MC-mekaniker sökes till Bike shop i Dubai!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
En kille jag känner, Dennis Bech, har tillsammans med en australier (Marc Roisetter) startat en bike shop i Dubai. De behöver en entusiastisk mekaniker som kan tänkas vara med nu i starten och jobba. Det är en verksamhet i sin linda så det är liiiite osäkert hur läng och till vilken lön. Men, det KAN vara starten på något RIKTIGT kul!
Jag citerar honom: We will pay from 6-8000 add (ungefär set dubbla i Sek), we will provide the accommodation, visa etc.. But we should try it for a month or two to start with maybe and make a deal, and then see how we go.. It could be a huge opportunity for both parties.. Bin Laden will be in our shop also with his bikes..Its a really nice workshop.

Alltså, man kan få meka med Usama Bin Ladens brorsons hojar! Bara det. :)

Arbetsuppgifterna man förväntas klara av är allt från vanligt underhåll till vevlagerbyten. Intressant? PM:a mig så förmedlar jag en kontakt!

TJOHO
#22 Mozz
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Kan vara svårt att få visum nu med tanke på Saudiarabien. Jag ska inte åka ner men fråga Boris han gillar ju ökenrally :hihi
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag är en autistisk mekaniker med förkärlek för torra varma klimatzoner!
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Affärsvisum var det som är indraget, vet dock inte om det räcker med ett vanligt om man ska jobba. Men i Dubai är de så pengakåta så jag tror inte det blir ett problem.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
12-16000 kr/mån. Inget utlandsjobb man blir rik på med andra ord. Riktar dom sig ens till västerlänsk europeisk arbetskraft med dom lönena?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
12-16000 kr/mån. Inget utlandsjobb man blir rik på med andra ord.

Precis! Det är ett par entusiaster som vill starta en verksamhet, och den startar från noll vilket jag antar innebär att det blir lite som att vara på en betald semester; inte så långa arbetsdagar i början och betalt därefter.
Men som de säger, det finns en ENORM potential, SÅÅÅÅÅÅÅ många västerlänningar med gott om pengar som bränner i fickorna. Det gäller bara att få dem att fara att pengarna ska läggas på en racebike!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Så, jag tänker att det är en kul grej för den arbetslöse mekanikern! Man ska nog inte säga upp sig från sitt fasta jobb för att hoppa på det här...
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Tänk på att inkomstskatten är något mer förmånlig i UAE än i kära Svea Rike (läs 0 %)...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Sjukt nice påhugg om man är sugen på bättre klimat och väder för banåka 365 dagar om året....
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vad har jag sagt om den där filmen.... :mattias Du kan ju inte visa Mozz med annat än fulla påslag:tummenupp
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
12-16000 kr/mån. Inget utlandsjobb man blir rik på med andra ord. Riktar dom sig ens till västerlänsk europeisk arbetskraft med dom lönena?

1 Arabiska Dirham (AED) = 2,52 Kronor enligt dagens industri i skrivande stund

det borde ju betyda 20000 kronor (som dessutom är skattefria) per månad..........och ett äventyr på köpet
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så, jag tänker att det är en kul grej för den arbetslöse mekanikern! Man ska nog inte säga upp sig från sitt fasta jobb för att hoppa på det här...
Frågan är kanske också om The Speed Shop är hjälpta av en MC-mekaniker som går arbetslös här hemma i Sverige nu när säsongen drar igång.
Däremot när säsongen klappar ihop här nån gång i oktober/november så är det nog lättare hitta verkligt bra mekaniker som kan tänka sig tillbringa "den svenska vintern" i UAE.
För sommar och säsong året om !:)
http://www.thespeedshop.ae/
Å andra sidan är det tvärtom i UAE. Man lämnar in hojen för förvaring och service under sommaren ! Från hemsidan:
Summer is coming! And with it so is a special offer from The Speed Shop. Store your bike with us in the next 8 weeks paying 3 months in advance and get 1 free track day transport to either YAS Marina Circuit or Dubai Autodrome to the value of 300AED.

Why leave your bike in the harsh sun or in a dusty workshop when it can be stored in our facility kept clean, serviced and cool. — at The Speed Shop.
 
Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
1 Arabiska Dirham (AED) = 2,52 Kronor enligt dagens industri i skrivande stund

det borde ju betyda 20000 kronor (som dessutom är skattefria) per månad..........och ett äventyr på köpet

6-8000 så det betyder max 20000 då. Men visst det börjar bli acceptabelt när det samtidigt säkert är skitroligt.

Tackade själv nej till ett tvåårskontrakt utomlands för ca 4 år sen. Minst 83/månad skattefritt, fritt boende och privatchaffis. Det har jag ångrat många gånger. Nästan så man är dum i huvudet på riktigt när man tänker på det.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
6-8000 så det betyder max 20000 då. Men visst det börjar bli acceptabelt när det samtidigt säkert är skitroligt.

Tackade själv nej till ett tvåårskontrakt utomlands för ca 4 år sen. Minst 83/månad skattefritt, fritt boende och privatchaffis. Det har jag ångrat många gånger. Nästan så man är dum i huvudet på riktigt när man tänker på det.

:D

Hahahaha - Århundradets skönaste kommentar :tummenupp alla kategorier.

kom osökt att tänka på det här klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=q-hs4rvl3Ss


"Det gäller bara att ha ögonen öppna, vår tur kommer en dag"
 

Chrisse6

Medlem
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Ducati
Vart i Dubai ligger dom och vart ligger lägenheten man får bo i? Vill ju gärna inte bo i arbetar kvarteren. Lönen?.. Är den förhandlingsbar? Jag menar....dom summorna tjänar en taxichaufför.
/ Chrisse på Ducati.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top