EBR till salu i Sverige!

Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Såg på blocket att det finns EBR till salu på hemmaplan!

Buells grundare nu med nytt märke, EBR (Erik Buell Racing).

Intressanta maskiner som verkar ha lite smågrejer att reda ut men har utséendet med sig och enligt (amerikanska :hihi) youtubetester så levererar dom!

Jag tycker det verkar lovande, vi har nog en nykomlig på marknaden som stannar ett längre tag än sin föregångare!

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=ebr&cg=1140&w=3&st=s&ps=&pe=&rs=&re=&c=0&ca=11&is=1&l=0&md=th

061314-2014-erik-buell-racing-1190rx-ruiz140611107151_web.jpg

(Jag har inget som helst att göra med varken EBR eller företaget som säljer dom i Sverige)
 
Last edited:

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
God morgon :hihi

EDIT;
För att vara snäll så kan jag väl nämna varför den är ointressant för mig.

1; Ingen ABS, kommer på -15 modellerna har jag för mig.
2; Tung.
3; För lite effekt.
4; Byggkvalitén var "mjeee" när jag klämde på den på mässan.
 
Last edited:

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
EBR är ju en rejäl underdog- även exklusiva saker som MV agusta är ju massproducerad tjohejsangrejs i jämförelse med EBR- får ju ge Erik B en stor eloge att dra igång en så pass stor grej som en mc tillverkning (innan med "hd" i ryggen så var ju hans liv enklare....)
så själv är jag sketaglad att ngn gör en så pass kompetent mc med de medel EBR har!! hoppas att han håller tillverkningen igång och växande.
såg ett reportage i Performance Bikes för nått år sedan om deras racer- saaaatan vad rå den såg ut, det som var gjort med den cykeln var skapat av händer och handverktyg och en satans massa entusiasm, att den sen inte hamnade bland bottenskrapet på Macau var ju inte kattskit heller.

//jj
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Varför pekar röret rakt upp i luften som en skorsten? Oljebrännarlooken..
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nakenmodellen kändes mer intressant. Men frågan är hur försäkringen hamnar, 185HP på 188KG otankad. Om Bilsport MC och Svedea tar emot den går det nog.

EBR1190SX.jpg
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
God morgon :hihi

EDIT;
För att vara snäll så kan jag väl nämna varför den är ointressant för mig.

1; Ingen ABS, kommer på -15 modellerna har jag för mig.
2; Tung.
3; För lite effekt.
4; Byggkvalitén var "mjeee" när jag klämde på den på mässan.

Precis som med jänkar-bilar alltså? :)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
God morgon :hihi

EDIT;
För att vara snäll så kan jag väl nämna varför den är ointressant för mig.

1; Ingen ABS, kommer på -15 modellerna har jag för mig.
2; Tung.
3; För lite effekt.
4; Byggkvalitén var "mjeee" när jag klämde på den på mässan.

Jag googlade lite och 190kg våtvikt otankad och i gatutförande är väl inte tungt i sammanhanget?
Fattade jag rätt är det 3kg lättare än Panigale och den har väl inte direkt gjort sig känd som fläskig?
Ett vrid på 137 påstådda Nm mot Panigales 117 låter inte kattskit heller.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Nakenmodellen ser fett intressant ut
klart snyggare än KTM's 1290 duke (om man byter rykrör dvs , det ser fan fördjävligt ut på EBR'en)
Lär vara ungefär samma lika prestandamässigt som Kåtten

Tveksamheten är väll vid service och garantier tills dom fått igång ett vettigt handlarnät
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Jag googlade lite och 190kg våtvikt otankad och i gatutförande är väl inte tungt i sammanhanget?
Fattade jag rätt är det 3kg lättare än Panigale och den har väl inte direkt gjort sig känd som fläskig?
Ett vrid på 137 påstådda Nm mot Panigales 117 låter inte kattskit heller.
Det beror på lite hur man "tänker".

Jag tycker att det ska skilja mer än 5kg mellan en hoj från 2003 och en från 2014 (~213 för min och ~207 för ebr). Värt att nämna är att jag har ~2 liter mer i soppa körklar också.

Zx-10r väger 201kg. Någonstans där tycker jag att man ska ligga. ~200kg körklar.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Jag har alltid haft svårt för Buell's design, och EBR-cyklarna är inte bättre imo...
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
EBR är ju en rejäl underdog- även exklusiva saker som MV agusta är ju massproducerad tjohejsangrejs i jämförelse med EBR- får ju ge Erik B en stor eloge att dra igång en så pass stor grej som en mc tillverkning (innan med "hd" i ryggen så var ju hans liv enklare....)
så själv är jag sketaglad att ngn gör en så pass kompetent mc med de medel EBR har!! hoppas att han håller tillverkningen igång och växande.
såg ett reportage i Performance Bikes för nått år sedan om deras racer- saaaatan vad rå den såg ut, det som var gjort med den cykeln var skapat av händer och handverktyg och en satans massa entusiasm, att den sen inte hamnade bland bottenskrapet på Macau var ju inte kattskit heller.

//jj

Har inte han en stor indisk tillverkare i ryggen nu?

Han kanske gjorde bra ifrån sig i Macau men i USA körde hans 1190cc i 600 klassen...

Dom nya ser ju mkt bättre ut jämfört med tidigare modeller men jag köper en när alla andra konkat...
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Har inte han en stor indisk tillverkare i ryggen nu?

Han kanske gjorde bra ifrån sig i Macau men i USA körde hans 1190cc i 600 klassen...

Dom nya ser ju mkt bättre ut jämfört med tidigare modeller men jag köper en när alla andra konkat...

Jo det var någon indisk tillverkare som har gått in med pengar
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Jag gillar nakenmodellen riktigt mycket och den är nog ganska fantastisk att köra med. Dessa borde falla mycket i pris, en 2-3 år gammal sx vore något kanske?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Oerhört fulT med skivan fäst direkt i fälgen... Alldeles för futuristiskt för min smak, gillar nutiden med lite kanter och former... Framtiden tycks vara cirkulärt allting. Ju rundare saker är, desto lyxigare och mer modernt verkar folk tycka :zpy http://www.winningcovers.com/images...book timeline cover banner for fb profile.jpg

Fast den lösningen på bromsskivan har han ju kört med i minst 10 år, så helt futuristiskt är det inte. Att du inte gillar utseendet är ju en helt annan fråga.
 

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Ort
Österåker
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Fast den lösningen på bromsskivan har han ju kört med i minst 10 år, så helt futuristiskt är det inte. Att du inte gillar utseendet är ju en helt annan fråga.

Det är ju just utseendet med skivan som jag anser vara futuristiskt ;) När det lanserades skrev jag inte att jag visste, för det har jag ingen aning om :tungan

*EDIT* Verkar inte finnas någon finess i det heller... Måste man inte ta av skivan/hjulet för att få av oket? Ser lite fastklämt ut.
 
Last edited:
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top