Stil på klädsel - Gatumotard

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Tjena!
Behöver byta ut min gamla mc boots och efter kollat runt på nätet börjar jag bli sugen på ett par mx/crossstövlar, alpinsstar eller motsvarande.. Har sett en hel del youtube videor på åkare som kör med crossstövlar och crosshjälm med googles, ser riktigt coolt ut och är en still jag gillar. Min fråga är mer om det passar in med crossstövlar/hjälm om man kör med helställ, Jag kör i ett lindstrands helställ som är svart. Kan de möjligen passa till ett par mxboots och hjälm, eller kommer det se ut som fan? Vad tror ni? Kom gärna med lite förslag på stilar och boots. :tummenupp

/Wheelieboy!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Tänk på att mx stövlar är brutalt obekväma i jämförelse.. Lite som att dra på sig ett par obekväma skridskor.
 

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Alpinestars tech 2 helt klart!

Mycket mycket bättre skydd än andra låga MC-skor, hård sula som är bra för kicken och skön att stå upp med, men ändå korta nog och tillräckligt lågprofil för stan! Rekommenderar dem till 100%! Går att gå runt med hyffsat väl, sålänge du inte tänkte spendera hela dagen på stan gåendes.. :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Kör du en motard som är grinig när du kickar så kan det vara värt det. Min förra husa t ex vägrade starta med elstarten och kicken slog tillbaka titt som tätt då fick du bra ont med ett par mc stövlar men annars kör jag inte mx stövlar om jag inte måste..
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Haha får tacka för ett relativt sent svar från er sida och samtidigt be om ursäkt för ett sent svar från mig. Jag köpte en integralhjälm icon lucky 13 mörkt vissir samt ett par scoot450 mx boots! Och över skinstället kör jag på en pimpstar hoodie! Bekvämt och coolt tills de blir mörkt och man plötsligt ligger i 60-70 med vissiret uppe :p
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är störtnöjd med mina sidi flex force srs. Ungefär som ett par vanliga kängor men stål stryksom mx stövlar. Å utbytbara delar på sulan :banana
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Tänk på att mx stövlar är brutalt obekväma i jämförelse.. Lite som att dra på sig ett par obekväma skridskor.
Absolut inte! Har två par TCX Pro / II o de är riktigt sköna, helt i klass med ett par sköna racestövlar. Löstagbar innersko är ett måste i mx-stövlar, alla utan är i mitt tycke jäkligt obekväma. Raceställ crosshjälm o crosstövlar gäller om man kör mutta!
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top