Handelsboden

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Nån som har provat deras alllväderställ? - jag kör kvalite som Dainese,Rukka m.mf men hamnade i en sådan butik idag och kolla.

Man känner på på kläderna att skyddena är typ axelvaddar för spinkiga beniga kärringar och nylonet kanske inte det värsta.Överdrivet billiga är dom inte heller 2000 för en jacka.

Man kan ju skicka i riktiga skydd eller köra med skyddväst och köra jackan som skal , men håller dom ihop?

Nån som provat
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Av erfarenhet hävdar jag att skillnaden mellan billigt och dyrt när det gäller mc-kläder ligger i komforten. Köpte "billig" utrustning i början av min karriär. Det satt som skit och skavde både här och där. Med dyrare märken med god renommé har jag aldrig haft det problemet.

Har f.ö. ett par allvädersbyxor från 4Bikers till salu om någon är intresserad. Använda endast två gånger!
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
är det 4bikers du tänker på eller?

Jag kör ett Richa allväderställ som kommer från handelsboden, och det är det absolut inga fel på..


Edit: ska väl även tilläggas att jag är en rätt välvuxen pojk..
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ja det är 4bikers ställ , sitter lite på staketet och köra deras 2000kr jacka ställllet för en 4-6k jacka då jag kan köra med skyddsväst/mc skyddsväst .Tänkte mera på yttertygskvalite och membranet
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
På lelles blev jag rådd till att köpa lite dyrare Dainese för att de var så bra, sitta skönt o hålla bättre o hade 2 års garanti. De gick sönder av att jag tog av mig dem efter första åkturen i dem. Som svar när jag ringde o frågade om den där garantin fick jag höra att "Nä men sånt brukar våra kunder fixa själva, alltså du kan ju komma in med dem till mig men då måste jag skicka dem till italien och då kan du ju lika gärna få tillbaka dem nästa vinter". Så jag skiter nog i både Dainese, garanti och Lelles i framtiden. Och så jävla mycket sämre kan ju knappast 4bikers vara?
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
På lelles blev jag rådd till att köpa lite dyrare Dainese för att de var så bra, sitta skönt o hålla bättre o hade 2 års garanti. De gick sönder av att jag tog av mig dem efter första åkturen i dem. Som svar när jag ringde o frågade om den där garantin fick jag höra att "Nä men sånt brukar våra kunder fixa själva, alltså du kan ju komma in med dem till mig men då måste jag skicka dem till italien och då kan du ju lika gärna få tillbaka dem nästa vinter". Så jag skiter nog i både Dainese, garanti och Lelles i framtiden. Och så jävla mycket sämre kan ju knappast 4bikers vara?
Första paret av mina richa-byxor släppte i en söm (som jag tror var mitt fel), åkte in till handelsboden med dem och de beställde ett par nya direkt.. No questions asked..

Jag kommer nog handla det mesta av min utrustning från handelsboden i framtiden..

Här i Karlstad är de iaf jävligt service minded..
 

Lind4hl

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2010
Ort
Karlstad
Hoj
Kawasaki KX450F -12 Yamaha R1 -03
Första paret av mina richa-byxor släppte i en söm (som jag tror var mitt fel), åkte in till handelsboden med dem och de beställde ett par nya direkt.. No questions asked..

Jag kommer nog handla det mesta av min utrustning från handelsboden i framtiden..

Här i Karlstad är de iaf jävligt service minded..

Skojar du?!

När jag var inne och pratade skinnställ ville kvinnan i butiken inte vara behjälplig för 5 öre.. hon ville att jag skulle kontakta duells själv för att kika vad jag ska ha, sedan prata med dom om storlek och sedan skulle jag beställa det av handelsboden utan att kunna byta storlek eftersom det var beställningsvara? :dummer

Tyvärr hade hon nog inte koll på att vi är 2 grabbar som skall handla för närmare 40.000:-, troligtvis får bike trollhällan den försäljningen, där dom VERKLIGEN är service minded.
 

klimtachakka

Medlem
Gick med
5 Dec 2012
Ort
~malmö
Hoj
TZR125 -87, KTM 200 2t, GASGAS TXT 280, KTM 690 E / SM
Köpte mitt första set jacka byxor handskar på handelsboden. Allt av märket 4bikers. Gjorde en vurpa och gled runt 10-15 m på asfalt. Byxorna gick sänder på höften, jackan gick sönder i axeln. Handskarna (zorro) släppte hela handflatan i sömmen så det var öppet rakt in till skinnet (mitt skinn). Jag fick dock inga skrapsår av olyckan, men om farten varit högre hade det nog inte varit lika kul. Har dock inte kraschtestat något annat fabrikat så har inte så mycket att jämföra med....än.
Har även köpt en KBC hjälm där som i mitt tycke fungerat utmärkt när jag använt den.
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Jag har kört med deras 4bikers jacka och vurpat(låg hastighet). Den kostade 1800 original pris, men fick den för 500 när de hade super rabatt.(minns inte namnet på modellen)

Helt godkänd jacka, vid vurpan tog den vid axeln och armbågen. Gled inte runt som klimtachakka, kanske 5m. Men vid smällen märkte jag ingenting. Skadorna på jackan var inte så stora alls och skydden gjorde jobbet bra!

Jag kör nu med en Richa jacka med nästan samma pengavärde som 4bikers jackan jag hade(1800). Känner inte så stor skillnad på kvalitén faktiskt. Bra värde på de! Förhoppningsvis behöver inte denna jacka gå i samma öde som förra.

Jag kan också rekommendera handelsboden(Stockholm), kanon service!
 
Last edited:

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Ort
Linghem
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
Jag kör 4bikers allväders, Har fungerat riktigt bra för mig, Visst kan man märka att det är lite skillnad på det och sedan om man får ta på sig en jacka för 4k. Men det vore ju mycket konstigt om det inte vore så då andra sidan.

Var uppe i Norge förra "sommaren" och körde lite bland bergen i 3 grader och regn. Får säga att det var mycket över förväntan vad de klarade att stå emot. Inte en droppe vatten kom in där den inte skulle vara. Kändes helt kanon för den pengen.
Kände att jag inte ville lägga så mycket pengar på ett ställ då jag var ny förare förra året och misstänkte att jag skulle lägga mig på backen någon gång. Men än har det inte hänt så kan tyvärr inte delge någon info om hur det håller vid en vurpa.

Dock är det ett kardborre som släppt på jackan men det är ju inte bara 4bikers det händer på det är ju även på de dyrare antar att det handlar om oflyt med sömmarna.

Personalen nere i Linköping är trevliga och mycket hjälpsamma, Om man nu jämför dem med Beviks så är dom där bara grymt spydiga och vill inte sälja något så Handelsboden var ett självklart val.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Ja här i stan(Linköping) är de absolut trevliga. Butikschefen har jag pratar med ett par gånger. Ringde upp mig efter jag skrev en kommentar på deras Facebook-sida och klagade på för lite skinnställ i butik.

Har kört med deras stövlar Airspeed eller vad de heter, funkat felfritt i typ 3 år snart.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag var där.en veva till och slog till på.en av deras dyrare alvädersjackor - tror nog på den.Patrol hette den.
Bytte ut dom godkända men mjuka skyddena mot Daineseskydd och slängde i ett fullängds Dainese ryggskydd.
Det får.inte plats men jag hängde in det i jackan med kardborrar.

Så.jackan kommer nog att hålla vad den lovar:tummenupp
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Instämmer på personalen i Linköping, mycket trevliga, och Handelsboden har kvalitetsmärken på hjälmar och vissa ryggskydd etc.

Men ställen är i alla fall jag för petig för att köra med. Begagnat på blocket får du bättre pris för ett Dainese/Rukka (om du ska ha allvärders) än vad u får ge nytt för 4Bikers tex. Och skinnställ ska vi inte prata om vad man kan fynda!

Jag tycker det är skitbra att butiker och märken som Handelsboden finns, för det breddar vår hobby och gör den tillgänglig för fler, men höftskydd som helt ärligt inte var kraftigare än en tvättsvamp fick mig att helt tappa förtroendet för vissa av produkterna.

Allt är ju en avvägning av säkerhet kontra hur mycket du kan/vill spendera. Men jag värdesätter min kropp för högt för att snåla på säkerheten. Försäkringsbolaget täcker ju alla saker som går sönder med vid en vurpa (upp till 20k oftast) så det är ju inga pengar som försvinner heller.:fakta

Lycka till :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top