Video Liten Weekend-warrior snutt ifrån idag (Polen)

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Tjenare grabbar o gummor. var ute o körde lite med min "nya kamera".
allt verkar ok men jag misslyckades lite med att ställa in inställningarna
http://www.webllena.com/mini-camera-prestigio-multirunner-710x/
Prestigio Multirunner 710X har jag köpt (600kr online så de va värt o testa)
Någon som vet hur man skall ställa in kameran? jag tycker den e jätte bökig.

Sedan Blev ju ljudet sådär, de låter bra med de skrammlar mkt, kände att den satt rätt löst mot fästet (motsvarande GoPro klister fäste) Någon bra ide för att få den att skaka mindre?

Och just de, skall ju inte glömma det viktigaste, video såklart :tummenupp
Jag ville ställa in den på 720P 60FPS men jag måste ha misslyckats :S

https://www.youtube.com/watch?v=H7-GaGjQHjs&feature=youtu.be

Kalla mig idiot och farlig när jag kör om ni vill, jag är i Polen så lär knappast sticka ut ur mängden :3freak
skämt o sido! vill ha mindre skak/vibbration i ljudet
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Tja, det är ju inte lätt att hålla sig till hastighetsbegränsningen när en fortkörningsbot kostar som en räkmacka å kaffe på Rosenhill...

Ingen aning hur du ska göra med kameran men du kan ju testa att silvertejpa fast den och lägga på nån trevlig musik, för det där lät inget vidare :3freak
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Tja, det är ju inte lätt att hålla sig till hastighetsbegränsningen när en fortkörningsbot kostar som en räkmacka å kaffe på Rosenhill...

Ingen aning hur du ska göra med kameran men du kan ju testa att silvertejpa fast den och lägga på nån trevlig musik, för det där lät inget vidare :3freak

den låter Ok när man når högre varv som i början, men när man kör "normalt" så "Brrrrrrrrrrrr" typ hela tiden. jag har en ide om att man kanske kan lägga en remsa med eltejp eller 2 i spåret där man "kör in snabbfästet", någon som har testat?

Påtal om böter, min kompis fick böter förr-förra året, dom tog han med laser omkring 200km/h kostade 400kr
de e ju klart, 400spänn för en vanlig polak svider nog rätt rejält i plånboken men för oss ifrån sverige så ler man om man skulle behöva betala.

Hur var film kvaliten föresten? Jag upplever den sämre än med gopro (kör 720p 60fps) men är den duglig eller är den som jag upplever den, inte sådär super bra
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Ett bra klipp du gjorde ur flera aspekter. Vindbruset är i Prestigion försvinnande litet ..min Mobius låter ju som ett tröskverk i jämförelse och den gick på en hundring mindre..hade också 720p 60fps. Hade spänt fast min med gummiband på bakpinnen och krängt över en stump cykelslang som dämpning. Den stängde av inspelningen av sig självt pga vibrationer. Sittunderlag skulle jag testa.
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Kraven på filmer har ju ökat rätt mycket.. Men skall du börja posta filmer som du gjort den senaste tiden kan du väl ha en egen samlingstråd? Lite ankan vibbar
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Kraven på filmer har ju ökat rätt mycket.. Men skall du börja posta filmer som du gjort den senaste tiden kan du väl ha en egen samlingstråd? Lite ankan vibbar

Förlåt Zinik, det kanske jag borde, just nu ville jag mest ha en tråd för hjälp om "förbättring" men jag skall nog göra det i stället, jag håller med om det. Skall försöka att inte överflöda siten med trådar.

Ang Kameran då:
*Jag lyckades få 720p 60fps idag, men Gopro Hero White gör fortfarande ett bättre jobb och skarpare bild. men bilden duger.
*Jag försökte göra så den vibbrerade mindre med eltejp. Stort misstag, vid högre varvtal börjar kamera bilden att skaka i takt med hojen och ljudet blev ännu sämre.
*Lösning? - Försöka synka gopro med prestigion, använda gopro ljudet och köra med 2 kameror och byta kamera lite då o då under körningen, då får jag iaf "ok" ljud och mer kamera vinklar o jobba med. Synd att den vibbrerade så. jag tror att ljudet hade kunnat bli rätt ballt ur prestigion om vibbrationerna inte hade hörts, jag skall dock försöka mer mera ideer o testa för att försöka bli kvitt ljudet.
Förövrigt lyckades jag ta bort datum o tid helt ifrån bilden, äntligen!

Någon som vet vad flicker(flicking?) är? jag kan välja mellan 50 eller 60 hz på kameran
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Ljudet, kör med extern mic och brusskydd/vindskydd (vet inte vad det kallas)

Vibrationer, svårt o komma ifrån, montera på hjälmen?
Annars skummgummi mellan kameran och en mer stabil monteringsplats som minskar vibrationer från motor och hjul. (kåpor är ju ganska tunna och framförallt helkåpor har en tendens att förstärka vibrationer, eller förstärka, det blir längre vågor som är mer synliga)
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Kraven på filmer har ju ökat rätt mycket.. Men skall du börja posta filmer som du gjort den senaste tiden kan du väl ha en egen samlingstråd? Lite ankan vibbar

Tror du att det bara finns begränsat antal trådar som får finnas eller?:D;)
Folk som delar med sig ska uppmuntras att dela med sig tycker jag så inte forumet helt somnar in..
Så lite onödigt gnäll nu från dig kan jag tycka.. Men det regnar och är kasst väder på västkusten, kanske blir mindre gnäll när vädret är bättre och man kan köra hoj?:D:tummenupp
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tror du att det bara finns begränsat antal trådar som får finnas eller?:D;)
Folk som delar med sig ska uppmuntras att dela med sig tycker jag så inte forumet helt somnar in..
Så lite onödigt gnäll nu från dig kan jag tycka.. Men det regnar och är kasst väder på västkusten, kanske blir mindre gnäll när vädret är bättre och man kan köra hoj?:D:tummenupp

Skönt att du sprudlar med energi och uppmuntrar till detta. Jag köper att han vill ha kritik. Lät mer negativt än tanken. Men står ändå på mig med en samlingstråd, det syns ju ändå. Eller????!
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
okej gubbar o gummor :) nu tycker jag vi skall vara snälla o trevliga i tråden :) helgen är över och nu återkommer vardagen, kan meddela alla avundsjuka som haft dåligt väder att nu regnar det i Polen och skall göra så hela veckan, nu är det eran tur o ha gött väder på bla bästkusten(iaf enl. macbooks väder app)

Hur som. jag har fäst kameran på krashpucken (den är "dropp formad" så curved mount passade göra fint på den, sitter som ett smäck)

Jag köpte faktiskt en sådan där mini-usb --> 3.5mm adapter men gopron och även denna kameran vägrar att ta emot extern mic, men för 10kr kanske man inte kan förvänta sig så mycket utav en sådan kabel eller? (såg att gopros egna kostade 100kr eller något) någon som har erfarenhet utav mikrofon adapter till gopro?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Skönt att du sprudlar med energi och uppmuntrar till detta. Jag köper att han vill ha kritik. Lät mer negativt än tanken. Men står ändå på mig med en samlingstråd, det syns ju ändå. Eller????!

Jag kollade inte ens på videon innan jag skrev (slösurfade samtidigt som jag kollade på film). Men ser bara inte problemet med en tråd/film:)
Har man en samlingstråd så vet man ju knappt vilken video det är någon kommenterar osv.

Edit: Kollat nu. Redigering/klipp är bra men innehållet blir ju lite tråkigt med körning i stan generellt=)
 
Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag kollade inte ens på videon innan jag skrev (slösurfade samtidigt som jag kollade på film). Men ser bara inte problemet med en tråd/film:)
Har man en samlingstråd så vet man ju knappt vilken video det är någon kommenterar osv.

Edit: Kollat nu. Redigering/klipp är bra men innehållet blir ju lite tråkigt med körning i stan generellt=)

Tjo :) tack, stad är tråkigt, och ansträngande o köra i, tyvärr så måste man åka en bra bit till landsväg för min del (i allafall som jag känner till som är bra)
Problemet med videon tycker jag är ljudet på kameran, som sagt. får se vad jag kan göra åt det, vill ju ha allt "redo o klart" inför sommaren när man skall åka till sverige och åka på landsvägar varje dag :yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top