inte direkt med sådan här hjärndöd körning.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hahha tack Schnell!!
Den var ju bättre än väntat! Jag hade tänkt mig att han skulle våldsköra bland cyklister och gående. Haha skrattade när han körde ut på lerstigen.

Det var väl rätt harmlöst? Han verkade ju även köra med GPS, kanske var så enkelt att den var inställd på fel läge...

Såg ut som en riktig härlig dag!
Sjuka var ju när han körde baklänges på cykelbanan.


Harmlöst eller ej så kör man inte på en gångbana/cykelväg! Har du små barn?
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Mopeder får köra på cykelväg såvitt jag vet, förstår inte riktigt vad som gör att alla barn i närområdet automatiskt dör av att en mc kör i halv mopedfart på samma stig.
Visst, onödig cykelvägsåka en stund, i övrigt tyckte jag filmen var riktigt trevlig!
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
http://www.svmc.se/Distrikt/skane/School/Fortbildning/Grundkurser/Gruskurser/

"DESSA KURSER VÄNDER SIG FÖRST-OCH-FRÄMST TILL DE SOM KÄNNER SIG OSÄKER PÅ GRUSVÄG, SOM VÄNDER NÄR ASFALTEN TAR SLUT OCH DÄRMED "MISSAR GLASSKIOSKEN, BADSTRANDEN, KOMPISARNA EN BIT LÄNGRE FRAM.

Alltså: denna kurs är inget för "grusfantomer".

Kom med Din Custom-, sport-, naken- eller veteran-hoj.
Givetvis är även andra MC, som t.ex. äventyrshojar välkomna..."
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Mopeder får köra på cykelväg såvitt jag vet, förstår inte riktigt vad som gör att alla barn i närområdet automatiskt dör av att en mc kör i halv mopedfart på samma stig.
Visst, onödig cykelvägsåka en stund, i övrigt tyckte jag filmen var riktigt trevlig!

du är ju lika pantad som ts, ngn som är förvånad över att dom höjt åldersgränsen för A?
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kul när någon som tror att folk automatiskt dör för att ett fordon befinner sig på en cykelväg häver ur sig något sånt.

Häver ur sig? Tycker du på fullaste allvar att det är okej att köra en tung hoj på en gångbana? Det är inte liksom coolt någonstans hur sakta det än går men du tycker uppenbart att det är så jäävla tufft så jag vilar mitt fall och btw du besvarade inte frågan så jag frågar igen: har du barn?
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Nåja, ett annorlunda inslag i kontrast till alla bombar- och wheeliefilmer!
(Detta har jag iaf inte sett förr :crash)

Fantastisk klippteknik för övrigt :hihi
 
Last edited:

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Det var inte dåligt vad känsliga folk är.
självklart ska man inte köra på trottoarer osv i största möjliga mån men ni får det ju att låta som att han borde sitta inne för det.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Hahha tack Schnell!!
Den var ju bättre än väntat! Jag hade tänkt mig att han skulle våldsköra bland cyklister och gående. Haha skrattade när han körde ut på lerstigen. Det var väl rätt harmlöst? Såg ut som en riktig härlig dag!

You´re welcome :tummenupp

Tycker inte heller det är något speciellt fel över filmen. Däremot en härlig skön dag att köra hoj på! Vi har ju sett en del annat som kan klassas som mycket värre på detta forum så förstår inte vad vissa hetsar upp sig så mycket för. Tänk på blodtrycket friends. :hihi Visst man ska inte köra på cykelvägar men det där med att han skulle köra på ett barn är ju rätt otroligt med tanke på hans hastighet och att han kör på rätt öppna områden... :rolleyes:
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Häver ur sig? Tycker du på fullaste allvar att det är okej att köra en tung hoj på en gångbana? Det är inte liksom coolt någonstans hur sakta det än går men du tycker uppenbart att det är så jäävla tufft så jag vilar mitt fall och btw du besvarade inte frågan så jag frågar igen: har du barn?

Nu tycker jag du tar o lägger den lilla lsd påsen åt sidan. Du har inte frågat mig om jag har barn.

Jag tycker inte det är värre att köra den i väldigt låg hastighet på en cykel eller gångbana än vad det är att köra för fort, eller att köra så allmänt illa som folk gör på essingeleden i rusningstrafik varje dag. Jag kanske är avtrubbad iochmed mitt förflutna inom säkerhetsbranchen där vi SKULLE använda oss av gångbanor osv för att skydda både egendom, hälsa och liv.

Vill du vara snäll och beskriva på vilket sätt a är farligare än b enligt följande påståenden?

A: En 30 år gammal person med god körvana som tagit MC-körkort för något år sedan framför sin ER6 på en nästan helt tom cykelväg i max 25 km/h, ser till att lämna gott om plats till de få människor han möter. Fordonet framförs på sammanlagt 150 meter cykelväg.

B: En 15åring som tagit "moppekortet" under 6 timmar, testosteronstinn och inte riktigt färdigutvecklad, framför sin moped med full gas i 32 km/h medan han försöker imponera på någon brud som eventuellt ser honom från fönstret 700 m bort genom att lägga all sin uppmärksamhet på att rycka i styret och försöka köra på bakhjulet. Detta på samma cykelväg med samma "trafik" som i exempel A. Dock konstant, och gärna några kilometer åt gången

Lägg till tanken att alternativ B är fullt lagligt.
Ser du nu varför jag tycker att du är lite fånig och att det finns värre saker att gapa om?

För övrigt har jag inte heller sagt något om att det är tufft eller coolt att köra på cykelvägar, stilla din fantasi lite och ta din blodtrycksmedicin!
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu tycker jag du tar o lägger den lilla lsd påsen åt sidan. Du har inte frågat mig om jag har barn.

Jag tycker inte det är värre att köra den i väldigt låg hastighet på en cykel eller gångbana än vad det är att köra för fort, eller att köra så allmänt illa som folk gör på essingeleden i rusningstrafik varje dag. Jag kanske är avtrubbad iochmed mitt förflutna inom säkerhetsbranchen där vi SKULLE använda oss av gångbanor osv för att skydda både egendom, hälsa och liv.

Vill du vara snäll och beskriva på vilket sätt a är farligare än b enligt följande påståenden?

A: En 30 år gammal person med god körvana som tagit MC-körkort för något år sedan framför sin ER6 på en nästan helt tom cykelväg i max 25 km/h, ser till att lämna gott om plats till de få människor han möter. Fordonet framförs på sammanlagt 150 meter cykelväg.

B: En 15åring som tagit "moppekortet" under 6 timmar, testosteronstinn och inte riktigt färdigutvecklad, framför sin moped med full gas i 32 km/h medan han försöker imponera på någon brud som eventuellt ser honom från fönstret 700 m bort genom att lägga all sin uppmärksamhet på att rycka i styret och försöka köra på bakhjulet. Detta på samma cykelväg med samma "trafik" som i exempel A. Dock konstant, och gärna några kilometer åt gången

Lägg till tanken att alternativ B är fullt lagligt.
Ser du nu varför jag tycker att du är lite fånig och att det finns värre saker att gapa om?

För övrigt har jag inte heller sagt något om att det är tufft eller coolt att köra på cykelvägar, stilla din fantasi lite och ta din blodtrycksmedicin!

Läs inlägg #22 igen!

Hade det varit okej att köra tung mc på en gångbana hade det förmodligen varit inskrivet i både teori och praktikdelen! Hur tänker du egentligen? Är det helt plötsligt enligt dig okej att ta sin bil på gångvägar bara man kör tilltäckligt sakta? Om nu transportstytelsen tillåter sk 30-moppar på gångvägar får du fråga dem om varför, jag stiftar inga lagar men att vistas på gångbanor med tunga fordon är inte tillåtet så vad du tjafsar om förstår jag inte! att komma med utlägg mer än en halv harry potterbok gör det inte mer legitimt! Du är vuxen hoppas jag! Ghost rider är död sedan länge lev med det!
 
Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Läs inlägg #22 igen!

Hade det varit okej att köra tung mc på en gångbana hade det förmodligen varit inskrivet i både teori och praktikdelen! Hur tänker du egentligen? Är det helt plötsligt enligt dig okej att ta sin bil på gångvägar bara man kör tilltäckligt sakta? Om nu transportstytelsen tillåter sk 30-moppar på gångvägar får du fråga dem om varför, jag stiftar inga lagar men att vistas på gångbanor med tunga fordon är inte tillåtet så vad du tjafsar om förstår jag inte! att komma med utlägg mer än en halv harry potterbok gör det inte mer legitimt! Du är vuxen hoppas jag! Ghost rider är död sedan länge lev med det!

Du menar inlägg #22 när du frågar PETROLPANTS om han har små barn? Du har ju inte ens koll på vad du skriver, nyktra till tjurskalle!
 
Last edited:

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Alltså den här tråden har potential det kan jag säga redan nu :tummenupp:kär:D:rofl:fakta:crash
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top