Video Golf Mk1 piskar R1:a

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Schysst sleeper.

Vill se Golf Mk1 Vs Kawa H2R :crash

Äsch, en turbobusa med ett jäkla ladd och långsving räcker nog gott och väl. :hihi

För övrigt blev jag frånåkt av en gammal sleepergolf nere i Skåne. Visserligen på min SX, men när jag kom ifatt bara drog han som en avlöning. :3freak
Lambon som jag gasade lite med innan var jämnare. :hihi
 

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
varför släpper han gasen vid växlingarna bara å hålla stumt. är nog inte så mycket golf kvar under plåten:)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
är nog inte så mycket golf kvar under plåten:)

Jo för fan serru, de ökända 70-80tals golfarna spottades ut med över 1000hk i mängd som bubblan:7peta

Spelar ingen roll hur han gasar/utan koppling/20 000varv osv vi har inte en chans mot bilar med mycket effekt. MEN vi får ligga mer än dem och de går många 1000cc på en Ferrari :banana
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
hmm kolla på växlingarna onboard på hojen.. han drar ju inte ens ut växlarna, då är de inte så konstigt att bilen försvinner sådär.. tror de hade varit jämnare om han växlat som en normal människa

Kolla 2 min 10 sek:

http://www.youtube.com/watch?v=GVpj_lof6Us&t=2m10s

EDIT: kollade igen ok han drar väll hyffsat men verkar inte vara helt 100 på växlarna. Sen börjar de iof i rätt hög fart då är de kämpigt för hojen.

Cool bil oavsett
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag är själv ingen dragracing expert när det gäller 0-100 med hoj, men jag skall pröva mot polarens S2 i sommar om han får ihop nya motorn. Gamla gav nästan 700 hk på hjulen och är även "stans snabbaste" 2014
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fortfarande jävligt mycke coolare med en Golf I/II som piskar en sporthoj med eller utan turbo! :) Eller hur? Bra komplement till din rullstol/gåstol:tuttar

Rätt överraskande när man råkar ut för sådana sleepers på gatan, annars tycker jag det är coolare med hojar på strippen. :hihi
Att köra bil mot hoj har väl mest ett underhållningsvärde. Bilarna vinner sålänge pengarna är obegränsade. :)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Stans snabbaste med 700hk :va
Välkommen till Stockholm Open :krama

Är rätt övertygad att under de förutsättningarna är allt över 1000hk meningslöst.. Han körde ifrån en bekants Supra med runt 1000 hk och det var på xxxxhåret att det betta. Plus att det körs på en väl trafikerad industrirak. Skillnad mot er motorväg.. (Lite avis dock mot era race) men man får vara glad att någon kör, eller hur?
 

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Finspång
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Skillnaden är väl att hojen kan göra repa på repa och fortsätta imorgon utan att svettas. Hur många repor kan den där golfen göra innan det är dags att plocka isär motorn?
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
(Lite avis dock mot era race) men man får vara glad att någon kör, eller hur?

Det är alltid roligt med race :) Det spelar ingen roll om det sker i Umeå eller Stockholm. Men det finns riktigt snabba bilar som deltar i SO! Bjud över din vän :hej
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top