Beamish - stulen i Göteborg 18/3 -15

mikuniman

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1964 Matchless/SOH
Jag hade tagit hojen, en Beamish Suzuki -74 trial, till Lindholmens Science Park i onsdagskväll. Låste den med ett hänglås om bakdrevet. När jag kom ut efter föreläsningen vid 21-tiden låg bara delar av hänglåset kvar.:( Hojen har stor värde för mig känslomässigt och är dessutom den enda i sitt slag i Sverige. Motorn är nyrenoverad och försedd med nytt elsystem och har en specialkonstruerad reedventil...:rofl Troligtvis är det några ungdomar som just nu kör skiten ur den på Hisingen. Om någon av SH:s medlemmar råkar höra en tvåtaktare som buskör på gångstigarna runt Kville eller Biskopsgården så får ni gärna höra av er. Rejäl hittelön utlovas!:tummenupp
 

Bifogat

  • Beamish_stolen.JPG
    Beamish_stolen.JPG
    1.5 MB · Visningar: 464

Mathor

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2014
Ort
Stenkullen
Hoj
KTM 990 SMR - 10
Jobbar på Lindholmen. Skall hålla ögonen öppna under den tiden jag befinner mig på Hisingen. Idioter som inte kan skilja på mitt och ditt!!
 

mikuniman

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1964 Matchless/SOH
Tack Mathor! Uppskattas mycket om du ville hålla koll.:) Den låter typiskt 1-cyl 2-takt (250cc) så håll särskilt öronen öppna! Har tillbringat rätt många timmar på Hisingen sedan stölden, men varken sett eller hört nåt... Men fyra öron hör mer än två, som fantomen brukar säga!
 

mikuniman

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1964 Matchless/SOH
Tack Stylengrace! Sex öron är mer än fyra... Fast soppan börjar nog tryta vid det här laget (bara 5 liters tank... och de här stackars ungdomarna har säkert inte råd att tanka!):rolleyes:
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Perfekt att rycka väskor med vettu! :tummenupp eller Drive-by:machinegu.... lider med dig... en ovärderlig hoj...

Med vänlig hälsning
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Tack Stylengrace! Sex öron är mer än fyra... Fast soppan börjar nog tryta vid det här laget (bara 5 liters tank... och de här stackars ungdomarna har säkert inte råd att tanka!):rolleyes:

Den lär nog inte gå långt EFTER de har tankat den heller.... 2-takt behöver ju olja vilket nog inte kommer tillsättas...

Med vänlig hälsning
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jobbar oxå på Lindholmen en hållplats bort vid korsningen Lindholmsallén/Regnbågsgatan. Hörde inget anmärkningsvärt på torsdag eller fredag. Det är ju den tiden på året man reagerar på alla MC-ljud.

Sen är det ju slödder från hela stan i anslutning till skolorna på Lindholmen så den kan tyvärr vara på fastlandet nu...

Sitter en bit upp och jobbar och har utsikt mot Ättestupan. Mellan järnvägen/Karlavagnsgatan har det den senaste veckan dykt upp nån form av tältläger. Såg för ett par dagar sen någon snurra runt med en hoj på grusplanen som syns mitt i bilden, kan dock ha varit fullt legitimt.

Vilket som så skulle det nog vara värt att titta igenom området.

Innan tältlägret dök upp så har det eldats en hel del i området, dvs troligtvis kopparstöldet så min gissning är att det är knarkarslödder/psykfall som flyttat närmare arbetsplatsen men det skulle mycket väl kunna vara någon form av "kringresande gästarbetare". 4-6 storvuxna har jag räknat till så ta med snabba skor och kompisar.

image.jpg
 

mikuniman

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1964 Matchless/SOH
Tjena FSN! Och tack för ditt svar (med bild o allt!). Jo, Karlavagnsgatan och Herkulesgatan har jag nog kört minat 10 vändor upp och ned... Men det här tältlägret har jag missat! Ska ta mig en titt i dag... i vanliga dojor och utan kompisar men försiktigt!
 

mikuniman

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1964 Matchless/SOH
Sitter en bit upp och jobbar och har utsikt mot Ättestupan. Mellan järnvägen/Karlavagnsgatan har det den senaste veckan dykt upp nån form av tältläger... Vilket som så skulle det nog vara värt att titta igenom området.

Innan tältlägret dök upp så har det eldats en hel del i området, dvs troligtvis kopparstöldet så min gissning är att det är knarkarslödder/psykfall som flyttat närmare arbetsplatsen men det skulle mycket väl kunna vara någon form av "kringresande gästarbetare". 4-6 storvuxna har jag räknat till så ta med snabba skor och kompisar.

Har just varit där o rekat. Mycket riktigt ett tältläger plus nån gammal husbil. Jag knackade aldrig på för det räckte med att likt Sherlock titta på marken. Där fanns inga trialavtryck... bara bilspår. Men tack för tipset!

Tog sedan svängen om Kvilletorget och Polisen för att höra om de kunde tänka sig att sätta upp en bild på Beamishen i deras fikarum eller nåt. Men, hum hum, sån tokken dummerjöns jag är...:dummer Inte har Polisen öppet en lördag!
 

mikuniman

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1964 Matchless/SOH
Det ringde en kille som bodde på Armlängdsgatan i Flatås, som sa att han hade sett hojen med två ungdomar på.:banana Han kände igen den eftersom han sett en av mina efterlysningar på en pizzeria. Jag drog dit på två röda och har nu ägnat en timme eller två åt att spana... men utan framgång tyvärr.:( Roligt att folk reagerar på lapparna man satt upp iaf!:rock
 

mikuniman

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1964 Matchless/SOH
Ikväll ringde det på mobilen. Filip, som jobbar åt spårvägen, hade sett hojen på förmiddan vid Korsvägen (körandes från Liseberg upp mot Eklandagatan). Hojägare som han är var han säker på att det var den han såg. Han kände igen den från en av efterlysningslapparna som jag satt upp på hållplatserna. Hojen används tydligen frekvent... så håll korpgluggarna öppna, vänner!:tummenupp
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag ansluter mina 2 ögon till gänget, öronen mina är inte mycket att hurra för, tyvärr. Tar med mig buntbanden...
 
Last edited:

mikuniman

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1964 Matchless/SOH
Var ute ikväll igen. F-n va kallt... Jag försöker ju lyssna och då går det ju inte att sitta i bilen! Jag placerade mig vid stora rondellen innan Vårväderstorget. Stod där säkert en timme. Bra uppsikt över trafik både från Älvsborgsbron, Kville och Biskops- och Länsmansgården. Men det var väl för kallt även för hojtjuvar kan jag tänka. I morgon ska jag till Polisen och lämna en bild på hojen. När jag gjorde min anmälan frågade jag om de ville ha några kännetecken men de sa att det räckte med reg.numret. Men det är inte mycket som talar för att hojen har nån reg.skylt längre... så hur stor är chansen att de hittar den utan en beskrivning? Lika med noll o tott, om du frågar mig :7peta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top