När lätt blir svårt.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Hej på er. Har nu haft nöjet att köra hoj i 16 år. I snitt ett byte vartannat år har gjorts
utan problem. Idag har jag en R1 2012 uttagen 2013, två säsonger genomförda nu
borde jag känna att det är dags för byte, vilket hade varit möjligt om jag känt något
i hjärtat vid åsynen av en ny modell.
I dagsläget finns INGEN nyare hoj som tilltalar mig som min R1
Såklart är de flera andra punkter som också är på plussidan.
Ni som har långtids kompisar i garaget vad är de som gjort banden starka så starka
att hojen är EJ TILL SALU?
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Jag är lång med långa ben och sitter som en jävla kråka på 9/10 hojar. Vid inköp satt jag bra på min bandit, efter några modifieringar sitter jag helt perfekt. Så därför är det svårt att motivera ett byte.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Åk LÅNGT på hojen. Inte bara den sporadiska onsdagsbombarepan efterföljt av big mac på sveavägen.
Åk långt och ofta, skaffa dig historier, erfarenheter och nya vänner du kan förknippa med hojen.
Serva själv.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag köpte en nyare hoj men behöll den gamla. Varför? Den är fan så mysig. Kul att köra även i lägre hastigheter. Låter bra men inte för högt. Bekväm att åka på oavsett hastighet, 14 timmar i sadeln en dag utan att få ont nånstans. Skön att åka 2 på. Varm när det är kallt. Torr när det regnar. Lätt. Extremt lättmekad. Allt finns att köpa när det gäller delar, billigt dessutom. Hög kvalitet. Rätt snål. Snygg (i mina ögon, det räcker).
En keeper som nu gått 17.000 mil lite drygt.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002

Ja du vet, vi som åker japanskt behöver inte gör det så ofta.men det märker du nog snart, du skulle köpt en Suzuki. Utan rörram konstruktion lika morden som eiffeltorn, luft kyld med massa remmar och ventil justering var 300 mil ;)

:krama
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
BMW G310GS 2021
Till sist hittar man hem... :tummenupp
Jag har kört hoj sedan 1986 och har oftast bytt minst en gång per år, så det har blivit ett antal hojar under årens lopp. Sedan förra sommaren står det en 990 Adventure i garaget, och jag kan inte heller komma på NÅGON annan hoj jag hellre skulle ha. Visst, det skulle alltid gå att komplettera med en 250 enduro och en 600 för banåkning, men KTM:en stannar! (Även om jag saknar min MT-01:a ibland :) )
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Jag köpte min innan jag hade kortet. Fick den snuskigt billigt eftersom den inte gick att starta, förre ägaren liksom bara orkade inte mer. Massor av problem och verkstadsbesök hade han haft. Blev adrig bra. Som helt novis visste jag fan inte ens hur man tankar en hoj. Jo det är sant. Aldrig haft körkort, aldrig haft fordon. Utom gammal tvåtaktsmoppe. Så jag googlade. Och googlade. Gjorde allt själv. Till slut hade jag haft isär allt utom själva motorn, och fixat iordning. Hojen blev i kanonskick, kortet blev taget och långresor blev gjorda, bla nordkap. I min ägo, 4000 mil på två år. Kan aldrig sälja denna, hon är liksom ett med min själ.:kär:kär:kär

Funderar på att pensionera henne kring 10.000 mil eller så, och då skaffa ytterligare som får ta över de hårdare resorna...

Att hon inte är en literklubba skiter jag fullständigt i.
 
Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Att resa med hojen är skoj. Bokat Assen för
två bandagar, självklart kör man dit.
Trivs med tempot i gatgruppen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top