Blocket o fyrhjulingarna

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
VARFÖR envisas Blocket med att placera fyrhjulingar i kategorin motorcyklar? Alltså på riktigt vad är anledningen? Skiter inte de flesta i att de är typade som MC hos Transportstyrelsen utan köpare som vill köpa en mc söker väl i 99% av fallen en tvåhjuling? I appen kan man inte ens välaj att filtrera bort dom..

Jag har självklart påtalat detta för Blocket en massa gånger under åren. Blir ni lika provocerade som mig av detta lyxproblem?

ImageUploadedByTapatalk1427622786.662210.jpg
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Det finns ingen kategori för nakna hojar och det går inte att söka på kubik.
Något blocket helt obegripligt struntar i att hur många som helst påtalar. :confused:
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Kannske av den enkla anledningen att dom "är" motorcyklar(vissa) enl Transportstyrelsen

[h=2]Fyrhjulig motorcykel[/h]Motorfordon med fyra hjul, som får väga högst 400 kg utan last och som inte räknas som moped. Om motorcykeln är inrättad för godsbefordran får den väga 550 kg utan last. För fordon med eldrift räknas inte vikten av batterier in i fordonets vikt. Den maximala nettomotoreffekten får inte överstiga 15 kilowatt.
Motorcyklar delas in i lätta och tunga motorcyklar:
 

CBR900RR

FireBlade
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Stockholm
Hoj
CBR900RR -93 --- Såld
Håller med, 4-hjulingarna borde flyttas till någon annan kategori !
När det gäller registrering som MC tycker jag att en MC (och moped) borde få ha max 3 hjul.
Allt med 4 hjul ska reggas som bil.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Fyrhjulingarna stör mig också, det borde var enkelt att klicka bort de kategorier som inte intresserar en som t ex cross, custom osv. Sen vet ju inte alla säljare vilken kategori deras hoj tillhör men då kan man ju lägga in en bevakning så man hittar den ändå. Trist att inte blocket lyssnar.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Fyrhjulingar kan man ju välja bort, jag retar mig istället på alla som tror att dom har en sporthoj.
Hallå liksom Suzuki Dr 350 :smasha
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
I appen kan man inte välja bort en kategori. På sajten kan man klicka bort fyrhjulingarna.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Vadå!:D Extra utrustad med Vance and Hines slip on, Vance and Hines luftfilter samt mappning. är väl sporthoj då lr?:rolleyes:

Jasså är det så lätt, då sätter jag på raceluftfilter och kapar ljuddämparen på bilen så är det en sportbil :banana

Jag har faktiskt redan sportknapp :fakta
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Finns många problem med Blockets sökmotor. Pinsamt. Tror dock det är svårt att få tag på utvecklare men vore kul att veta om det ligger i planerna iaf.
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Det finns ingen kategori för nakna hojar och det går inte att söka på kubik.
Något blocket helt obegripligt struntar i att hur många som helst påtalar. :confused:

Nakna hojar är INTE sport, och därmed basta. Jävla fabriksfajters är touring och skall därmed sorteras därunder.

EDIT: Ursäkta, de är inte touring. Det är trafikskolehojar och borde därmed ha en egen blocketkategori.
 
Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Nakna hojar är INTE sport, och därmed basta. Jävla fabriksfajters är touring och skall därmed sorteras därunder.

EDIT: Ursäkta, de är inte touring. Det är trafikskolehojar och borde därmed ha en egen blocketkategori.

Sport nej... men touring/trafikskolehoj? Tveksamt :3freak

Ducati SF, KTM SD, Aprilia Tuono osv.
 
Last edited:

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Han var rätt införstådd i att fyrhjuling klassas som MC så att komma och påtala att FYRHJULINGAR ÄR FAKTISKT MC SÅ DET SÅ! Ja, det blev lite lustigt. Det var inte riktigt poängen med tråden heller.

Kanske så enkelt att Blocket också är införstådd med att vissa 4hjulingar är klassade som mc eller hur!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top