Byta bromshuvudcylinder ZX9r-00!

Manni76

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2013
Ort
Ängelholm
Hoj
2000 Kawasaki ZX-9R
Hej!

En trasig damask och en i mitt tycke svampig frambroms fick mig till att beställa det ingående delar för att byta bromsylindern i styret.
Bytet gav mig inga direkta problem. Vad jag kunde se när jag plockade av delarna var en hel den avlagringar från aludelen ovch en ganska tråkigt packning. Så i med ny fjäder, ny packning och sen in med cylindern i bromsgreppet och låsa fast med ringen. Över med ny fin damask och sen till sist bromsgreppet. Cylindern fjädrar fint tillbaka.

Nu till mitt problem: kan inte få upp nått tryck alls hur jag än pumpar. Bottnar jag bromshandtaget och sen släpper en luftningsnippel kommer det lite bromsvätska men inte i nåt tryck. Kommer några droppar i flaskan. Provar att stänga och pumpa på nytt men inget tryck.
Kan inte se några läckor. Kan det vara så att jag ändå fått något fel i cylindern?

Alla tips välkomna!
Martin
 

caca

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2010
Ort
hällingsjö
Hoj
85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
Hej
det är nog rätt med delarna.
det brukar jävlas med luften, jag brukarlossa bajobulten lite vid pumpen o puma bort den mesta av luften,
den stora frågan är om du tömt systemet o drenerat all olja, eller bara haft bort pumpen,drenera hela =mer jobb/mer luft
berätta så vi vet
 

Manni76

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2013
Ort
Ängelholm
Hoj
2000 Kawasaki ZX-9R
Så ja! Var visst lite ofokuserad och hade justerat in bromshandtaget på lägsta rörelse.
Efter att justerat den så tog det inte lång tid innan jag fick upp trycket.
Slutet gott!

Martin
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top