Commercial Bank Grand Prix of Qatar - Losail International Circuit Qatar

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Äntligen dags, efter en lååååång väntan, våren är här, (eller var här) och det är äntligen dags för MotoGP igen!

Vad tror ni om årets första race? Jag hoppas att Rossi äntligen ska ta sin sista titel nu men tror det blir svårt att slå Mars, även Lorenzo kommer att bli svåslagen.

Ska bli kul att följa Ducati i år med, och Suzuki för den delen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har inte varit såhär upprymd och spänd inför en säsongsstart tidigare. MAssor av spännande saker kommer att bli klara under de första racen, och senare under säsongen bör Ducatin och Suzukin bli lite spännande med. Flera rookies att hålla ett öga på med dessutom!
Plus de tre toppförarna, VR, MM och JL.
DP kommer väl ta nån seger nånstans och ett par pallplatser, men misstänker att han nog kan börja sitta rätt löst i sadeln hos honda nu, om de inte ser honom som en väldigt viktig resurs för att utveckla hojen.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Inte sista, sin tionde är väl det vi hoppas på?
Härligt spännande, dags att få in fingerfärdigheten på iPaden och prova så Apple-TV:n presterar som jag hoppas för i år blir det MotoGP.com för hela slanten.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Hoppas också på Rossi i år men mycket talar för att det blir MM i år igen, blir mkt intressant att se hur Duccen står sig när det gäller. Med tiden kommer nog Aleix bli snabb på Suckan
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Ska bli skoj och se om Dovi eller Iannone kan va med och stöka till det längst fram i ledet och hålla sig kvar där. :tungan

Annars vettefan vem man ska heja på. Lorenzo verkar lite tjurig. Marquez är tråkig att hejja på. Nah, blir nog Rossi :D
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Inte sista, sin tionde är väl det vi hoppas på?
Härligt spännande, dags att få in fingerfärdigheten på iPaden och prova så Apple-TV:n presterar som jag hoppas för i år blir det MotoGP.com för hela slanten.

Bäst före-datumet börjar närma sig för Rossi, även om han kom tvåa förra året och inte så många poäng efter men då ska man tänka på att han ändå inte vann mer än två race, och MM van typ 13-14 och framför allt 10 på raken. De två gångerna Rossi vann kraschade dessutom Marquez. Jag vill verkligen hoppas på Rossi med Marquez är så sjukt överlägsen. Känns ju dessutom som att han bara blir bättre, om man trodde första säsongen var en one time only så fick man svar på tal hans andra säsong.
 

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Stockholm & Uppsala
Hoj
xt125x (såld) rg125f (till salu) rg125f (till salu) och nu en Suzuki GSXR -97 + en R1 -07 banhoj
är tråden bara avgränsat till de stora pojkarna i gp? Själv är jag sjukt taggad på att se hur det går för alex marquez i moto2 i år, speciellt efter hans prov tur på gp hojjen när nakamoto sa nåt om att marquez bröderna kanske kör tillsammans för honda i gp framöver
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Knappt spelbart tips, hela 2015.

1. Marquez
2. Rossi
3. Jlo

Qatar race.

1. Marquez
2. Rossi
3. Jlo

Kan ju bli riktigt bra rejs i alla fall :banana
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Kul att cirkusen drar igång igen.
Hoppas att gammelgnutten tar hem första racet. Var ju en bra fajt mot MM förra året ju, så det är väl inte omöjligt.
Ska även bli kul och se hur Cal presterar på hondan.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hur det än ser ut på försäsongen, på raceday är det de "usual suspects" som är där framme ändå. 1.MM 2.Rossi 3.Lorre följda av Pedrosa och valfri annan som råkar ha en bra dag. Så är det. :)
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur det än ser ut på försäsongen, på raceday är det de "usual suspects" som är där framme ändå. 1.MM 2.Rossi 3.Lorre följda av Pedrosa och valfri annan som råkar ha en bra dag. Så är det. :)

Eller någon variation av de tre i topp. :D Jag hoppas på att ducatisarna håller hela rejset med GP15, men det får vi ju se i Qatar. Isf kanske DP kan börja få se sig snuvad på sin vanliga fjärdeplats? :hihi
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
MM är ju tråkigt överlägsen, vore kul med en överraskning men det ska nog mycket till..
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag hoppas bara att någon/några kan tampas med MM och att han inte gör som förra säsongen och vinner en jävla massa race direkt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag hoppas bara att någon/några kan tampas med MM och att han inte gör som förra säsongen och vinner en jävla massa race direkt.

Nån får bussa Bautista på honom. :hihi
Fast, förra säsongen bowlade väl Bautista inte av några andra förare? :va

Men ja, lite trist att se MM vara så totalt överlägsen. Tyckte det var lite skoj när Rossi stressade honom av banan. :hihi
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Inte sista, sin tionde är väl det vi hoppas på?
Härligt spännande, dags att få in fingerfärdigheten på iPaden och prova så Apple-TV:n presterar som jag hoppas för i år blir det MotoGP.com för hela slanten.

Funkar utmärkt med Apple-tv :tummenupp

Hoppas pallen blir:
Rossi
JL
Dovi

Ianonne och MM battlar så dom båda hamnar i kattsanden...
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
I år får Rossi det svårt att hänga med toppen - varför? För att det kommer vara grymt jämn kamp.

Tror på Lorenzo, Pol och Duccarna. Rossi kommer få fightas med allihop i år.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ska bli ap-kul (som ungarna säger) och följa denna säsong. :)
När krutröken lagt sig, både i Qatar och efter säsongen, står MM där med pokalen. :fakta
Hoppas allmänt på en himla massa tighta race!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag säger bara, ÄNTLIGEN!!!!
En lång vinter är över och eftersom jag gillar MM skarpt så hoppas jag han tar hem det även i år.
Skall också bli riktigt kul att se vad DucAudi har lyckats trolla fram, har hela tiden varit övertygad om att de kan presentera ett kompetent paket och jag tror de kör full Factory innan säsongen är slut.

Får se om man kan komma iväg på ett GP live i år, U.K eller Frankrike skulle varit kul.

En sak är säker, i år blir det åka av! :yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top