Blev prejad av personbil

Pzycic

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2015
Ort
Mölndal
Hoj
Kawasaki Ninja ZX9R
Hej,

Jag fyllde 31 igår och firade lite med en lite tur med cykeln igår i det fina vädret men det gick kanske inte så jättebra om man säger så.

Jag körde på E6 söderut förbi Kallebäck och kommer ikapp en bil som ligger i vänster körfält fast det var tomt i höger. Han tyckte tydligen att jag låg lite för nära så han bromsade till för att markera. Kanske lite väl mycket för att vara en markering men ändå. Jag var på väg att öka avståndet till honom då han började flytta sig till höger och jag tänkte att han släppte förbi mig och börjar då köra om. När jag ligger nästan bredvid honom så slänger han över ratten mot mig varpå jag av ren reflex eller nått drar ut högerfoten och trycker till hans förardörr. Då tar han sats och drar bilen rätt in i högersidan på mig. Jag lyckas hålla kvar balansen så jag inte ramlade. Ser att han tar sats ännu en gång och då växlar jag ner och drar ifrån honom allt vad jag kan för att komma bort. Tänkte köra till polishuset i Mölndal men kommer bara till avfarten då jag börjar känna att det svartnar för ögonen. Tar mig då in på första möjliga parkering och stannar cykeln. Kände att jag behövde lägga mig ner och när jag går av motorcykeln så känner jag när jag sätter ner högerfoten smärtan och att jag inte kan stå på benet utan ramlar ihop på marken. Ser att mc stöveln är helt söndersliten. Ringer då 112 och förklarar vad som hänt.

Resultatet är att foten är bruten på 3 ställen och lite skrapmärken på motorcykeln.

Så om ni ser en röd liten bil liknande en Volkswagen Golf eller Polo med intryckt förardörr och skrapmärken på vänster framskärm så ring gärna polisen.

Jag vet att jag har gjort mig skyldig till smitning då jag stack därifrån samt fortkörning och detta har jag erkänt för polisen. Sen får ni ta era egna synpunkter och åsikter om detta. Dela göra med er om ni önskar, jag bara meddelar min del av händelsen. Sen om motparten inte tycker att det stämmer med hans uppfattning är en annan sak.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag tror att du gjorde rätt som drog om du inte hade varit beredd på att skalla skiten ur honom. Vad kan inte en sån jävel som nitar framför- och medvetet trycka till en hoj tänkas göra om man stannar?

Inte omöjligt att man får slåss för hedern och hälsan i en sån situation.
 

zzoink

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Ort
askersund
Hoj
Ktm 690 smc-r 2014
Helt rätt att köra därifrån! Anser man att en bil gör det där medvetet så vill man nog inte veta vad den kan göra om man stannar efter kanten..
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Det du gjort när du stack därifrån är inte smitning, det är flykt i nödsituation och då har du laglig rätt att bryta mot lagen så länge det inte är "uppenbart oskälligt", så du kan nog vara lugn för det rättsliga efterspelet.
Fick du det hela på film?
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Att fly för sitt liv från en psykopat känns som en giltig anledning för att bryta mot hastighetsbegränsningen.

Tycker du gjorde helt rätt, finns för många puckon med körkort.
Hoppas att du blir helt återställd nu till våren.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Låter ju helt vansinnigt! Du gjorde helt rätt som körde ifrån situationen! Hoppas foten läker ihop snabbt. :tummenupp
 

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Lund
Hoj
R1
usch! tur du klarade dig med "endast" bruten fot! Har varit med om liknande men har gasat ifrån innan det blivit för nära.
 

Pzycic

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2015
Ort
Mölndal
Hoj
Kawasaki Ninja ZX9R
Och hur vet du att hen hade körkort?

Ring några kvällstidningar och hör om de vill skriva en notis, kanske kan få hela stan att leta efter en psykopat i röd bil :tummenupp
Killen som körde var runt 25-30 år skulle jag gissa på den korta stunden jag hann se honom.

Tack för tipset, ska kolla med media.


Fick du det hela på film?

Tyvärr inte, kommer däremot definitivt skaffa en gopro och köpa med konstant i fortsättningen.

Tycker det däremot att det skulle vara konstigt om inte någon mer sett det och ringt polisen då det var ganska mycket trafik.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
DU skyldig för smitning? Nänä, idioten i golfen är skyldig till mordförsök.
Det du berättar här är hela anledningen till att jag aldrig försöker kommunicera nånting alls i trafiken med plåtlådefolk, bilar är hårda och fulla av idioter.. jag brukar pila förbi på innern innan dom hinner reagera på min existens.
Säkrast så.
 
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
kanske inte mordförsök, men iaf grov misshandel och dråpförsök.

På sätt och vis lite synd tråden ligger i gbg-forumet då dne inte ses av så många, tror många på SH hade tyckt det är en intressant tråd
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
På sätt och vis lite synd tråden ligger i gbg-forumet då dne inte ses av så många, tror många på SH hade tyckt det är en intressant tråd

Klickar man som jag alltid på "Nya inlägg" så får man upp alla trådar oavsett forumdel :tummenupp

Jag hoppas att idioten i bilen åker fast.
För att det ska klassas som mordförsök måste det vara planerat. Grov misshandel och dråpförsök är en rimlig rubricering.
 

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Ort
Linghem
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
Rätt av dig att dra där ifrån svårt att tro att det kan bli några rättsliga konsekvenser av en sådan sak.
Ibland önskar man ju att polisen skulle vara på rätt plats för dessa grejor så att lite "instant karma" kunde utdelas.

Svårt att göra så mycket när man sitter på en hoj när man stöter på idioter men skulle man få tag på personen så hade det stått dyngsmäll på menyn. :smasha

Hoppas foten läker snabbt så du är redo när vädret kommer ifatt ordentligt :tummenupp
 

Pzycic

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2015
Ort
Mölndal
Hoj
Kawasaki Ninja ZX9R
Inga fler detaljer om fordonet? Ska hålla ögon öppna.
Har tyvärr inte mer uppgifter än att det var en röd typ golf eller polo. Ung kille i ca 25-30 års åldern kanske. Inte typiskt svenskt utseende utan mer som tex Spanien eller nått liknande dvs ljus fast med mörka drag.
Bilen har efter olyckan förardörren intryckt och eventuellt skrapmärken på vänster sida.

Mer än så hann jag inte lägga på minnet...
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Vilket jävla psykfall!
Ska man behöva åka omkring med utslagsbatong innanför skinnstället "just in case"?
 

Norrlandspojken

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki er6n -2011
Det här är ju helt vansinnigt. Känns som det kunde slutat mycket värre än en bruten fot. Vilken jävla galning till bilist.. Har vissa inget konsekvenstänkande??? Uppenbarligen inte..

Hoppas polisen får tag i han, han borde inte få vistas i trafiken.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Har tyvärr inte mer uppgifter än att det var en röd typ golf eller polo. Ung kille i ca 25-30 års åldern kanske. Inte typiskt svenskt utseende utan mer som tex Spanien eller nått liknande dvs ljus fast med mörka drag.
Bilen har efter olyckan förardörren intryckt och eventuellt skrapmärken på vänster sida.

Mer än så hann jag inte lägga på minnet...

Bra att du skriver att han har utländska drag iaf (No racist)
PK-maffian blir galna! Men underlättar enormt om man har ett hum om hur chauffören ser ut.

Håller ögon & öron öppna! Tur du klarade dig så bra som du gjorde!
 

Norrlandspojken

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki er6n -2011
Bra att du skriver att han har utländska drag iaf (No racist)
PK-maffian blir galna! Men underlättar enormt om man har ett hum om hur chauffören ser ut.

Håller ögon & öron öppna! Tur du klarade dig så bra som du gjorde!

Varför skulle dom bli galna? Det är ju bara ett signalement?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top