Kommer ni ihåg ibbe96 ?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Oooh, gör-det-själv-hoj... Det var ju ett snällt sätt att beskriva vad som antagligen är en ganska slutkörd hoj med diverse problem.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
läste precis igenom ursprungstråden..

fan va kul det var, önskade att det var fredag & jag hade ett sexpack i kylen
 

Naikon

Medlem
Gick med
3 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FJR1300
Jävligt lustigt att man råkade se den här tråden. När jag satt på bussen på väg hem från jobbet idag vid kl 12, så såg jag en polskreggad vit minibuss köra förbi på motorvägen med två hojar i bagaget.
Trodde det var en stöld först, men såg sen att den körde in vid Stans Moto Shop. Måste ju vara denna hoj dom hade med.
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Jävligt lustigt att man råkade se den här tråden. När jag satt på bussen på väg hem från jobbet idag vid kl 12, så såg jag en polskreggad vit minibuss köra förbi på motorvägen med två hojar i bagaget.
Trodde det var en stöld först, men såg sen att den körde in vid Stans Moto Shop. Måste ju vara denna hoj dom hade med.

Med tanke på den hojens historia, och att det körde dit en polsk minibuss med två hojar i, så hade det varit intressant om någon SH hade kollat lite på den firman. Verkar finnas potential att få dit farbror Polisen?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har för mig att Stan är polski. Och sjukt duktig mek. Inte hört nåt direkt illa om honom i övrigt.
 

Naikon

Medlem
Gick med
3 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FJR1300
Med tanke på den hojens historia, och att det körde dit en polsk minibuss med två hojar i, så hade det varit intressant om någon SH hade kollat lite på den firman. Verkar finnas potential att få dit farbror Polisen?

Var nära på att ringa och tipsa polisen, då det såg jävligt suspekt ut. Fast hade det varit en stöld och tjuven varit normalbegåvad - så hade man väl i alla fall täckt över dem med något.

Men varför köra runt med en polskreggad minibuss när han uppenbarligen bor i Sverige? Billigare så kanske...
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
1) Skönt att se att hojen lever fortfarande.
2) Höger bakblinkers är lagad, men nummerplåten saknas fortfarande.
3) Schysst touringplatta på bakdäcket! Resultatet av en bööörn eller oförmåga att svänga?
4) Hoppas hojen får komma till någon som ger den äkta kärlek och respekt.
5) Hur gick det för Ibbe96 egentligen? Lever han? Är han en välordnad samhällsmedborgare?
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Orkade inte läsa igenom tråden med Ibbe igen. Man får ju hjärnblödning av hans meningsuppbyggnad och rent hjärndöda inlägg. :död, men kom man fram till om hojen var/är stulen?

1) Skönt att se att hojen lever fortfarande.

Tror den hojen är död i både motor och själ tyvärr. :gråta
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Har för mig att Stan är polski. Och sjukt duktig mek. Inte hört nåt direkt illa om honom i övrigt.

Har inte heller hört nåt dåligt men det faktum att han tar i en sån här hoj öht gör att jag nog aldrig vänder mig dit. Fast han kunde slängt på nya Kina kåpor och kallat den tjejkörd i nyskick med.

Undrar hur Stan kom över den?

Sen behöver den absolut inte vara slutkörd bara för att den kastats runt av en kortlös men extremt underhållande invandrargosse i täckjacka. Kanske är en bra affär för nån som ändå hade planerat en high sider på Falken.

Får ändå ge Ibbe96 lite creed för att han trots allt köpte en hoj och körde olagligt istället för att stjäla en hoj.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Orkade inte läsa igenom tråden med Ibbe igen. Man får ju hjärnblödning av hans meningsuppbyggnad och rent hjärndöda inlägg. :död, men kom man fram till om hojen var/är stulen?



Tror den hojen är död i både motor och själ tyvärr. :gråta

Om jag inte minns fel så så slutade det med att Ibbe96 fick tillbaka hojen och att det konstaterades att den inte var stulen.

Jag hoppas ändå att Stan är ärlig och den inte är helt jävla nerkörd. Angående själen, det är en Yamaha R1, är inte en sån född utan själ?
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Hädare.... Vad då? Det var en seriös fråga från en ovetand, såg du inte frågetecknet? :hihi

I sådana fall ber jag om ursäkt för mitt grundläge att läsa in ironi i inlägg på Internätet. :krama

Svaret på din fråga:

Rd8xu.gif
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Det är ju en gammal förgasarretta.

Den kan dra lite mycket olja.
2:ans växel kan vara sönderkörd.
Kopplingen kan må bra av ny fjäderbricka, lameller och plåtskivor.
Packboxarna kan behöva bytas.

Sen kan det fan inte vara så mycket mer som är slutkört om den inte är krockad krokig :)
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Var nära på att ringa och tipsa polisen, då det såg jävligt suspekt ut. Fast hade det varit en stöld och tjuven varit normalbegåvad - så hade man väl i alla fall täckt över dem med något.

Men varför köra runt med en polskreggad minibuss när han uppenbarligen bor i Sverige? Billigare så kanske...

Har sett flera polskreggade bilar med företagslogotyp och text på svenska, uteslutande BYGG-företag.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Har handlat delar från Stans Moto Shop. Bra bemötande, snabbt leverans och delarna i skick enligt utsago.

Om de i sin tur levererades av polskreggad skåpbil till Stan vet jag dock inte, men ingenting kändes speciellt "shady" med affären.

Fö. skön historia om Ibbe96 :D
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Men varför köra runt med en polskreggad minibuss när han uppenbarligen bor i Sverige? Billigare så kanske...

Köra runt med polskreggat bil/mc och du kan köra utan försäkring, besiktning och betald skatt utan polisen kan göra något.

Källa: Annons på blocket som försökte kränga just en polskreggad mc med det argumentet (finns nån gammal tråd om detta). Nej jag tror inte det funkar.

Edit: "Nej jag tror inte det funkar för oss som normalt håller oss inom det lagliga. Kör man en variant av de klassiska bilmålvakterna så funkar ju konceptet såklart men då behövs inget utlandsägt fordon.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har inte heller hört nåt dåligt men det faktum att han tar i en sån här hoj öht gör att jag nog aldrig vänder mig dit. Fast han kunde slängt på nya Kina kåpor och kallat den tjejkörd i nyskick med.

Undrar hur Stan kom över den?

Sen behöver den absolut inte vara slutkörd bara för att den kastats runt av en kortlös men extremt underhållande invandrargosse i täckjacka. Kanske är en bra affär för nån som ändå hade planerat en high sider på Falken.

Får ändå ge Ibbe96 lite creed för att han trots allt köpte en hoj och körde olagligt istället för att stjäla en hoj.
Är ju synd om Stan ska få dåligt rykte bara för att han köpte hoj av samhällsbäraren ibbe96, vilket han troligtvis inte gjorde, löste nog ut den på polisauktion, man kan göra en del fynd där!
Vår käre ibbe fick förhoppningsvis aldrig tillbaks den iaf.
Ingen som hört nåt om hur det går för Ibberaheem nuförtiden?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Vaddå aldrig kommer vända sig till Stan för att han köpt in en hoj som är körd av en idiot? För det första är det knappast sannolikt att Stan har gjort kopplingen mellan denna hojen och en gammal tråd på Sporthoj. Sedan köper alla aktörer in hojar utan att kunna ha en susning om hur den körts och av vilka....

För övrigt ÄR Stan en sjukt skön kille som handskades med mitt reklamationsärende ytterst proffsigt. Han åkte till shoppen en Söndag kväll och tog emot hojen eftersom jag inte hade möjlighet att komma med den på Måndagen. Hojen fixades inom ett par dagar. :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top