Börjar spåra ur nu ...

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
All jävla reklam och popups gör att det inte fungerar så bra längre ... lägger snart ner detta " Giriga"? forum .. Skiten låser sig .
 
Last edited:

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
-Adblock Plus
-Flashblock
-ScrewAds Plus for YouTube

Firefox extensions. pluggins.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ghostery, så slipper du spionhittepå som sträcker sig över flera sidor med...
 

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
En känslig balansgång detta... Om alla här börjar köra adblockers mm. lär annonsörer dra öronen åt sig och då har vi snart inget sporthoj.com kvar om inte någon kliver fram med ett fint sponsorbidrag :näsblod...

Feedback på de mest påträngande annonserna kanske är bra dock, storleken på banners etc. kan säkert diskuteras...
 

moddlaren

Guest
Dyker sporthoj så kommer något nytt istället det är marknadens snabba möjligheter i denna databaserade värld.. många små ungdomsforum har blivit uppköpta som sporthoj och finns ej längre pga annonser förhård reglering av nya moderatorer osv osv.

men som fågeln fenix reser sig garanterat något nytt ur en rykande hög med aska den dagen sporthoj dyker:fakta
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
När ägarna bara prioriterar reklamintäkter så kommer nog sidan att dö.

Det har varit problem länge på sidan, svårt att logga in i mellanåt, problem med att lägga in bilder, strul med garaget, databasstrul och det har väl blivit färre inloggade medlemmar också. Det har ju snackats i snart ett halvår att sidan ska göras om, men inget händer, förutom att reklamen bara ökar

Tror fan att folk blir less och installerar reklamspärrar.
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Märkligt, har i princip aldrig problem med att logga in eller att det hänger sig. Kör både firefox och chrome på olika datorer. Reklambanners när man startar upp sidan kommer ju men tar ju 1 sek att släcka ner.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Håller med om att det är lite mycket just nu, men Egmont har ägt sidan i 6 år nu. Så det är inte så att det historiskt varit illa pga Egmont. Men det har visat sig att många annonsörer vill annonsera på SH och när utrymmet tar slut måste fler till och periodvis kan det därför blir många på skärmen samtidigt.

Samt är det så att annonserna är RELEVANTA. Det är inte vad som helst som det görs reklam för. Så lite OK får det vara att klicka bort ett fönster, eller skrolla lite.

Hoppas ni kan stå ut, det lär minska när säsongen är helt igång och eller hösten anländer... inte mycket tröst kanske.

Btw, angående byta av s.k "ramverk" för sajten har prioriteten på det reducerats då vi inte behövde göra den serverflytten som låg på schemat. Men det kommer, snart.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Håller med om att det är lite mycket just nu, men Egmont har ägt sidan i 6 år nu. Så det är inte så att det historiskt varit illa pga Egmont. Men det har visat sig att många annonsörer vill annonsera på SH och när utrymmet tar slut måste fler till och periodvis kan det därför blir många på skärmen samtidigt.

Samt är det så att annonserna är RELEVANTA. Det är inte vad som helst som det görs reklam för. Så lite OK får det vara att klicka bort ett fönster, eller skrolla lite.

Hoppas ni kan stå ut, det lär minska när säsongen är helt igång och eller hösten anländer... inte mycket tröst kanske.

Btw, angående byta av s.k "ramverk" för sajten har prioriteten på det reducerats då vi inte behövde göra den serverflytten som låg på schemat. Men det kommer, snart.

Jag låter de flesta reklambitarna ligga kvar, blinkas det inte så mycket eller hittas på andra synder så gör det mig inget med reklam.
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Men det har visat sig att många annonsörer vill annonsera på SH och när utrymmet tar slut måste fler till och periodvis kan det därför blir många på skärmen samtidigt.

Nej, fler måste inte till - man kan tacka nej om man inte är för girig alt. tänker för kortsiktigt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nej, fler måste inte till - man kan tacka nej om man inte är för girig alt. tänker för kortsiktigt.

Självklart inte. Man kan även höja priserna, men MC-firmor i Sverige är inte stureplansföretag med pengar i drivor så att säga. Det kan även göras misstag där man inte förutspår intresset för annonsering, där t.ex en position säljs över tid och därmed låser platsen medan andra företag står på kö.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
En känslig balansgång detta... Om alla här börjar köra adblockers mm. lär annonsörer dra öronen åt sig och då har vi snart inget sporthoj.com kvar om inte någon kliver fram med ett fint sponsorbidrag :näsblod...

Feedback på de mest påträngande annonserna kanske är bra dock, storleken på banners etc. kan säkert diskuteras...

Jag tror att det jämnar ut sig, jag felklickar 150-200 ggr om dan känns det som och hamnar på annonsörernas sida. Så sporthoj.com går nog runt i annonsintäkter bara på mig...:glömdet
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag tror att det jämnar ut sig, jag felklickar 150-200 ggr om dan känns det som och hamnar på annonsörernas sida. Så sporthoj.com går nog runt i annonsintäkter bara på mig...:glömdet
Samma här. Den där vita ytan till höger klickar jag nog på varannan tråd jag läser.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag gjorde en liten ändring i CSS-koden för sidan nu. Jag tror det ska lösa biffen :) :banana

Om inte... säg till!

Nepp, rensade cachen också, men det är fortfarande vitt. Reklamen hänger med ner en liten bit, sen vill den inte längre. Chrome.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det är fortfarande vitt, men den är numer ofarlig att klicka på. TackAR!! :banana
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
En känslig balansgång detta... Om alla här börjar köra adblockers mm. lär annonsörer dra öronen åt sig och då har vi snart inget sporthoj.com kvar om inte någon kliver fram med ett fint sponsorbidrag :näsblod...

Feedback på de mest påträngande annonserna kanske är bra dock, storleken på banners etc. kan säkert diskuteras...
Nu tror jag väl knappast att EGMONT GROUP som äger sajten STORTHOJ.COM och som hade en...

Revenue: €1.617 million (2012)
Operating income: €106 million (2012)
Total equity €676 million (2012)
Number of employees: 6.400 (2012)


Källa: Wikipedia

...lär gå i konkurs. :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top