Red Bull Grand Prix of the Americas - MotoGP runda 2.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Locatelli onekligen en blivande MGP alien :fakta

Edit / Avd: värdelöstvetande.. Jag och polaren är verkligen inte överens om målflaggviftaren är en man eller kvinna :fyllisar
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Någon som vet hur de där Nee down och Elbow down funkar? Sensor i pucken eller är de bara spel för galleriet? Nån som kollar repriser o trycker på en knapp när de skrapar..
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
fan va gött att Viniales tryckte ner Barbera :tummenupp ������
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
MM satsar så sinnessjukt, oavsett vad man hoppas på så känns det som att MM tar racingen på ett lite större allvar jämfört med resten av fältet..
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Magiske Marquez gör det igen. :Bugar

Problem att starta första hojen, sedan går den sönder, han springer hela pitlane, hoppar på andra hojen och tar det med över 0,3 sekunder.
J@vlar vilket kval! :)

EDIT: Honda , Ducce, Yamma på rad ett. :tummenupp
 
Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Men helvitte vilket sista varv av MM. Sprinta till depå och skutta upp på reservhojen sedan sladda runt på det där viset. Vilken show! :Bugar:Bugar:Bugar
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Att se Marques in action var onekligen värt årets viaspratt abonnemang.. Vilken planet MM är från vettesjutton men vore kul att besöka o se om det finns fler :banana
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vad som i mina ögon fascinerar mest med MM är hans förmåga att rädda situationer som med största sannolikhet försatt en mer mänsklig varelse i omloppsbana. När det släpper fram, bak eller bägge hjulen samtidigt, när bakhjulet studsar åt fel håll i inbromsningen, nästan vad än som händer - gör han i alla lägen rätt och reder på något förunderligt vis ut hela situationen! Fascinerande...

Startar MM vettigt och reder första varvet i morgon ska något alldeles extra hända för att någon ska rubba honom, det kräver en trollkarl. Eller en doktor, den enda med ett helt gryt rävar bakom sina öron och som kanske, kanske skulle kunna ha mörkat något som han trollar fram ur hatten i en närkamp med MM. Jag gissar att VR väljer det hårdare framdäcket igen, ett val som ger en viss konkurrensnackdel i f t t ex JLo (om han väljer medium).

Kan Ducati göra sig gällande? Jag är skeptisk, utan det mjukare bakdäcket förefaller inte riktigt farten räcka till. CC tror jag kommer att försöka allt för att hänga med, får han däcken att hålla?

Notera Reddings kval, jag tror definitivt han kommer att göra allt i sin förmåga för att placera sig. Överköra och krasch? Tror att han och Iannone kan komma att bjuda på bra fight. Bröderna Esp lär roa sig med varandra, hoppas Smith håller sig på hjulen och kan bjuda upp.

Men JLo då? Jag hoppas det går bra men tror tyvärr inte han håller hela distansen och kan svara upp mot MM. Men till pallen kan det räcka! Om han vågar gå på det hårdare framdäcket.

Jaja, i morgon kväll vet vi och spännande blir det :)
 
Last edited:

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Episkt kvalvarv av MM. Tog verkligen hojen till gränsen, eller strax bortom...
Har tidigare inte tyckt han var så underhållande att titta på men det här var det läckraste jag sett på länge.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Helskotta va dimmigt det är :rodnar Hoppas det inte blir för jävla försenat bara :/
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Risk för att det kan bli ett wet race, tunga moln hänger över banan!

Edit: solen tittar visst fram nu:tummenupp
 
Last edited:

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Tråkigt att inte Stoner fick chansen att köra istället för Pedrosa... Undra om inte Stoner kommer göra en comeback förr eller senare :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
GP har utvecklats i rätt riktning. Med tre märken på gridden är det en given söndagsunderhållning. Marc.. Jösses!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
GP har utvecklats i rätt riktning. Med tre märken på gridden är det en given söndagsunderhållning. Marc.. Jösses!

Nu är det bara att hålla tummarna för att suzuki får ordentlig sprutt på hojen med så framraden inte är en given uppsättning märken. :hihi
 

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
Fy satan...jag har sett polevarvet tre gånger i rad nu och det är den värsta polelap-körningen som jag sett sedan Mick Doohan knep Pole på Donington 1998 under liknande förutsättningar :) :Bugar:krama
 

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Ort
Lund
Hoj
BNW S1000XR
MM kommer köra skiten ur alla andra idag, efter att han i vanlig ordning tappat minst 3 platser i starten
Dovi slutar 2:a före Jlo
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top