Cbr 600rr kopplingsproblem

Widebody

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Söderorten
Hoj
2005, Honda cbr 600rr
Hej, jag har en cbr 600rr 05, så var det att jag tog bort kopplings vajen för rengöra den, och när jag satte tillbaka den men ny handtag slutade kopplingen koppla. Jag bytte till galna handtaget men det spelade ingen roll. Jag startade motorn och la i växel så snurrade bak hjulet oavsett om jag tryckte ner handtaget eller inte. Bytte även olja och filter men kopplingen sitter ändå fast, vad är problemet???:va

OBS: den funkade förut fel fritt.
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Man kan justera vajern både vid motorn och vid handtaget, har du kollat så allt är rätt och riktigt på båda ställen?
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
"kopplingen sitter ändå fast" - Handtaget går inte att dra in? Kopplingsarmen rör sig inte?
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Vajern kanske inte är i samma läge som innan. Går den lika långt in som tidigare eller kan Du sträcka den mer?
 

Widebody

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Söderorten
Hoj
2005, Honda cbr 600rr
Vajern är i bra skick. Som det var förr, den går in som vanligt. Jag tror något inne i kopplingskorg sitter fast, för handtaget är hårdare än förr att dra in. Är det någon som vet något?:Bugar
 

Widebody

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Söderorten
Hoj
2005, Honda cbr 600rr
Ja. Jag bromsade även med bakbromsen en stund när jag hade växel i så stannade hjulen. Sen började snurra igen när jag släppte bromsen.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag måste få fråga: har du testat att köra hojen eller står den bara på racestöd ? tänkte eftersom den stannade när du bromsade (och då antar jag att motorn inte dog)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vajern är i bra skick. Som det var förr, den går in som vanligt. Jag tror något inne i kopplingskorg sitter fast, för handtaget är hårdare än förr att dra in. Är det någon som vet något?:Bugar
Om du bara lossar vajern på utsidan och byter handtag så hoppar inget snett inne i kopplingskorgen, eventuellt fel sitter på utsidan.

Ja. Jag bromsade även med bakbromsen en stund när jag hade växel i så stannade hjulen. Sen började snurra igen när jag släppte bromsen.
Det låter som att allt är som det ska, kopplingen kopplar som den ska. Möjligen har du spänt vajern för hårt, så att kopplingen aldrig greppar riktigt, och det är därför det känns tyngre än det ska.
 

Widebody

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Söderorten
Hoj
2005, Honda cbr 600rr
Nej, körde inte, utan den står på depåstöd, och nej motorn dog inte. Vad kan det vara?

- - - Updated - - -

Precis, så tänker jag också, vad är problemet då?
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Nej, körde inte, utan den står på depåstöd, och nej motorn dog inte. Vad kan det vara?

- - - Updated - - -

Precis, så tänker jag också, vad är problemet då?
Då fungerar den ju som den ska.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Sålänge hojen inte driver framåt när hjulet är i backen är allt som det ska.
 

Widebody

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Söderorten
Hoj
2005, Honda cbr 600rr
Ja, precis, glömde tillägga att när motorn är avstängd och lägger jag i växel och dra koppligen så rullar inte hjulen.
 

Widebody

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Söderorten
Hoj
2005, Honda cbr 600rr
I dragläge bakhjulen är låst även om jag trycker ner kopplings handtagen, i friläge rullar hjulet som vanligt
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Antar att du menar neutralen när du skriver friläge.

Ok, du kan alltså inte frikoppla verkar det som. :tummenupp
 

Widebody

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Söderorten
Hoj
2005, Honda cbr 600rr
Precis, neutralen snurrar den som vanligt, när jag har ettan växel eller vilken växel som helst och trycka ner kopplingen så snurra inte hjulet. Och i vanliga fall det ska snurra. Vad kan det vara för fel?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top