200/55 på en 600a

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Har sålt min 1000cc hoj och köpt en 600a, har dock kvar ett set slicks där bakdäcket är 200/55. Vet att det är jäkligt stort på en 600a men frågan är om jag blir tvungen att sälja däcket eller om jag kan köra på däcket tills det är slut?

Anledningen att jag frågar är att däcket är i princip helt nytt och jag hatar att hålla på och sälja saker så kör hellre på något som inte är optimalt.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
En bekant slängde på en 200 ost på sin R6.. Han bytta snabbt tillökas till 180 då det inte gick att svänga med skiten. Det var hans uppfattning, inte min.
 

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
bmw s1000rr
Är 190 däck att rekommendera på en 600:a fö bankörning? Körde med det förra säsongen, är ju mer gummi i asfalten. Samt jag tycker den var ganska lätthanterad ändå, men vill gärna hör expertpanelens uttalande :)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Är 190 däck att rekommendera på en 600:a fö bankörning? Körde med det förra säsongen, är ju mer gummi i asfalten. Samt jag tycker den var ganska lätthanterad ändå, men vill gärna hör expertpanelens uttalande :)

Är flera i sst 600 som körde på 190 bak i.a.f, så helt fel kan det ju inte vara
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Går väl om det får plats, kanske får labba lite med däcktrycket för att få det riktigt bra om nu inte däcket är gjort att passa på smalare fälg.
Kanske får flytta bak hjulet lite om det blir tight mot svingen, trist att grilla värmaren för det blev för trångt.

Höjderna kommer kanske vara åt helvete men det går ju att justera rätt, ett hopklämt 200 är väl mycket högre än 180, bara sänka lite bak så är det fixat.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Inget jag hört, klämmer på och kör bara, en del gör sig till och ställer höjden hyfsat men oftast så körs det bara. Dunlop 195/65 och michelin 19/69 (eller vad det nu hette och vad det blev för bredd. . . . .) är vad jag kommer på såhär direkt, pirellis regndäck kor jag själv 190/60. :)
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top