Red Bull Grand Prix of the Americas - MotoGP runda 2.

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
i helgen får vi se om duccarna hänger med på COTA, Losail är ju lite speciell. Kommer MM leda i ensamt majestät, eller har VR och JL tillräckligt med sprutt i yamahaerna för att kunan flåsa honom i nacken?
Ska Miller bowla?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
You've been millered...klingar nästan lika bra som att bautista någon. :D

För övrigt. Forza Rossi.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja, att någon Yamaha skulle rubba MM på denna bana vore en tämligen hygglig sensation. Ducatins kraftfulla motor (av hänsyn till känsliga forummedlemmar vägrar jag att använda skymningspressens "monstermotor") kan möjligen hjälpa Dovi och Iannone att hålla jämna steg, har lite svårt att se att Ducatis karaktär skulle vara skräddarsydd för Losail?

Egentligen kan jag tycka att det är lite konstigt - både JL och VR säger sig gilla COTA, ändå har Yamaha tidigare haft förtvivlat svårt att göra sig gällande på denna relativt nybyggda anläggning med förhållandevis slät asfalt. Är det avsaknaden av långa, svepande kurvkombinationer som tar ut sin rätt, kommer jag ihåg banan korrekt är det ju två, tre rakor och däremellan rätt knixiga partier där förarna kastar om hojen från ena sidan till den andra. Vill minnas att två av räkorna endast är åtskilda av en hårnål så Hondans bromsstabilitet och acceleration har säkert spelat in tidigare.

Jaja, spännande blir det! Att Aoyama skulle kunna ha med pallen att göra är nog att tro för mycket, men inte tror jag att det är självklart att vi ser två Yamaha där? Såväl de bägge Ducatiförarna som CC vill säkert se till att de får svettas för den äran. Innan cirkusen kommer till Europa känns det som att vi famlar lite i mörkret när det gäller styrkeförhållandena för säsongen 2015...
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Får man verkligen år 2015 starta gp-rejs-trådar utan att lägga tv-tiderna i första inlägget?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag är tämligen säker på att det är MM som äger nyckeln som dyrkar upp COTA. Han har visat var skåpet skall stå ända sen de testade där första gången. VR, ja den gubben tänker väl ingen räkna bort igen, "sopslut" har fått en ny innebörd... Duccarna, jag tror de får det tufft men kanske kanske...
JL, bara han inte tjuvstartar så... Han är nog riktigt revanschsugen, en misslyckad start på grund av en skithjälm och med förra året i minne bör ju tagga honom.

Det här blir hysteriskt spännande!
 

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Broby
Hoj
Kawasaki A7 -68
Jag tror:
1. Dovi
2. Rossi
3. MM
..där MM är mindre än 0,3 sek efter DesmoDovi.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Får man verkligen år 2015 starta gp-rejs-trådar utan att lägga tv-tiderna i första inlägget?

Jag har ingen aning om vad TV-tiderna är (följa MotoGP på TV 2015?!), men livetiderna finns ju på motogps hemsida för den intresserade. Blir bara kladdigare att lägga in dem i en forumtråd.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Ianonne och Marquez tar ut varandra på sista varvet och bäddar för Dovi före Rossi och CC. J Lo skyller på dåligt edgegrip o slutar fyra före Pol:fakta
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Svårtippat iom ducati.

Borde dock bli tämligen bekväm seger för MM då DP inte finns med och Aoyama blir jag förvånad om han klarar topp 6. Tvåa och trea blir nog VR och JL till trots då jag tror ducatiförarna inte rår på dom helt enkelt.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Allt annat än Marc på denna bana är en skräll. Jag skulle bli mycket överraskad om Ducati kan konkurrera, särskilt då max tillåten bränslevolym reducerats. Jag tror inte för fem öre att de inte utnyttjat detta till fullo.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Allt annat än Marc på denna bana är en skräll. Jag skulle bli mycket överraskad om Ducati kan konkurrera, särskilt då max tillåten bränslevolym reducerats. Jag tror inte för fem öre att de inte utnyttjat detta till fullo.
Nej, det känns väl orimligt att inte Ducati skulle ha använt all extra soppa när vi vet hur framför allt Yamaha (minns Lorenzos försäsong 2014) men också Honda fått slita hund för att få motorn körbar med så pass mager bränsleblandning. Inget av företagen är ju några duvungar när det gäller motordesign så att Ducati trollar fram all den extra effekt man hade på Losail enbart av luft känns ju inte som det mest trovärdiga scenariot? Däremot får väl Ducati fortfarande använda 22 liter soppa medan fabriksstallet får nöja sig med 20?

Sedan är det ju däcksvalen - i fjol rullade ju MM som enda förare på det hårda bakdäcket: https://ultimatemotorcycling.com/20...icas-motogp-austin-bridgestone-tire-analysis/
Frågan är ju om mediumdäcket blir valet för fabriksförarna i år eller om de vågar chansa på det hårda. Det hårda har ju Ducati inte tillgång till, det mjuka lär inte vara ett alternativ för tävlingen så här har Ducati ingen fördel, möjligen en liten nackdel faktiskt...

Sedan slog jag upp banlayouten och min minnesbild var hyfsat korrekt - det innebär att banan har tre hyggliga accelerationssträckor per varv då det torde sörpla friskt i tanken. Det minskar ju inte direkt soppabehovet...

Dall'igna må vara ett geni, men att få fram en helt ny chassidesign som efter bara ett test och en tävling är lika vasst som Hondas och Yamahas under tävling och på mer lika villkor skulle i sig självt gränsa till ett mirakel. Dessutom ska de nu tävla på en bana där de inte försäsongtestat och därmed inte har några data ifrån.

De gör det bra om de slåss om topp fem. Fast de där två extra litrarna kan ju faktiskt innebära en stor hjälp även fortsättningsvis och på COTA i synnerhet...

Spännande att följa utvecklingen (för positionerna efter MM) :)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Väldigt svårtippat.. men MM känns ju given högst upp på pallen. Hoppas dock Rossi kan komma Två/Trea. Och Lorenzo Två/Trea för att jämna ut lite i toppen så inte Ducati får för mycket försprång.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Revanschsugen MM tar det följd av Rossi som funkar bättre än Lorenzo på denna typ av bana, Lorre 3:a bara hjälmen håller och om någon ducce är nästföljande hoj så är det Dovi.

Ianonne håller jag ev. för snabbare över ett eller några varv men på racedistans så är Dovi starkare.

Dock håller jag öppet för ett litet inhopp av #35 som 4:e-hoj detta racet!

Aoyama efter bägge duccar och #35.

Tror jag. :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tyckte JLo såg grym ut senast. :)
Utan hjälm-fadäsen så tror jag han tagit det.
Därav:
1 - JLo
2 - MM
3 - Dovi
Rossi/Cal/Ianonne/Aoyama är också där och drar.
Alla dessa sju inom 5 sec.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
1. ROSSI
2. Dovi
3. Callekrycka/marquez
|
Topp 10 Hayden och topp 7 AEsp:)

Men det är bara min dröm
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Kanske får se lorenzo göra sin uber snabba start från förra året:yoparty
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
MM:s lilla fadäs från qatar kommer ej att upprepas och lorre verkar ha missat spåret inledningsvis även den här säsongen så mitt tips:

MM
VR
Dovi
Iannone
AEsp
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
...kanske Lorenzo kör i en AGV hjälm med HJC dekaler i helgen? Ha ha ha ha ha ha


1. MAR
2. LOR
3. ROS
4. DOV
5. IAN
6. CRU
7. EsA
8. EsP
9. SMI
10. AOY
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top