Parkering i Stockholmsområdet?

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
Nu är det som så att jag flyttar till vår huvudstad om några veckor och har varit väldigt orolig över hur jag ska bära mig åt när det gäller parkerandet av min favoritägodel. Helst av allt vill man ju låsa in den i ett larmat garage som jag har nu, men misstänker ju att det inte är det lättaste att få en sådan plats där nere som dessutom ligger på gångavstånd från där jag ska bo.

Hur har ni andra Stockholmare löst detta? Vågar man hyra en plats i ett vanligt p-hus tro? Att ha den ståendes på gatan här utanför är helt uteslutet då jag absolut inte litar på att folk låter den vara.

Kan väl även tillägga att det är i ett nytt område i Råcksta jag kommer bo och min första känsla är att det är väldigt lugnt och stilla där som jag upplevt det hittills.
 

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15

Sånt där vill jag inte se! Det är ju precis sånt här som får en att vilja köra in hojen i lägenheten och ha den där. Synd att jag kommer bo på tionde våningen bara

Jag hyr en burplats i ett p-garage, men sedan så bor jag i en kravallförort också.
Vad får du betala för en sådan plats? Vet att dom precis byggt klart ett nytt P-hus där jag kommer bo och där kostar det 500 spänn i månaden. Ska tydligen vara på en igenbommad avdelning då också.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Jag har tre garage runt om i Stockholm där jag oftast befinner mig, kommer inte på fråga att ställa någon av hojarna utomhus :D:huvet

Sen om man väl fått ett garage med egen port så krigar man in i det sista för att behålla den platsen oavsett om man någon gång skulle behöva den igen, det är inte lätt att få tag på.

Tyvärr så är det så illa att är det en attraktiv hoj du har så finns risken att den försvinner i ett flerbilsgarage också, folk är oaktsamma med vilka som släpps in eller följer in bakom i garagen samt så finns de folk som ser hojar i sina garage och tipsar om det.

Är det ett helt nytt område du flyttar in i så finns de dessutom oftast flera nycklar/koder till garage ute på vift, har en bekant som haft inbrott i 3 år flera ggr i garaget (30 tal platser i garaget, flera garage på området) sedan deras bygge blivit klart.

Men visst, ett flerbilsgarage skyddar ju betydligt bättre än att ha den på gatan :)

Edit: Tänkte lägga till lite relevant information också.
 
Last edited:

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
Tackar ödmjukast för alla välkomnande ord!

Tyvärr så är det så illa att är det en attraktiv hoj du har så finns risken att den försvinner i ett flerbilsgarage också, folk är oaktsamma med vilka som släpps in eller följer in bakom i garagen samt så finns de folk som ser hojar i sina garage och tipsar om det.

Är det ett helt nytt område du flyttar in i så finns de dessutom oftast flera nycklar/koder till garage ute på vift, har en bekant som haft inbrott i 3 år flera ggr i garaget (30 tal platser i garaget, flera garage på området) sedan deras bygge blivit klart.

Men visst, ett flerbilsgarage skyddar ju betydligt bättre än att ha den på gatan :)

Haha, jag kommer inte kunna sova på nätterna nu ju. Jag hoppas tjuvarna ser boxermotorn på hojen och tycker att den är så ful att dom skiter i den. För det är väl bara radfyror och V-twinar dom är ute efter, eller hur? :crash
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Tackar ödmjukast för alla välkomnande ord!

Haha, jag kommer inte kunna sova på nätterna nu ju. Jag hoppas tjuvarna ser boxermotorn på hojen och tycker att den är så ful att dom skiter i den. För det är väl bara radfyror och V-twinar dom är ute efter, eller hur? :crash

Jag tror/hoppas åtminstone ett kapell på hojen gör nytta så den kanske går under radarn för många potentiella tjuvpundare, kanske tom skriva larmat på det och ha ett skivbromslås med larm. Men hojar och mopeder är tyvär ruskigt utsatta i allmängarage och gator.
 

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
Jag tror/hoppas åtminstone ett kapell på hojen gör nytta så den kanske går under radarn för många potentiella tjuvpundare, kanske tom skriva larmat på det och ha ett skivbromslås med larm. Men hojar och mopeder är tyvär ruskigt utsatta i allmängarage och gator.

Ja, ett kapell kommer jag garanterat införskaffa. Smart idé att skriva att det är larmat. Har ju dessutom larm på själva hojen, så ifall någon skulle försöka ge sig på den så kanske man har tur och larmet skrämmer dom.
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Komihåg att det är inte bara är pest!
Med bra lås och kapell kommer man långt och ofta är det inte långt till ett garage som kan stuva in din hoj.

Sen har vi fantastiska hojvägar, grymma räkmackor, sjukt mycket folk som kör hoj, strippklubbar, båtar som tar dig och din hoj ut till Waxholm, onsdagskörningar, lördagskörningar, knix kurser. Ja listan är lång på sjukt mycket roliga grejer som kanske saknades i Ludvika. Men vad vet jag :arsele
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Hyr bur i flerbilsgarage kostar runt 600 men då kan jag sova gott plus plats för massa prylar. Tyvärr kallgarage men bättre än inget. Inne i stan använder jag alltid ett litet skivbromslås.

Har testat med kapell ute och fått köpa nytt ett par gånger, fått hoj stulen och hittad med kedjan som satt mellan ramen och en skyllt fortfarande kvar i ramen. Men då bor jag i en söderförort där det finns få med respekt för vad som är mitt och ditt..

Men petrolpants tar upp massa fördelar, trevligt folk som du kan träffa och köra med på onsdagar utanför skogis. Du kan få fina bilder på dig om du kör fint på slingerbulten, McD sveavägen sent på kvällen, glass i Waxholm och sedan en repa på bogis... Många grymt bra vägar, gratis parkering i stan och ganska gott om det, lämna förslag på lämplig parkering och vips så kan det bli fler parkeringar...
 

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Tackar ödmjukast för alla välkomnande ord!



Haha, jag kommer inte kunna sova på nätterna nu ju. Jag hoppas tjuvarna ser boxermotorn på hojen och tycker att den är så ful att dom skiter i den. För det är väl bara radfyror och V-twinar dom är ute efter, eller hur? :crash

Hehehhe, man kan ju alltid hoppas.. Finns dock aldrig någon logik i den här världen, är det inte ett beställningsjobb så är det "tillfället som gör tjuven", alltid någon idiot som kan få för sig att de ska sno en hoj helt random och köra några timmar sen dumpa skiten någonstans :mad::huvet

Men du ska nog inte behöva vara så orolig! Ses på vägarna ;)

Edit: Man kan ju alltid märka hojen med sånt här nytt trendigt märk-dna för att lugna sinnet, om de nu skulle göra någon nytta :D http://plz.wtf/QBEE4
 
Last edited:

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
Hehehhe, man kan ju alltid hoppas.. Finns dock aldrig någon logik i den här världen, är det inte ett beställningsjobb så är det "tillfället som gör tjuven", alltid någon idiot som kan få för sig att de ska sno en hoj helt random och köra några timmar sen dumpa skiten någonstans :mad::huvet

Men du ska nog inte behöva vara så orolig! Ses på vägarna ;)

Edit: Man kan ju alltid märka hojen med sånt här nytt trendigt märk-dna för att lugna sinnet, om de nu skulle göra någon nytta :D http://plz.wtf/QBEE4

Nej, helt säker är man ju aldrig någonstans. Då kan man lika gärna sitta inlåst och uggla resten av livet!

Den där DNA-märkningen verkade ju faktiskt ganska så vettig. Är det någon här som köpt? Allt sinneslugnande är bra!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top